Hur trasig är du och din hoj

Nurse Ratched skrev:
Så här kan ett knä se ut efter avslutad MC-karriär. Hittar ni 4 lösa benbitar får ni full poäng.

"fd B-licens"

Den där lösa biten på framsidan heter os patellae och ska sitta där. På svenska heter den knäskålen men jag skålar för dina framgångar!

Skrapade kåpor, snea gaffelben (PLURAL), kass under gaffelkrona, bobbin, styrhalva, fotpinnefäste m.m Dyrt... Var lite stel efteårt bara. 2 krashar på 2 tävlingar, eller ja, 1,5 tävlingar, hann ju aldrig starta på Gelleråsen. :D

Nästa år ska det gå snabbare, säkrare och mindre krasher. Tjoho för det.

Kristian Salö skrev:
Den där lösa biten på framsidan heter os patellae och ska sitta där. På svenska heter den knäskålen men jag skålar för dina framgångar!

No shit Sherlock, det menar du inte! Vilken tur att jag fick veta det innan jag börjar med korsbandsoperationen imorgon!

Skämt åsido, det är fyra förutom knäskålen. en är riktigt svår men den sitter i höjd med caput fibulae och syns bättre på frontalbilden men den går att ana. Knäskålen är ingen lös bit utan är ett s k sesamben i patellarsenan. Besserwissra inte en ortoped när det gäller skelettdelar :7peta

Hising

Nurse Ratched skrev:
No shit Sherlock, det menar du inte! Vilken tur att jag fick veta det innan jag börjar med korsbandsoperationen imorgon!

Skämt åsido, det är fyra förutom knäskålen. en är riktigt svår men den sitter i höjd med caput fibulae och syns bättre på frontalbilden men den går att ana. Knäskålen är ingen lös bit utan är ett s k sesamben i patellarsenan. Besserwissra inte en ortoped när det gäller skelettdelar :7peta

Hising
OK, så det är sesambenet i patellarsenan man ska fläka åt sidan i vår, när jag ska upp på slaktbänken. Härligt. :näsblod

valmers skrev:
OK, så det är sesambenet i patellarsenan man ska fläka åt sidan i vår, när jag ska upp på slaktbänken. Härligt. :näsblod

Jag klippte en nagel lite för kort häromdagen, det gjorde ont.

Nurse Ratched skrev:
Jorå, det är mitt knä. inga större problem till en av de "fria kropparna" fastnade i menisken för en månad sedan. Problemet är att jag inte låter några av mina ortopedkollegor plocka bort skräpet utan försöker få en remiss till ett privat knäproffs. Jag skulle till exempel aldrig låta en likadan ortoped som jag operera mitt eget knä :hihi

/Hising

Fungerar inte ett par väl satta 12"-spikar? ;)
Det "växer" väl bort :rolleyes: :D

Nurse Ratched skrev:
Besserwissra inte en ortoped när det gäller skelettdelar :7peta

Hoppas att du är bättre som ortoped än det du var som Roadracing förare :blah

Hur som helst får vi hoppas att din korsband operation blir vällyckad. Blir det Clancyplastik eller tar de av hamstrings-senan?

Var ska du göra ingreppet?

Don't f-ck with me either dude! :nurse

jra_racing skrev:
Men vad fan kostar det o klota en RR hoj?
Allt ifrån 15 meter slivertape till oändligt, gör man en Silversurfer[tm] så blir det jättedyrt, regnvurpor är skonsamma för kropp & plånbok :tummenupp

Hojen klarade sig, men inte mitt knä.
Kulan från överbenet stansade ett hål i skålen på underbenet när jag med
benet stoppade en high sider.

Men på måndag så ska gipset bort :banana . Sen ska jag köra några veckor till innan vintern.. :tummenupp

2 vurpor på Knutstorp första B-racet kom ett halvt varv i regn kurvan innan hårnålen :rolleyes:
kasa förbi Labbe och vinka så nätt till han :hihi Bara några minuter senare kom DQ och höll på att braka rätt in i min hoj :rolleyes:
2:a vurpan (sista Bike-Events) kom innan liton på knudan hade vråålat om GSXR1100R ett varv innan sen såg han min gräsare och när jag gjorde min dubbel mollbergare :rofl så där låg man och kravla och inte nog med det så kom DQ tror jag att det var och hjälpte mig upp och fick i gång hojen igen :D
DQ vi måste sluta att träffas på det viset :hihi :hihi
Skador mest på hojen kåpskador
och ett ont knä senorna har fått på fan :huvet

Nurse Ratched skrev:
Den här killens hoj kostade inte en spänn att laga. FMX-galning :kocko

/Hising

Är det Fredrik Johansson? Han kraschade ju ganska ordentligt i år men har börjat köra igen.

micke.a skrev:
2 vurpor på Knutstorp första B-racet kom ett halvt varv i regn kurvan innan hårnålen :rolleyes:
kasa förbi Labbe och vinka så nätt till han :hihi Bara några minuter senare kom DQ och höll på att braka rätt in i min hoj :rolleyes:
2:a vurpan (sista Bike-Events) kom innan liton på knudan hade vråålat om GSXR1100R ett varv innan sen såg han min gräsare och när jag gjorde min dubbel mollbergare :rofl så där låg man och kravla och inte nog med det så kom DQ tror jag att det var och hjälpte mig upp och fick i gång hojen igen :D
Allt detta bara för att jag körde om dig en enda gång i år :D

Hur har du klarat dig och din hoj i år?[/QUOTE]

JAG har klarat mig bra,(för att jag inte kunnat köra :mad: )
va på hojsemester, 20 mil hemifrån paja den, trodde det va topplockspackningen, men icke, efter 6veckor på värkstan konstaterades att en por i toppen gett med sig, hål rakt igenom..
det blev till at köpa ny motor :( 15lök har allt gått på..
ha d bra...

Ahh.. Det var du bägge gångerna! :D Kopplade inte riktigt ihop händelserna förrän jag läste detta ;) Jepp, mindre vurpor nästa år får det bli. Den första kunde gått illa!

micke.a skrev:

valmers skrev:

Vad ska du göra då? eller omformulerat; vad har du för fel på knät?

/Hising

Kristian Salö skrev:
Hoppas att du är bättre som ortoped än det du var som Roadracing förare :blah

Hur som helst får vi hoppas att din korsband operation blir vällyckad. Blir det Clancyplastik eller tar de av hamstrings-senan?

Var ska du göra ingreppet?

Don't f-ck with me either dude! :nurse

:näsblod Hoppsan där fick jag :rofl :rofl

Det finns ingen ortoped som är sämre än vad jag var som roadracingförare

Clancyplastik? Heter det så när man tar patellarsenegraft?
(Jag är bara ST-läkare och assisterade bara på korsbandsoperationen denna gång)

Dr "fick sig ännu en näsbränna när han var kaxig" Hising

valmers skrev:
Det är två märgspikar, med tillhörande fästskruvar, som ska bort.

Shit, en i lårbenet och en i skenbenet eller? vad har du då gjort?

Dr "hellre frakturer än korsband" Hising

Goodstuff skrev:
Är det Fredrik Johansson? Han kraschade ju ganska ordentligt i år men har börjat köra igen.

Fredrik skadade höger axel där Nyckelbenet "släppte" från skulderbladet. Opererades i somras och hade ännu inte kommit igång i samband med X-games i Augusti. Det hade då gått 4 veckor sedan operationen och han var naturligtvis inte återställd. Kan tänka mig att han kan ha börjat komma igång nu.

Detta är en annan FMX:are

Hising

*/ ?>
Back