Husaberg 05 och isdäck

Dee_cati skrev:
...Kyllingen, du har ingen bild på det hela?
Njäe, det här är det bästa jag kan åstadkomma utan ett garagebesök.
Man kan se skimsbrickan som är lite större ytterdiameter än övriga distanser
och även lite av glipan mellan nav och skiva.

edit: Kom på att jag glömt en sak. Jag använder lite olika grejer till de olika hjulen. ska kolla upp under dagen så återkommer jag sen. Så glöm vad jag skrivit tidigare.

Bifogat

• broms1.jpg
    broms1.jpg
    33.5 KB · Visningar: 69
Last edited:
Faan! Jag kom på att jag glömt skicka in en exakt bild på hur distansen till framskivan ska se ut... Ska försöka rita den ikväll och få den skickad, eller så kan någon försöka oxå... (har en avritad bild av skivan med mått men inte exakt avbildad hur en distans ska se ut).

Sorry guy´s ni som väntar på besked! :(

Jockwell skrev:
Faan! Jag kom på att jag glömt skicka in en exakt bild på hur distansen till framskivan ska se ut... Ska försöka rita den ikväll och få den skickad, eller så kan någon försöka oxå... (har en avritad bild av skivan med mått men inte exakt avbildad hur en distans ska se ut).

Sorry guy´s ni som väntar på besked! :(
Men men :va

Du har ju hojen på annons :va :confused:

Supermoto skrev:
Men men :va

Du har ju hojen på annons :va :confused:
Jepp. Men jag hade lovat några att kolla upp priset för att tillverka distansen innan jag bestämde mig för att testa sälja hojen... Vill avsluta det jag påbörjat helt enkelt.

Jockwell skrev:
Jepp. Men jag hade lovat några att kolla upp priset för att tillverka distansen innan jag bestämde mig för att testa sälja hojen... Vill avsluta det jag påbörjat helt enkelt.
aha

Låter vettigt. Att avsluta alltså. Klart ovettigt att kränga hojen dock :7peta

Supermoto skrev:
aha

Låter vettigt. Att avsluta alltså. Klart ovettigt att kränga hojen dock :7peta
Ja, det kan låta ovettigt i mina öron likväl som andras att vilja sälja bort pärlan. Har som ett stort sug efter att köra bana med 450... Rätt eller fel!? Det vet jag inte, men lär till slut veta det. :)

Hej.

Kolla med Micke Jansson, MC Sport-Arlanda, han jobbar där ibland.
Han körde hela förra is Rm med stor skiva och radial caliper.
Han har grejor till detta, samt mycket mer för att få fart i motorn.

Om inte så köp en ny underdel till gaffeln, lätt att byta samt ca 700 kr, så passar crossbromsen.

Hlsn
Thomas
www.enginehardware.se

Back