Hur tänker ni ang fortkörning?

Tur att man har motard så kör man inte för fort på motorväg i alla fall :). Men jag skulle inte stanna för snuten om jag tex kört på bakhjulet eller något annat roligt, motard medför vissa fördelar som att man kan köra där snuten inte kan, trappor, ängar, skogen etc etc. Då undviker man farliga biljakter också :tummenupp

Jag säger bara plötsligt så händer det du har wheelat och där åker snuten visst han börjar blinka. Du ser en öppning att smita igenom där bilen inte kommer igenom... vad gör man.. :D

Inte fan tar man den i röven och torskar lappen och flera tusen när man kan smita i 30km/h utan någon fara för varken polis eller en själv. :tungan

Något jag fundarade på bara.. :)

Mavve skrev:
2418429 Du är inte äldre än 18 va? Oj, såg att du var tjej nu så då måste du vara runt 30strecket för att köra sporthoj.

1. Nej, alla är inte av samma uppfattning där.

.

Svar: Jag är 26 år! Vad har min ålder med inlägget att göra? Och varför måste jag vara runt 30 för att köra sporthoj?? Åldern har ingen betydelse för att uppleva den känslan jag nämner i inlägget, tappar man den förmågan när man passerat 30 eller?

Fråga: Okej, men varför kör du sporthoj då, om du inte gör det för känslans skull, då kan du väl lika gärna köra Goldwing med alla inbyggda bekvämligheter och glida omkring????

/SheDevil

Bana å små fina 70 vägar :tummenupp
Går att dra upp i 150 på rakorna, men annars ere kul att gassa från 30 till 100 eftersom det är skymda samt kroiga kurvor ! :)

SheDevil skrev:
2418217 Det vore intressant att höra era åsikter i denna fråga! /SheDevil

Gör fajjter av den! Lovar att du upplever hastigheterna på ett helt annat sätt.

Ok, det räddar dig inte från fortkörningen överlag men lite bättre blir det.

Tipset angående banor köper jag! Ska iaf gå ngn broms & kurv-kurs och skulle vara kul att prova på bana någon gång, kanske nästa sommar ;-)

Tror aldrig jag skulle vara kall nog att dra ifrån Polisen, och man kan defintivt inte vara säker på att de inte följer efter en! Då ska man vara jävligt säker på hojen och veta att man fixar att dra, både fysiskt och psykiskt.

Jag vet ju om att risken finns att bli av med kortet, och det vill jag självfallet inte bli, men väl på hojen kvittar det stundvis, det går helt enkelt inte att låta bli!

Men, så är livet, ibland får man blunda och hoppa! :tungan

/SheDevil

DanL skrev:
2418453 Jag hycklar inte med att jag älskar acceleration o höga hastigheter annars hade jag inte kört det jag kör.
Att komma ut på motorvägen när det är lite trafik o piska hojen allt vad man kan är underbart.

Stanna eller inte stanna?
Ja säg det....passerade en civilbil som kom efter mig på väg till varberg och han brydde jag mig inte om men vem vet vad som händer nästa gång...då karnske man veknar och stannar.
Motorväg är väl något av det mest tråkiga man kan köra. Ut på en riktigt kurvig skön liten väg, de e`mc åkning det.
Åka mc handlar inte om vem som kan köra snabbast rakt fram (möjligen gör det de hos dom som inte har växt upp ordentligt) det som är känsla är när det svänger!
Smita från polisen anser jag vara rena vansinnet, har man kört för fort så får man väl ta den smällen.

Om man läser i en massa trådar här så tänker de flesta:

"Oj, nu körde jag alldeles för fort och farbror polisen kom på mig! Jag vågar inte kaxa mej mot snuten utan jag skriver skitnödigt på alla papper de presenterar, hårt kämpandes mot tårarna som hotar väta de trinda kinderna. Bara de inte ser mig gråta och ger mig mer böter! Jag är ju en tuff sporthojskille!"

