Det gör jag.liljekvist skrev:när du kollar med han hur pigg han är på att göra så fråga i så fall på en till mig också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det gör jag.liljekvist skrev:när du kollar med han hur pigg han är på att göra så fråga i så fall på en till mig också.
Ja, jag har 6mm distanser på hans rekommendationer. Men jag har gjort som du och distanserat med svarvade brickor. Vill också ha en hel distans för skivan så att det inte blir "luft" mellan nav och skiva. Räcker det med 4,5mm?Evil M skrev:Jockwell har du flyttat hjulet 6mm du oxå som Supermuppo? När du ändå ringer kan du höra om han kan fixa 4,5mm distans för skivan oxå?
Jepp för mig räcker det med 4,5mm, skulle ju bara ha varit 4mm men jag svarva för mycke på den högra distansen. Har du mätt avståndet mellan eker och oket? Jag mätte på min hoj då jag pilla ihop distanserna och det är i alla fall 2mm mellan eker/ok. Ser inte ut att vara så mycke mer på bilden du lagt upp?Jockwell skrev:Lägger upp några bilder på hur jag har gjort för tillfället... Sista bilden visar hur mycket spel det är mellan ekrar och ok.
Det är nog lite mer än 2mm för mig, marginelt enligt ögat men den hade nog inte ställt in sig på millimeter måttEvil M skrev:Jepp för mig räcker det med 4,5mm, skulle ju bara ha varit 4mm men jag svarva för mycke på den högra distansen. Har du mätt avståndet mellan eker och oket? Jag mätte på min hoj då jag pilla ihop distanserna och det är i alla fall 2mm mellan eker/ok. Ser inte ut att vara så mycke mer på bilden du lagt upp?
Att hjulet/ekrarna rör sig får man absolut ha med i beräkningarna. Jag kommer att köra med 6mm då jag redan fixat distanserna så, saknar egentligen bara distanshjulet för skivan... Sedan att det kommer att spåra lite skiter jag fullständigt i då det kostar mycket flis att ta till andra lösningar jämfört med denna.Supermoto skrev:Jag och mindraper flyttade hjul/skiva 6mm och vi tyckte inte det såg ut som att det hade funkar med mindre än så. Tänk på att hjulet kan röra sig rätt mycket när man kör så se till att ha lite marginal.
Med hjulet flyttat 6mm så märks det när man kör att det inte sitter som det ska men det störs man inte så jädra mycket av.
Heja heja
Jag fick nyss ett mail av honom att skicka nya bilder till honom då min bild inte var en exakt bild av distansskivan (men med mått). Detta så att han kan ge ett bättre pris. Ska skanna av ritningen imorgon och komplettera lite sedan skicka den nya ritningen.Evil M skrev:Hört nått än?
Jockwell skrev:Jag fick nyss ett mail av honom att skicka nya bilder till honom då min bild inte var en exakt bild av distansskivan (men med mått). Detta så att han kan ge ett bättre pris. Ska skanna av ritningen imorgon och komplettera lite sedan skicka den nya ritningen.
Tror inte det tar så länge för honom sen.
Jag är inte säker men tror att du har andra mått på dina distanser än vad det är på min och annan ok/skiva... Och så tror jag att du kan flytta oket med annan distans för att få det att funka. Jag kan inte det då mitt ok är radialmonterat.Dee_cati skrev:Skulle samma lösning funka på min 00'a 600:a månntro? Isåfall kanske han kan göra två uppsättningar....?
Jag har crossbroms också. Men den är inte lika fin som motardbromsenSupermoto skrev:Allt ser anorlunda ut på en 00a. Annan gaffel, ok osv. Skivan är inte exakt lika men har samma mått. Dock är det mycket enklare att få till det på 00an. Nu har inte jag gjort det själv men det skulle kunna gå att bara flytta på oket och skivan lite grand, inte hjulet alltså. Det beror på hur mkt det behöver flyttas (kanske inte behöver föyttas alls). Provmontera och se.
Ska du köra med stora hjul och stora bromsarna???? Borde inte du ha komplett crosshjul/crossbroms??
AHADee_cati skrev:Jag har crossbroms också. Men den är inte lika fin som motardbromsenNu när hojen är posörbyggd så vill jag ju göra det fullt ut även på isen...
Jag ska testa om det funkar som du säger, det har jag inte gjort ännu.
Busaberg skrev:Jag shimsade 4mm när jag använde Beringer och 21" hjul.Oket skruvar du dit som vanligt,sen svarvar du nya distanser till hjulet.4mm kortare på höger sida och följdaktligen 4mm längre än original på bromssidan(eller använd en bricka).Stoppa dit 4mm tjocka brickor mellan skiva och hjulnav och ev lite längre skruvar.Klart![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |