Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-Rosen- skrev:2051726vad har ni för tips till mig som kör 2-takt (tänker träna på det till våren) tänker mest på effektpukeln?
När/om jag kommer våga mig på växlingar på bakhjulet, ska man växla med eller utan koppling?

Min före detta 625 tog jag upp i 140ståendes utan koppling eller trams.
Vad haru gjort med den hojjen då, min 625a vare inte mkt kräm i efter 120-130.
Vad haru gjort med den hojjen då, min 625a vare inte mkt kräm i efter 120-130.
Jag tycker crossväxling är enklast, jucka lite på gasen och trycka i nästan växel.
Men dreva om behöver du inte göra överhuvudtaget, lägg dom pengarna på bensin istället och åk ut och träna järnet.![]()
Crossväxling sliter på något? Har märkt att ibland när man vilar lite för nära med vänsterfoten på växelpinnen så råkar man lägga i växelkänns bra men är det anus?
Ingen fara så länge växeln inte hoppar ur, växla ner utan koppling sliter däremot.2905239Crossväxling sliter på något? Har märkt att ibland när man vilar lite för nära med vänsterfoten på växelpinnen så råkar man lägga i växelkänns bra men är det anus?
Gasar upp den i 3:an och kör den fullt ut men har inte kommit in i växlingarna än på denna hojen, får prova det strax! Sitter än så länge ner.
Ingen fara så länge växeln inte hoppar ur, växla ner utan koppling sliter däremot.
Tar upp min hoj på 1 och 2 iaf.
3, 4, 5 kan jag inte om det inte är över ett krön, men jag har iofs stått upp en gång och då gick den upp på 3an men jag blev rädd direkt.
Brukar börja på 1an om jag kör ut på nån raksträcka, lyfta framhjulet nån dm och slänga i 2an, sen 3, 4, 5.
5an brukar jag aldrig komma upp i nästan, antingen så klantar jag till det eller så orkar jag inte hålla hojen uppe så länge.

På ettan är det bara att gasa som du säger, och jag wheelar bara på den när jag har kört in på nån raksträcka.2907562På ettan behövs ju ingen teknik eller så, bara att vrida på så lyfter det. men så förbannat tråkigt att sänka farten tillräckligt mycket först.
Känns absolut inte som något problem att gasa upp den på tvåan heller, bara att jag fegar ur nästan direkt och släpper på gasen. Ska väl ut en sväng imorgon så får jag testa.
Fan det blir bara en körning i veckan ju, måste skärpa mig.
Edit: sen har jag märkt att det är stor skillnad med lite bensin i tanken också. Då vill den upp i tid och otid.![]()
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |