Hur stor blir besvikelsen?

TimTim

SVERIGE en del av SKÅNE
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Busa
Tänkte eventuellt sälja min GSXR1100 -93 för att lämna plats för en nyare hoj. Jag har gått och blivit lite småkär i en gixxer 750 -00. Frågan är: Kommer jag att bli besviken. Jag kommer ju att gå ner i kubik och hästkrafter, men åldern kanske tar ut sin rätt. Jag får ju en 7 år nyare hoj som väger mindre. Som ni ser finns flera argument, både för och emot ett byte. Vad tycker ni här på SH? Erfarenheter, tips ,ideer. :)

750n har väl pulver så det räcker? Bottendraget är väl inte riktigt i samma nivå men annars så är 750n bättre på det mesta tippar jag.

Jag har haft en 00:a med Yoshi helsystem och lite godis, kalasfin hoj.

Det du eventuellt förlorar i effekt lär du få tillbaka i körbarhet på det bytet..

Mooooooooooooooobbing på hög nivå & må dina Pirelli bli ovala!! :sissy

..............sen är det faktiskt 1000cc mopparna som jag har en benägenhet att försöka mig på konstsim med!! :blah

Nu tog jag ju bort inlägget för att jag kände att jag kanske inte var bättre själv, och det är ju faktiskt fränare att klota på e tusen än en sjuhalva.

Men, hade du kört på Pirelli kanske du hade hållt dig på hjulen, moahahahahahaha... :arsele:arsele:arsele:krama

-93 har jag bara provkört men en -91 1127cc har jag kört några tusen mil på när det begav sig, borde kunna anses hyffsat lika,
och 750 -00 har jag tävlat på i några år.
Båda hojarna är ju gsxr i själen men helt olika, en -00 750 trivs utmärkt på landsväg, i stan och på bana, på semester vete fan men det är nog helt ok.
En 1100 vet du ju själv vad den är bra på men på bana är det så akterseglad att man blir mörkrädd.
Jag säger också byt, världen kommer bli ny och du har ju förmånen att sen kunna byta hoj några gånger till som kommer ge samma upplevelse.

Minns förövrigt hur Fürsten stack in näsan i mitt tält på Sviesta ca 2001 och blev ytterst förvånad när han fatta att det va en helt standard 750 jag åkte på, provade du en sen eller? :tungan

750 -00 är en underbar hoj, det finns mkt bättre men varför sikta högre än lååångt, och det är det ifrån din hoj, mos kommer du tappa men vinna så mycket mer.

Bifogat

• sviesta2.jpg
    sviesta2.jpg
    64.5 KB · Visningar: 123
1100-93 tillverkadesför att hålla uppe världsmarknadspriset på gjutjärn.
Inte ens christer glenning såg fet ut brevid en 1100rw.
Har man förmågan att gå på vatten Och få ett bröd och en flaska vin att räcka till 3000 personer så är det en baggis att få stopp på åbäket.

Och räkna inte med att få med mer än ett par latexfillingar av stringmodell i "bagage utrymmet".
Motorn är tvärt emot vad man kan tro ganska tyst. oljudet från de nedre regionerna kommer av att bushido håller blås och slagverks kurser för utvecklingstörda båtflyktingar från schweiz källaren.

Tro mig, jag äger en. köpa någon?

utvecklingstörda båtflyktingar från schweiz källaren.

Nog ska man vara lite bakom flötet för att ge sig på en karriär som båtflykting i Schweiz, det längsta man kommer är väl till Frankrike på andra sidan Geneve-sjön :)

För att kommentera ämnet; jag har aldrig kört gammel-Gixxer på allvar, bara provet en väldigt kort sväng, men jag hade en 750 -00 i några år och den var grejer! Jag tycker inte att avsaknaden av mellanregister spelar så stor roll, det gör ju bara att effektkurvan blir roligare över 10 000 varv.

Fint chassi och rolig motor skulle jag nog sammanfatta den med. Och så låter den skönt! :banana

Last edited:
Nog ska man vara lite bakom flötet för att ge sig på en karriär som båtflykting i Schweiz, det längsta man kommer är väl till Frankrike på andra sidan Geneve-sjön :)

:banana

Det räcker nog med 2varv navelsträng runt halsen:tummenupp

fundera lite över dina behov ,, kör du mkt landsväg ,, bana osv
hur mkt du kör m,m

en nyare hoj innebär oftast mer kostnader

motorn är tokrolig på en 1100 men körupplevelsen är hemsk
kan tänka mig att du sitter som en påse nötter på 750 , iaf så är det så på kompisens 600

Back