Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
CatStyle skrev:2048727Kör en KTM 625, upp till ca. 50 km/tim kan jag enkelt ta upp den på bakhjulet med kopplingen (på 2:an), men hur gör jag för att ta upp den i 70 och 90?
Kopplingen? Sittande? Stående? Knät/underbenet på sitsen? Växel?

CatStyle skrev:2048836Dreva ner är inte aktuellt.
Teknik och tajming är allt det vet jag, träna ska jag börja med om två veckor. Kan ni beskriva hur ni gör för att ha teknik och taijming dvs. hur utnyttjar jag gaffelns retur, hur förflyttar ni tyngdpunkten etc. gärna specifikt. Hur trycker jag bäst ihop gaffeln i 70 och vad gör jag sen?
Lärde mig ta upp hojen på bakhjulet och fortsätta växla upp genom växlarna genom att läsa på forumet förra sommaren och träna. Tittar mycket på filmer för att se deras teknik.
CatStyle skrev:2048836Dreva ner är inte aktuellt.
Teknik och tajming är allt det vet jag, träna ska jag börja med om två veckor. Kan ni beskriva hur ni gör för att ha teknik och taijming dvs. hur utnyttjar jag gaffelns retur, hur förflyttar ni tyngdpunkten etc. gärna specifikt. Hur trycker jag bäst ihop gaffeln i 70 och vad gör jag sen?
Lärde mig ta upp hojen på bakhjulet och fortsätta växla upp genom växlarna genom att läsa på forumet förra sommaren och träna. Tittar mycket på filmer för att se deras teknik.
CatStyle skrev:2048941Tackar för alla svar.
Jag har orginaldrevnig för SMC. Vill inte dreva om, för jag vet att det har med teknik att göra.
Jag har svårt att hålla jämn gas på bakhjulet i och med att jag sitter ner, tar jag upp den högre ser jag inget framåt. Det är en av anledningarna till att jag också tänkte lära mig att slanga stående och med knät på sitsen.

CatStyle skrev:2048941Tackar för alla svar.
Jag har orginaldrevnig för SMC. Vill inte dreva om, för jag vet att det har med teknik att göra.
Jag har svårt att hålla jämn gas på bakhjulet i och med att jag sitter ner, tar jag upp den högre ser jag inget framåt. Det är en av anledningarna till att jag också tänkte lära mig att slanga stående och med knät på sitsen.

chukabowa skrev:2049808man slänger upp höger knä på sadeln o gasar..
-PLM- skrev:2049847Snyggt! Men det är vänster som gäller för att kunna bromsa vid behov.
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |