Jag menar det jag skrev och har ingen aning om hur gammal du är.
Kan du förklara det du skrev för jag förstod nog inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag menar det jag skrev och har ingen aning om hur gammal du är.
Att den som skriver att Jazz är "hemskt ovanligt" har dålig koll och skäms inte för det.Kan du förklara det du skrev för jag förstod nog inte?
Så tror jag i och för sig att det har varit i många decennier, i alla fall i vår västerländska kultur. Men nu är ointresset för kunskap så etablerat i de kommersiella medierna och deras inflytande så stort att läget är väldigt annorlunda mot förr.
Jag tror tvärtemot att den som tror att Jazz är jättestort i dagens samhälle inte har särskilt stor koll.Att den som skriver att Jazz är "hemskt ovanligt" har dålig koll och skäms inte för det.
Edit: här finns för övrigt en tråd om i stort sett samma sak och eftersom den ligger på ett forum där moderatorerna inte kräver en anständig samtalston av sina medlemmar så är chansen stor att den är ganska kul att läsa.
http://www.flashback.info/showthread.php?t=397213
Definiera jättestort. Jag har aldrig påstått att jazz är jättestort. Men det är löjligt att tala om jazz som en musikalisk marginalföreteelse.Jag tror tvärtemot att den som tror att Jazz är jättestort i dagens samhälle inte har särskilt stor koll.
................Men Arne Domnerus, Gunnar Siljabloo Nilsson, Lars Gullin, jan Johansson, Charlie Norman m.fl kanske ÄR okända?
Fast... vem bestämmer om vad som är sant...fundera på det.
Definiera jättestort. Jag har aldrig påstått att jazz är jättestort. Men det är löjligt att tala om jazz som en musikalisk marginalföreteelse.
På tal om lingvistisk degenerering (oh vilka fina ord jag låtsas behärska!):
Speciellt irriterande är ändelsen -is som så snyggt ska gulla till allt som om vi alla vuxna människor vore söta små rosa hundvalpar; mellis, snuttis, kådis, lekis, fräckis (nu korvar sig fan ryggraden på mig).
Idag är jag gnällig!
/perris
Årets snyggaste självmål! :-DHåller med. Men "Perris" ?![]()
Herregud. Att kalla jazz för en "marginalföreteelse" och "snävt intresse" är ett bra sätt att diskvalificera sig själv från seriösa diskussioner. Ett sätt att åskådliggöra ditt stolpskott:
Googleträffar på "Motorcycle": 139 miljoner
Googleträffar på "Jazz": 355 miljoner
Inga kommeriella jazz-kanaler? I USA finns hur många som helst. En snabb överblick av vad som erbjuds iTunes:Då är ju frågan varför inte dom komersiella krafterna har startat reklamfinansierade Jazz-kanaler i varje stad...
Även om det skulle vara så är det inget som bekräftar att jazz skulle vara en "marginalföreteelse". En juste skiva som jag köpte förra året föresten:GuW skrev:INGEN JÄVEL UNDER 50 BAST LYSSNAR PÅ SKITEN!
Men det är likadant överallt i alla branscher.
Hantverkskunnandet försvinner från vårt land bl.a
Allt NC-tillverkas, eller görs för hand i Baltikum/sydostasien.
Inga kommeriella jazz-kanaler? I USA finns hur många som helst. En snabb överblick av vad som erbjuds iTunes:
Vad kallar du dessa om inte radiokanaler?Jahaaa, Jazz finns på internet och i USA, det gör nätpedofiler också...
Jag sa RADIO kanaler, du vet såna med lönsamhetskrav...
Vad kallar du dessa om inte radiokanaler?![]()
Doktorn du skriver om ger i 1 eller 0 träffar på Google.En grupp doktorander ledda av Dr. Reese Sergé vid den amerikanska psykologiskolan Alliant International University har forskat just i detta ämne. De kom fram till att endast så lite som mellan 15.5-17% av alla fakta som sprids genom media är sant.
Alltså borde svaret på din fråga vara att mellan 83-84.5% är fel, studien gällde hela världen. Skrämmande hög procent om du frågar mig.
Inser du inte att du gör dig själv löjlig? Om en kulturyttring är vanlig eller inte beror förstås på var du söker efter den. Att du sällan eller aldrig hör jazz kan ha att göra med vad för slags mediakonsument du är.Då måste turkmusik vara the shit, för jag kan googla fram flera radistationer som bara spelar det I TURKIET!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |