Hur stor har du

Flervalspoll

• Antal röstningar
    0
tassen skrev:
:tummenupp bästa hojvalet hittils, rätt storlek på motor åxå... :yoparty
Tack.
Kort story om motorbyggande:
Köpte knarren motorlös i mitten av 90-talet. Började leta efter en Z1-motor (900 cc) men hittade annons på en GPZ1100-rova med en lös 1260 cylinder. Stor motor = kul. Kanonbra, drog på stört och handlade, en sån motor passar ju också. Inte.
Mycket jobb att göra om motorfästena i blocket så att det passade i ramen. Satte blocket i den gamla Arbogan med ett hemkokat ursvarvningsverktyg och svarvade ur för 1260-fodren.
Sen dök det upp ett bigblock för rätt pengar.
Börja om med andra ord.
Suck, att man aldrig kan ge sig. :kocko

Robban_C skrev:
Får väl försvara mig med att knarren inte är i drift än. Och att cc i första hand ska användas till kraftfullt botten och mellanregister, inte till hiskelig toppeffekt.

Är detta ett förvar??? Det vad det jäkligaste. Nä ihop med hojen och ut och kör i vår, visa alla att åka R1/Gsxr/CBR inte är snabbaste vägen.
Kraftfullbotten och mellan men låg topp effekt. :rolleyes: Har vi inte hört den förr :)

Men man får kraftfullt botten och mellan med 1428 även om den ger 150 rwhp på topp. Du måste tänka på att en gammal gubbe som jag (39) inte får ha för kraftfulla grejor. :D

Men allvarligt talat så borde jag ju. Det är bara det där med tid...

Robban_C skrev:
1428 cc bigblock i ett kort chassi (Bimota).
Vann jag herrklassen?

Det är frågan om det inte är Katanakurre som vinner herrklassen, med sin Katana 1570cc, iofs inte värdens kortaste chassi.

Själv har jag bara: 1127cc, 1255cc, 1137cc turbo och 1327cc

Last edited:
gixxer_1255 skrev:
Det är frågan om det inte är Katanakurre som vinner herrklassen, med sin Katana 1570cc, iofs inte värden kortaste chassi.
...
Antagligen gör han det. När han väl dyker upp här. :) :tummenupp
Men om jag inte minns fel så finns det minst en member med 1800 cc. En sån där VTX.

Undrar hur många med R1or och andra literhojar som svarade 1000cc? det är ju sällan ända upp till 1000.

twinner skrev:
Undrar hur många med R1or och andra literhojar som svarade 1000cc? det är ju sällan ända upp till 1000.

Säkert många.

Hm jag tittade igen lite på poll valen och konstaterade att man kanske skulle ha kryssat i annat. Eftersom min 750 har käkat lite konstiga piller och växt till 1195cc. Så igentligen (enligt Regbevis) så har ju jag "bara" 750cc.

För de som tror att de har 47cc MINIMOTO, kolla igen....39cc :mattias

("Öhh, men hallå, läs på lite pojk! Det står 47cc på alla hemsidor! :kocko " som svar till dessa tankar: Kolla själv vad du har för cc innan du säger "fakta". Många är 39 cc, men inte alla!

http://www.minimotoclub.co.uk/vb/showthread.php?t=6367 )

Last edited:
Robban_C skrev:
1428 cc bigblock i ett kort chassi (Bimota).
Vann jag herrklassen?

Eller fick jag utmärkelse för att vara dummast i motorval? :kocko :D

Näru... jag är minst lika Dum 1428 i BB-kawa i ett Rickman chassi... :arsele

twinner skrev:
Hörru herr petnoga, literhojar kallas ju R1, Gixxer tusen mfl, att det saknas ett par cc kvittar väl, hur än man gör en poll så gnälls det :arsele

GSXR1100R skrev:
650 liksom andra udda företeelser går under Annat.
Jaha, så du vill förpassa Pegason till kategorin "annat"? Det trodde jag inet om dig :7peta :gråta

Bingo skrev:
Jaha, så du vill förpassa Pegason till kategorin "annat"? Det trodde jag inet om dig :7peta :gråta
Peg-asson är en traktor, men jag vill gärna ha en sådan över vintern, kan jag få låna den snela :tomten

39% har tusen cc eller mer, ganska unikt jämfört med resten av världen där dom flesta kör småkubikare.

GSXR1100R skrev:
39% har tusen cc eller mer, ganska unikt jämfört med resten av världen där dom flesta kör småkubikare.
Det är för att Sverige är så glesbefolkat, man måste köra jättefort om det inte ska ta onödigt lång tid att ta sig mellan två städer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back