Väl hemma sen bakom datorskärmens trygga sken blir de tuffa igen:

"Fifaan alltså. Snutjäveln tog mitt kort! Jag ska skriva en tråd på sporthoj där jag kan tala om hur jävla fort jag körde (på slangen dessutom!!!!) och hur jag drog snuten flera gånger innan de fick fast mig. Jag ska kräva att få tips på hur jag kan bli av med den jävla boten och få tillbaka kortet! Tips på hur jag kan göra livet surt för snutjäveln (ja - för alla jävla snutjävlar som enbart finns till för att jävlas med MIG!!!), och få veta allt hur jag kan trilskas och uslas och schabbla bort skattepengar på mitt oerhört fåniga brott!"

duckie skrev:
2419011 Om man läser i en massa trådar här så tänker de flesta:

"Oj, nu körde jag alldeles för fort och farbror polisen kom på mig! Jag vågar inte kaxa mej mot snuten utan jag skriver skitnödigt på alla papper de presenterar...

Väl hemma sen bakom datorskärmens trygga sken blir de tuffa igen:

"Fifaan alltså. Snutjäveln tog mitt kort! Jag ska skriva en tråd på sporthoj där jag kan tala om hur jävla fort jag körde (på slangen dessutom!!!!)...

Haha, skön läsning hörru! :tummenupp Har faktiskt tänkt på att det hos vissa verkar vara en sport att reta poilsen så mycket som möjligt. Idag, när jag surfade runt om fortkörning, mest av egeninstresse för att få veta vad det skulle "kosta", hittade jag hemsidor där grabbar har lagt ut polisrapporter från deras fortkörningar. Verkar ju som att de är aningen stolta över det och att man finner glädje i att driva med polisen.

Du o jag är ju hojbrudar i samma stad, vi kanske ses på vägen ngn dag! :)

/SheDevil

kör vägen laglydigt vänd.... accelerera och kör tillbaka i behagad hastighet, hur kan du bli tagen?
(Skulle vara om de satt upp en fartkontroll på de 5-10minutrarna. Då får du väll ställa en vän i början av vägen som ringer om de kommer en polisbil)

Gör som alla de andra sagt med ej skriva på papper, rapporter osv. Men när de vill se ditt körkort "Oj det måste jag glömmt hemma" Dv.s de kan ej klippa det på plats!:)

SheDevil skrev:
2418217 Hej på er sporthojsåkare!

Jag är en laglydig och i övrigt normal (haha, vad det nu betyder)

Det vore intressant att höra era åsikter i denna fråga! /SheDevil

Enkelt, träna upp din körförmåga ordentligt, broms o sväng, betrakta alla andra fordon framför, vid sidan och bakom dig som potentiella dödshot.
Traktorer må ägnas särskild uppmärksamhet då de inte har krav på väg utan kan svänga av var som helst och då utan att ge tecken.

Lägg upp en budget för nästa säsong och lägg där in två fortkörningsböter (ca 4000:- de är ändå lånade penger och dessutom utan ränta!)

Var alltid ren o snygg under stället ifall okända människor måste skära upp det.

Välkommen och trevlig körning önskas (gasa där det går, inte bara där du får).

vx skrev:
2418893 Motorväg är väl något av det mest tråkiga man kan köra. Ut på en riktigt kurvig skön liten väg, de e`mc åkning det.
Åka mc handlar inte om vem som kan köra snabbast rakt fram (möjligen gör det de hos dom som inte har växt upp ordentligt) det som är känsla är när det svänger!
Smita från polisen anser jag vara rena vansinnet, har man kört för fort så får man väl ta den smällen.

Sätt dig på en Hayabusa så upptäcker du att en motorväg inte är "rak".

Wonderboy skrev:
2418783 Bana å små fina 70 vägar :tummenupp
Går att dra upp i 150 på rakorna, men annars ere kul att gassa från 30 till 100 eftersom det är skymda samt kroiga kurvor ! :)

APP,APP !!
Så fort får man inte köra !!

Hörde att club grå pantrarna körde sina rullatorer med åkerbergas tillväxt avdelning (det e du det) härom dagen.

Jag valde bort räjshojar redan från början... Inte för att det alltid hjälper. Det är alltid kul att köra fort (oftast för fort). Men tipset med slingrig väg är bra, då får du jobba mer med hojen och inte bara köra fort.

"Hornen växer inte fram när jag sitter på hojen, de är alltid där"

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back