Hur vet APB/polisen att det är jag?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
Verkar som att de flesta svenskarna ligger lågt just nu men det tar väl fart igen inom kort får man hoppas.

Det står ganska still på den svenska scenen, men internationellt sett släpps det lika mycket som vanligt.

Det är faktiskt OERHÖRT lite aktivitet ute på DC nu på de som har varit stora. Vissa hubbar har gått från 200TB till 5 på några dagar.

McB skrev:
Det står ganska still på den svenska scenen, men internationellt sett släpps det lika mycket som vanligt.
Fixa hem de filmerna då och ge mig tillgång till din FTP :7peta ;)

Freppa skrev:
Det är faktiskt OERHÖRT lite aktivitet ute på DC nu på de som har varit stora. Vissa hubbar har gått från 200TB till 5 på några dagar.

Men DC är också DC; fullt av amatörer som inte har något med piratscenen att göra. Det släpps lika mycket som vanligt, det kan jag garantera. Att Svensson är skraj drabbar bara andra Svensson.

du kan ju låna ut din bil till polaren och själv bli av med körkortet trots att det inte var du som körde
Det är just det du inte kan.

Det är föraren av bilen som är ansvarig, inte ägaren. Därför kan man dölja sitt ansikte vid en hastighetskamera till exempel, och tji fick polisen.

/SSB

SSB skrev:

Det är föraren av bilen som är ansvarig, inte ägaren. Därför kan man dölja sitt ansikte vid en hastighetskamera till exempel, och tji fick polisen.

/SSB

Nja, alltså man kan ju torska kortet om man lånar ut bilen till någon och man vet att den personen kommer begå ett brott med den. Exempel låna ut bilen till sin aspackade polare..

Men som sagt, polisen måste kunna knyta rätt person bakom datorn, vilket iofs är fullt möjligt också, med hjälp av vanlig spaning exempelvis. Dock inte särskilt troligt att det kommer ske för någon som laddar en mp3-fil..

SSB skrev:

/SSB
Lite offtopic men jag tror det är i Australien de faktiskt har sånna regler.
Fastnar bilen på ett kort från en fartkamera så är det ägaren som får betala.

Finns en störtskön berättelse om ett gäng som snodde en regskylt från en polisbil och sedan passerade samma fartkamera 17 gånger eller nåt sånt.
Polisen fick 17 fina kuvert med posten :hihi

philsson skrev:
Just nu minns jag inte kommandot men du kan kolla i komandotolken tillockmed vart dina anslutningar går.. HELA VÄGEN. alltså tillockmed intern adress och MAC nummer. Sen vem som satt vid den datorn är ju lite svårare att säga.

Tror du menar att man skriver kommandot netstat -a i dosprompten.. ??

McB skrev:
Men DC är också DC; fullt av amatörer som inte har något med piratscenen att göra. Det släpps lika mycket som vanligt, det kan jag garantera. Att Svensson är skraj drabbar bara andra Svensson.

Du, jag är inte Svensson. Jag är för fan Moderat!

Jävla skit också.....

sandstream skrev:
Jag tror inte att de kommer att jaga "små tjuvar" som mig men det vore intressant att veta hur de kan veta vilken fysisk person som suttit i andra änden.

Jag tycker personligen att de ska ge sig efter dem som säljer i första hand.

Dom skiter i vem som gjorde brottet. Den ansvariga för abbonemanget får skulden.

edit: 2 late

Dom skiter i vem som gjorde brottet. Den ansvariga för abbonemanget får skulden.
Najs, då är det bara hitta ett klantarsel med trådlöst nätverk och tanka galet.

Kan man döma ägaren av en pistol för att den används av en annan för ett väpnat rån? Kan man döma ägaren av telefonabonnemanget för att någon annan har använt telefonen för att ringa in ett hot? Kan man döma en person för att hans id-kort använts av någon annan för att försöka köpa ut sprit? Kan man döma ägaren av ett internetabonnemang för att en annan har delat ut material?

Går man på den linjen har vi fått en mycket intressant utveckling i sverige.

/SSB

Jag är inne på din linje SSB.
Tror de kommer att få jäkligt svårt att bevisa vem som tankat.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg