hur var det första gången?

men hallå! nu snackar vi sport hojjar här va!
dessutom så menar jag inte att man ska ha armarna i 90 graders vinkel! man ska böja dom så lite som möjligt! men så kan jag inte tala för hur det är på en SM. och nej...jag brukar inte göra stoppies på gropigt underlag. jag menade snarare att om man bara utnyttjar framdämparna på hojen så niger (fjädringen bottnar) hojen väldigt lätt. och då blir det som att köra in i en vägg...ont so waite, ont so waite

Tom Byron skrev:
Jag har inte gått någon kurs, men lite stoppis kan jag få till. Gör du stoppis på så pass gropigt underlag att du måste fjädra med armarna så ...........är du GUD!!!!!! :bow

Hur gör du med en fet polare bakom när du panikbromsar? Ska du ha "böjda" armar då oxå.........??

....eller prova å göra stoppis med skjuts så får du se på böjda armar.........

...........har jag fel eller.............??
 
Lugn å fin, har åkt sporthoj oxå å gjort stoppis..... ingen större skillnad ju, förutm att det är lättare på sm

cool_adde skrev:
men hallå! nu snackar vi sport hojjar här va!
dessutom så menar jag inte att man ska ha armarna i 90 graders vinkel! man ska böja dom så lite som möjligt! men så kan jag inte tala för hur det är på en SM. och nej...jag brukar inte göra stoppies på gropigt underlag. jag menade snarare att om man bara utnyttjar framdämparna på hojen så niger (fjädringen bottnar) hojen väldigt lätt. och då blir det som att köra in i en vägg...ont so waite, ont so waite
 
hållundan skrev:
60030 Hmm, funderar som as faktiskt.....Kikar på massa bilder, dreglar som fan framför dattan........O vipps kommer orutinerade jag å ställer frågan...

Hur i helvete gör man??

Menar givetvis

Stoppies, wheelies... =)

Man vurpar som as första gångerna eller???

tips tack!

Kan du uiila på sexan nu då?? :)
 
någon riktig wheelie har jag inte gjort än (kör fortfarande strypt) men har dragit en riktigt fin stoppie en gång (minst 40-50 cm) :banana
 
NSR_Martin skrev:
60038 Jag skulle med behöva hjälp, nån som har några tips hur jag ska få upp den?
Går det uvvehuvetaget? eller är det för lite krut i motorn?

var bara tvungen att censurera ditt inlägg så det blev roligt...:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top