Hej på er sporthojsåkare!
Jag är en laglydig och i övrigt normal (haha, vad det nu betyder) människa. Men, nu har jag blivit sporthojsägare och tillika en fortkörare! Ajajaj...
För någon månad sen hade jag inte en susning om vad dessa sporthojar framkallar hos mig, jag vet att jag sa till folk att jag iaf inte ville ha en ren sporthoj. Fick provköra en R1 06 (hade tidigare bara kört körskolans hojar) och fy fan, det glömmer jag aldrig, det var en sån otrolig känsla att köra den - kärlek!
Resultatet? Köpte mig en R6:a två veckor senare och är helt såld på den. Kommer aldrig vilja köra ngt annat är sporthoj.
Jag tror nånstans att alla vi som har sporthoj fungerar på samma sätt, vi älskar farten och tänder på känslan som uppstår vid acceleration. Okej, bra så långt, men:
Hur fan förenar man detta med att köra laglydigt???
Jamen, kommer jag t ex till en fin raksträcka utan mycket trafik, kör jag då 90 km/h?? Nej, tydligen inte, för när man kollar ner på mätaren står det 90+110. Öhh, skitbra, och vad händer om man blir stoppad då??? Korten väck forever, bye bye, hejdåhejdå
OK, tror vi enkelt kan konstartera att många av oss funkar så här. Så, till frågan: Hur tänker ni kring detta? Vilken är eran plan A om en poppo vackert skulle vinka in er från vägan och ni vet att det kommer bli svårt att bortförklara de där 110 plus? "Öhhh, jag såg först en 90-skylt och sen en 110-skylt, så då plussade jag på" tror jag inte att de köper!! Så, vad gör man då, håller huvvet kallt, låtsas som det regnar och drar förbi dem?
Eller??
Det vore intressant att höra era åsikter i denna fråga! /SheDevil
Jag är en laglydig och i övrigt normal (haha, vad det nu betyder) människa. Men, nu har jag blivit sporthojsägare och tillika en fortkörare! Ajajaj...
För någon månad sen hade jag inte en susning om vad dessa sporthojar framkallar hos mig, jag vet att jag sa till folk att jag iaf inte ville ha en ren sporthoj. Fick provköra en R1 06 (hade tidigare bara kört körskolans hojar) och fy fan, det glömmer jag aldrig, det var en sån otrolig känsla att köra den - kärlek!
Resultatet? Köpte mig en R6:a två veckor senare och är helt såld på den. Kommer aldrig vilja köra ngt annat är sporthoj. Jag tror nånstans att alla vi som har sporthoj fungerar på samma sätt, vi älskar farten och tänder på känslan som uppstår vid acceleration. Okej, bra så långt, men:
Hur fan förenar man detta med att köra laglydigt???
OK, tror vi enkelt kan konstartera att många av oss funkar så här. Så, till frågan: Hur tänker ni kring detta? Vilken är eran plan A om en poppo vackert skulle vinka in er från vägan och ni vet att det kommer bli svårt att bortförklara de där 110 plus? "Öhhh, jag såg först en 90-skylt och sen en 110-skylt, så då plussade jag på" tror jag inte att de köper!! Så, vad gör man då, håller huvvet kallt, låtsas som det regnar och drar förbi dem?
Eller?? Det vore intressant att höra era åsikter i denna fråga! /SheDevil