Hur skulle en orginal 1000 stå sig ???

valmers skrev:
För tillverkarna/miljön. Man vill sälja gathojar.

Visst. Men att tvåtaktracers möjligen inte har framtiden för sig gör de inte till sämre tävlingsredskap. De är dubbelt så starka och hälften så tunga som fyrtaktare! Moppeljudet får man på köpet.

:yoparty

Nyteknik skrev:
Visst. Men att tvåtaktracers möjligen inte har framtiden för sig gör de inte till sämre tävlingsredskap. De är dubbelt så starka och hälften så tunga som fyrtaktare! Moppeljudet får man på köpet.

Lämpar sig dessutom utmärkt för fikapaus.

Nyteknik skrev:

Du har nog rätt. Ångloken konkurrerade med dieselloken i flera månader.

Det är väl 3-10 trådar per år som slutar som denna ungefär. Är det ingen som gillar både 2 o fyr? Det är ju som värsta fransnisse vs sporthoj :D Själv kör jag V-twin Ba-BANG Ba-BANG Ba-BANG tills min V3 2-taktare WHEEEEEEEEEEEEEEE blir klar :yoparty Båda har sin plats i hjärtat :kär och behöver framförallt aldrig försvaras.

#Olsson# skrev:
Det är väl 3-10 trådar per år som slutar som denna ungefär. Är det ingen som gillar både 2 o fyr? Det är ju som värsta fransnisse vs sporthoj :D Själv kör jag V-twin Ba-BANG Ba-BANG Ba-BANG tills min V3 2-taktare WHEEEEEEEEEEEEEEE blir klar :yoparty Båda har sin plats i hjärtat :kär och behöver framförallt aldrig försvaras.

En sund attityd! :tummenupp

Jag älskar alla möjliga motorcyklar och har bland annat ägt Virago 535, CR 500 R, YZF R1, TDM 850, Virago 750, TZR 250, Speed Triple, DR 650, DRZ 400, NX 650 Dominator och RGV 250. Trånar nu efter en BMW C1 (ja, den med tak och vindrutetorkare) – eventuellt att åka till Alperna med!

Tjuvnyp är kul. Men att tvingas till trist pajkastning för att typer som Valmers har en förmåga att polarisera åsikter om kriminalvård, politik, invandrare, homosexuella – och antal takter – är inte lika kul.

#Olsson# skrev:
Är det ingen som gillar både 2 o fyr?
Jo, alla som har testat två- och fyrtakt gillar både två- och fyrtakt. Det är bara den som inget vet som tjafsar om antalet takter.

//Ångrar att jag sålde tvåtakts-crossen :(

#Olsson# skrev:

Jag gillar både två- och fyrtakt, tvärtemot vad man kan tro med tanke på mina senaste inlägg. Jag är otroligt fascinerad av de gamla tvåtakts-femhundrorna, och satt klistrad framför TV:n i unga år när Rainey, Schwantz, Doohan och de andra galningarna höll på. Dessa praktiskt taget okörbara monster var för mig det mest exotiska som fanns, och är det till viss del fortfarande, även om fyrtaktsracers som i MotoGP har stulit en bit av mitt hjärta.

Få saker är häftigare att se än en racerförare köra på gränsen runt en bana, oavsett om det är på en två- eller fyrtaktare.

Många säger att folk lättare kan identifiera sin hoj i en fyrtaktsracer, men det kan inte jag. Skillnaden mellan en racer och en gathoj är så milsvid, oavsett antalet takter. Så länge det är en racer är den ball. Nuff said.

Nyteknik skrev:
En sund attityd! :tummenupp

Jag älskar alla möjliga motorcyklar och har bland annat ägt Virago 535, CR 500 R, YZF R1, TDM 850, Virago 750, TZR 250, Speed Triple, DR 650, DRZ 400, NX 650 Dominator och RGV 250. Trånar nu efter en BMW C1 (ja, den med tak och vindrutetorkare) – eventuellt att åka till Alperna med!

Tjuvnyp är kul. Men att tvingas till trist pajkastning för att typer som Valmers har en förmåga att polarisera åsikter om kriminalvård, politik, invandrare, homosexuella – och antal takter – är inte lika kul.
Invandrare? Homosexuella? :va

Du har aldrig funderar över det faktum att du ofta har rakt motsatta åsikter jämfört med mig? Att du polariserar lika mycket?

Last edited:
En RSW250 är en ren fabrikshoj från Aprilia för att tävla i 250GP med. RS250 är en gathoj som de tillverkade för at tjäna pengar på framgångarna i VM.

jonasjacobson skrev:
jo men i svenska mästerskap körs väl ändå en del RS? vinnaren av sm 2002 körde väl en RS?

Det körs två Aprilior i 250Racer. Micke Lindfors och Dobrich men jag vet inte exakt vilka versioner de har av Aprilia men jag tror Lindfors har en RSW. Honda kallar också sina hojar för RS.
2002 vann Henrik Nordgren på en Honda TSR

jag menade aprilia rs...jaja, tack för att ni förklarat lite för mig hur det ligger till. har precis själv köpt en rs 250 för gatubruk och vill såklart veta så mkt som möjligt=)

*/ ?>
Back