Hur tusan gör jag?!

Jo att den är snygg håller jag helt klart med om =) Men det är den inte ensam om att vara, inte i mitt tycke iaf, så det var därför jag frågade tänkte om du hade några fler anledningar :)
Den Yamahan du var inne på har 15 hästar. Aprilian har 30..

Övertygad än?

Sen är i princip allt ett par snäpp vassare på aprilian. Bara att handla. Du tröttnar på en sketen 4-takt. Om du nu inte tänk köra lagligt, dvs 11 kw. Då kan du lika bra köra 4-t då dessa är roligare att köra än en strypt 2-t.

Gå in i 125cc-forumet och läs. Ligger väl en 5 trådar om samma ämne på förstasidan...

en 400 e väl ingen sporthoj, de e ju en 125a i lite större format.

mm, visst, men skulle du tacka nej till den mopeden? :hojsmilie

och vem har den mest eftertraktade cykeln då... :D
finns vell lika många RVF i detta land, som du har fingrar.. :rolleyes:

Pwn som man säger på data språket.. :arsele

mm, visst, men skulle du tacka nej till den mopeden? :hojsmilie

och vem har den mest eftertraktade cykeln då... :D
finns vell lika många RVF i detta land, som du har fingrar.. :rolleyes:

Pwn som man säger på data språket.. :arsele

Ja för de e ju pga att så många vill ha RVF som det bara finns en handfull...

Jag tar gärna en att ha som fincykel men kör fortfarande hellre min.

Fin cykel, där sa du något..:tungan

skulle tippa på att det finns fler CBR600RR cyklar än vad det finns RVF cyklar i världen om jag ska vara ärlig?
men det är bara vad jag gissar.. har inte en aning faktist..

men som sakt, den såldes ju bara i japan... så kanske därför? :)'

och en vacker dag så ska du få prova min, ska du få se på kör upplevelse som heter duga.. :)

Last edited:
Fin cykel, där sa du något..:tungan

skulle tippa på att det finns fler CBR600RR cyklar än vad det finns RVF cyklar i världen om jag ska vara ärlig?
men det är bara vad jag gissar.. har inte en aning faktist..

men som sakt, den såldes ju bara i japan... så kanske därför? :)'

och en vacker dag så ska du få prova min, ska du få se på kör upplevelse som heter duga.. :)

En vacker dag kanske du lär dig köra hoj o tar körkort, men det är ungefär lika troligt som att jag kommer köra din hoj.

känns det bättre nu?
eller mår du bättre nu, rättare sagt? :pannkyss

ska du ha en 125:a skulle jag satsa på en tvåtaktare, definitivt mycket mer hoj jämfört med en fyrtaktare. kanske ska öppna ögonen för en gammal goding som yamaha tzr125 eller kanske en lite nyare hoj som exempelvis aprilia rs125?:) angående uppkörningen, kolla om du kan få tag på en lämpligare hoj på något sätt. sportisar är svåra i största allmänhet att köra upp med... visst, allt går med övning och bra balans, men man gör det onödigt krångligt för sig... inga polare som har en lite mer lättkörd hoj och kan tänka sig att låna ut den? hyra någonstans ifrån?:va eller gör som jag, köp en billig och lättkörd gammal fyrtakts125:a bara för själva uppkörningen och sälj den sen!:D

Som tidigare sagts - kör upp med körskolans hoj då du har mer upprätt körställning och den med all säkerhet är mer lättkörd än en sporthoj. Sen köper du dig en Yama :tummenupp bra val :)

Varför köpa så ny båge? När jag tog A1 för snart tio år sedan hade jag en DT125R -89 som hade gått ca 4-5000mil. Buslätt att köra upp på. Och motorn rasade bara ett par gånger. Dessutom var den tydligen nog snabb för att man skulle bli av med körkortet också. :näsblod

Och en till fördel med en begagnad 125a som är ett par år gammal är att den knappt tappar något i värde.

Själv hade jag en Aprilia RS125a -99 när jag tog lättviktarkortet. Vid uppkörning klarade jag inte av att göra 180°-svängen innanför linjerna, så vi provade rulla runt hojen för hand med styret mot styrstoppen, och det GICK helt enkelt inte. Då sade kontrollanten att jag helt enkelt fick köra så snävt det gick. Så inte tror jag det ska vara några problem att köra upp med TZRen heller.
Högst antagligen svårare än att göra det med en lättmanövrerad hoj, men omöjligt har jag svårt att tro.

För övrigt håller jag med om att den där RS125 som visades här i tråden var grymt porrig. Köper du en sådan får du hur mycket cheye... Eeeeeh, killar, som helst! ;)

Edit: Fasen, det är tydligen inte bara jag som är underlig nog att surfa Sporthoj vid den här tiden...

Aprilia is the shit :yoparty om du ska köra ostrypt. Om du kör strypt så är nog yamaha bättre, mindre service, drar mindre bensin och framförallt miljövänligare :tummenupp

Okej :tummenupp men då blir det en yamaha och sen till att låna en av trafikskolans hojar... :)

Körde upp i torsdags denna vecka med R1, som privatist. min första ordentliga hoj efter de ylande moppeåren. så relativt oerfaren får man väl säga. men det gick det också.

de köper att man glider över strecket på lågfartsmanöverprovet då hojen faktiskt inte klarar av det. gäller bara att visa att du fixar krypkörning/fullt styrutslag etc etc.

Ja, vafan tänkte de med när de gjorde cbr:en :va Den är smal och liten och har inte ens 15 hk :tummenner

Men när jag tog mc-kort så skulle man ju göra den där konstiga garagevändningen, gjorde det med körskolans cykel å då var det inga problem med det som var uppmärkt på förhand, men jag kommer ihåg att jag har läst i nån bok att halvcirkeln eller va man ska kalla den ska vara motorcykelns vändradie plus 30cm, så det ska ju mätas upp om det inte är samma motorcykel som körskolans.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT