Hur trasig är du och din hoj

Utförlig reparationsrapport kommer i vinter på FIREBIKEN!

Det der ut som om kolvbulten har lossnat och vevstaken slagit hål i motorblocket både på fram och baksidan. Två ERF skaper i hornålen på Knudan blev det visst också...

Annars har jag och hojarna klarat mig utan vurpor i år.

Trasigt nyckelben efter crossincident (GGN hänger löst), kåpor, kåpglas, bromsgrepp, styrhalva, fotpinneplatta.. vintern är räddad :huvet

Motulen skrev:
...så planer finns för ännu en goubba djävel i cirkusen. Har ni plats för ännu en goubba djävel i depån???

Det finns alltid plats för fler i depån -snorvalpar som gubbdjävlar. Ju fler desto roligare!!

Peno skrev:
Om man kan övertala Ankan också, kan vi bli det klart långsammaste teamet som någonsin skådats, EMR inräknat.
Peno skrev:
Får väl sätta upp mig som reservtankare hos EMR Team The Båtten is Nådd istället, och fortsätta drömma.
EMR skall icke smutskastas härvidlag; kontraktet med Team the Botten is Nådd gällde endast Race Management. Kontraktet är förövrigt terminerat.

valmers skrev:
EMR skall icke smutskastas härvidlag; kontraktet med Team the Botten is Nådd gällde endast Race Management. Kontraktet är förövrigt terminerat.
Japp nu river vi kontraktet och hoppas på en ny teamchef som kan få oss på pallen istället.

valmers skrev:
Hur mycket man än borstar en gris....
Jag har tränat idag, 3.5 timme Minimoto på bana är ren fakirträning, dessutom vurpade jag 2 ggr, blåslagen och helt slut :död

valmers skrev:
Varför får jag aldrig vara med? :mad:
Hur skulle det gå till, du kan ju inte ens göra 2:an utan att få kramp i simulantbenet, Minimoto är en korkad sport, enligt Mattias är det en sport för kvinnor.

valmers skrev:

Ber humblast om ursäkt för snedsteget att svärta ned EMR i sammanhanget. Ett ignorant misstag från min sida, som icke kommer att upprepas.

Peno skrev:
Ber humblast om ursäkt för snedsteget att svärta ned EMR i sammanhanget. Ett ignorant misstag från min sida, som icke kommer att upprepas.
Det är svårt att svärta ner det redan svartaste svarta.

Så här kan ett knä se ut efter avslutad MC-karriär. Hittar ni 4 lösa benbitar får ni full poäng.

"fd B-licens"

Bifogat

• 196710186971_04290050050_1.jpg
    196710186971_04290050050_1.jpg
    14.9 KB · Visningar: 93
Nurse Ratched skrev:
Så här kan ett knä se ut efter avslutad MC-karriär. Hittar ni 4 lösa benbitar får ni full poäng.

"fd B-licens"
Äsch, det där var väl inget.

/T. Erminator

Nurse Ratched skrev:

"fd B-licens"

Var ju inget svårt att hitta bitarna...
Fast det där knät var inget vackert. Inte ditt väl??

valmers skrev:
:mad:
De långsamma skall visa tacksamhet mot EMR, som förbarmar sig över dylikt bottenskrap.
Jag har då inte sett till nån förbarmning...
Hellre långsam än ledare för läktarmaffian :D

det är så tråkit med rr för när ni krachar så blir det ofta mycket skador på hojen men ni värkar klara er bra. Vi idioter på skogs och cross hojar har det bättre inte så stora materiella skador (bra för ekonimin) men gått på kryckor har man ju gjort några gånger :D :kocko
absolut dyraste krachen jag har gjort o jag har åkt enduro i flera år på elit nivå är: kylare 2500:- styre 1000:- kåsa lyse vet ej pris lite plast och handtag ca 1000:- tot ca4500:- men vad fan kostar det o klota en RR hoj?

oFFkeFF skrev:
Var ju inget svårt att hitta bitarna...
Fast det där knät var inget vackert. Inte ditt väl??

Jorå, det är mitt knä. inga större problem till en av de "fria kropparna" fastnade i menisken för en månad sedan. Problemet är att jag inte låter några av mina ortopedkollegor plocka bort skräpet utan försöker få en remiss till ett privat knäproffs. Jag skulle till exempel aldrig låta en likadan ortoped som jag operera mitt eget knä :hihi

/Hising

jra_racing skrev:
det är så tråkit med rr för när ni krachar så blir det ofta mycket skador på hojen men ni värkar klara er bra. Vi idioter på skogs och cross hojar har det bättre inte så stora materiella skador (bra för ekonimin) men gått på kryckor har man ju gjort några gånger :D :kocko
absolut dyraste krachen jag har gjort o jag har åkt enduro i flera år på elit nivå är: kylare 2500:- styre 1000:- kåsa lyse vet ej pris lite plast och handtag ca 1000:- tot ca4500:- men vad fan kostar det o klota en RR hoj?

Den här killens hoj kostade inte en spänn att laga. FMX-galning :kocko

/Hising

Bifogat

• gips.JPG
    gips.JPG
    64.5 KB · Visningar: 96
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back