Hur tänker ni ang fortkörning?

TukTuk skrev:
2419591 jaja! ;)

Men såsom hon beskriver sitt körande just nu så lär det nog inte dröja...

Haha, nej det hoppas jag verkligen inte!! Det är så kort tid kvar på säsongen, så det hinner jag inte... Köra 200 km/h på raksträcka är ju en sak, men kurviga vägar är jag långt ifrån att bemästra, så dem kör jag snällt på. Jag lovar!! :D

/SheDevil

duckie skrev:
2419011 Om man läser i en massa trådar här så tänker de flesta:

"Oj, nu körde jag alldeles för fort och farbror polisen kom på mig! Jag vågar inte kaxa mej mot snuten utan jag skriver skitnödigt på alla papper de presenterar, hårt kämpandes mot tårarna som hotar väta de trinda kinderna. Bara de inte ser mig gråta och ger mig mer böter! Jag är ju en tuff sporthojskille!"

Väl hemma sen bakom datorskärmens trygga sken blir de tuffa igen:

"Fifaan alltså. Snutjäveln tog mitt kort! Jag ska skriva en tråd på sporthoj där jag kan tala om hur jävla fort jag körde (på slangen dessutom!!!!) och hur jag drog snuten flera gånger innan de fick fast mig. Jag ska kräva att få tips på hur jag kan bli av med den jävla boten och få tillbaka kortet! Tips på hur jag kan göra livet surt för snutjäveln (ja - för alla jävla snutjävlar som enbart finns till för att jävlas med MIG!!!), och få veta allt hur jag kan trilskas och uslas och schabbla bort skattepengar på mitt oerhört fåniga brott!"
Haru hakkat min PMboxx? :mad:

Som jag ser det så är det otur att bli av med körkortet. Som att få punktering ungefär, shit happens.

Om jag var ute och åkte själv med gott om bensin i tanken så hade jag nog inte stannat om jag visste att jag skulle blivit av med kortet. Men å andra sidan, jag hade inte slutat köra hojj bara för att jag haft otur att bli av med körkortet.

Polisen stannade mej häromdan utan att jag drog. Funderade på det men sket i det. 400kr för att köra utan regskylt kan jag ta, jag hade ju inte gjort mej skyldig till nåt annat brott.

SheDevil skrev:
2420589 Haha, nej det hoppas jag verkligen inte!! Det är så kort tid kvar på säsongen, så det hinner jag inte... Köra 200 km/h på raksträcka är ju en sak, men kurviga vägar är jag långt ifrån att bemästra, så dem kör jag snällt på. Jag lovar!! :D

/SheDevil

Härligt! :tummenupp Vill inte höra om fler i diket... särskilt inte :tuttar för det finns det alldeles för lite av på mc.

Fast det är inte bara i svängarna det är svårt.

I de hastigheterna är de inte mycket som stämmer. Har du provat bromsa hårt från 180+ till 0? Eller bromsa ner till en 150-160 för att sedan göra en "undanmanöver"? Eller mitt i den feta accelerationen avbryta för hård broms innan (oväntad skarp) sväng?

Fick tipset själv och det var ungefär så jag kom på hur kass jag egentligen är på att köra. Bra att ha i huvudet när man gasar på!

TukTuk skrev:
2420952 Härligt! :tummenupp Vill inte höra om fler i diket... särskilt inte :tuttar för det finns det alldeles för lite av på mc.

Fast det är inte bara i svängarna det är svårt.

I de hastigheterna är de inte mycket som stämmer. Har du provat bromsa hårt från 180+ till 0? Eller bromsa ner till en 150-160 för att sedan göra en "undanmanöver"? Eller mitt i den feta accelerationen avbryta för hård broms innan (oväntad skarp) sväng?

Fick tipset själv och det var ungefär så jag kom på hur kass jag egentligen är på att köra. Bra att ha i huvudet när man gasar på!

Nja, inte för övningens skull, men i trafiken två gånger... Ena var på motorvägen till Halmstad, jag ligger i innerfilen när plötsligt en blind SAAB svänger ut framför snoken på mig, fick tvärbromsa. Andra var när jag låg på omkörning av en buss, hade legat bakom den ett tag, alltså inte ngn flygande omkörning, men han missade mig ändå och började blinka vänster när jag kommit halvvägs om bussen. Så, fick bromsa och avbryta omkörningen mitt i en acceleration. Har börjat köra med helljuset på (inga mötande klagar) och brukar ligga bakom en stund innan omkörning, just för att de ska hinna få syn på en, men det är ju ingen 60-tons lastbil man kör, utan en liten sporthoj, så inte underligt att de sällan ser en. Men de ser ju ens rygg försvinna iaf :D

Nästa säsong ska jag gå broms och kurvkurs. Å köra massor, å hålla mig kvar på vägen ;-)

/SheDevil

Siffran man ser på de gula skyltarna med en röd ring runt är väl bara rekommenderade hatigheter :va :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back