Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Håller med. Ser ut som en komplett FS-gaffel från 08 inkl ok, pump och skiva. Varför man inte skulle kunna montera 18/21 fattar jag inte, känns som en discalimer för att ingen ska klaga på repad ram eller liknande.RIKTIGT LÄCKER![]()
![]()
Hoppas nån svensk STOR handlare hänger på och gör likadant. Den där ser ruskigt genomarbetad ut. De har tom slängt på en annan gaffel, ser ut att vara radialoket oxå va? Hmm, nu fick man byggarsug!!
Jahopp, helt ombyggd motardfjädring är det ju! undrar vad den kostar...
Noterar att de inte rekomenderar att sätta på 18/21 på den
http://www.husaberg.no/subdet288.htm
Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??
Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna
![]()
//m
Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre utSka man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...
![]()
Undrar vad som händer, tar hjulen i chassit under ihopfjädring eller vad menar de tro??
Håller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna.Är det bara jag som tycker att original färgsättning ser betydligt bättre utSka man modda en Husaberg så ska det inte vara för att få den mer lik en DRZ iallafall...
![]()
Ja så där ska det se ut,fast det är en -01 på din bildHåller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna.![]()
Du ser vilken koll man har på märket. Men det kan det bli ändring på.Ja så där ska det se ut,fast det är en -01 på din bild![]()
Håller med, känns så trist och tråkigt med svart. Min favvo är färgsättningen från 2000 med ett blaffigt HUSABERG över hela sadeln och kylarvingarna.![]()
![]()
Kan lägga till att den är så ruskigt fin att köra i skogen. Jag kör kusligt mycket snabbare (känns det som) med den än förra 450n och med betydligt större säkerhetsmarginal. Ångrar inte en sekund att jag tog 570n istället för 450n. Med effektväljaren i läge SOFT är den helt fantastiskt och lättkontrollerad samtidigt som man har massvis med kraftreserver över till rakorna
![]()
//m
Knappt 60 hästar. 57-58 kanske.
Är det altså mindre än i FS650?? Dock bör den ju vara något rappare med nåt lägre vikt??
Jag hade förväntat mig iallafall 70hk+... Kanske drömsifror...
Ca. 51hk är det orginal. Ca 62-63hk i min med en hel del fixat.
Vikten på min 570 ca 123kg utan lysen och sånt skräp. Vikten på en raceklar 650 är ca 120kg. Och det är en enorm skillnad i vridmoment, ändå går 570 som fan, antagligen för att insprutningen gör att det blir ett perfekt register.
Och vi pratar effekt på bakhjulet här och inte i motorn.
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |