Hur skicklig förare är du EGENTLIGEN?

Hur skicklig förare är du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Att alla män är fantastiska bilförare är ju ingen nyhet. Det har bevisats i otaliga undersökningar där i princip ALLA påstår sig köra bättre än genomsnittet :va

Men hur bra upplever vi oss själva när vi framför våra kära tvåhjulingar?
För att visa ett intressant fenomen har jag delat in pollen i 2 delar, övre delen för män och undre för kvinnor. Helst skulle jag vilja separera dom för att få rätt statistik men jag tror inte det är möjligt om nu inte moderatorn kan göra det. Som alla vet är det ont om tjejer på forumet men det kan vi inte göra mkt åt, Rockmorsan får väl rösta två ggr.

För att få pollen mer intressant kommer din nick visas med vad allt det innebär

Själv körde jag omkring lyckligt ovetande i typ 10 år, helt övertygad om jag var en gudabenådad mc-förare tills jag hamnade på bana för första gången. Det blev ett bryskt uppvaknande. Nu, ett par kurser senare har jag kämpat mig upp till kategorin "genomsnittet" men köra bil är jag jävligt bra på :rolleyes:

Pollen är strax uppe

Hmm.

Jag kan vara lite lätt tankspridd när jag kör bil när det blir för slentrainmässigt.
Jag vet inte hur bra jag är på att köra hoj.

Många jag träffat på bana säger att jag har talang eller undrar om jag tävlar vilket är kul att höra.
Men jag själv tycker jag är som de flesta.

:)

Klurigt att svara ju. Ska man ställa sig i relation till alla MC-förare som finns, de som kört lika länge, de som har samma hoj, De som har samma skostorlek?

Naah... jag fegar ur på en "genonsnittlig"... :rolleyes:

Jag kör inte bana, kan varken göra wheelies eller stoppies :D. Men jag kör ansvarsfullt, och det kan ju anses som en skill i sammanhanget!
Fast det där med wheelie tänker jag lära mig :hihi

Jag lever på många års erfarenhet. 25k mil så har man gjort någon kurva:)
Två klotningar, båda orsakade av bilar:huvet
På bana är jag bortkommen:D

Varför är det olika svarsalternativ för män och kvinnor...? :va

Jag är väl rätt ok på gata, kör inte bana, skulle väl vara rätt ok på enduro men antagligen urusel på trial, hur svarar man då? :confused:

Snabb på gata borde kanske inte vara en merit på den övre halvan. Själv är jag ganska snabb på bana men hittar inget alternativ för: Sansad på landsväg men snabb på bana.

Kan inte stunta över huvud taget.:( Lite lätt bakljul på sin höjd.

Jag är väl rätt ok på gata, kör inte bana, skulle väl vara rätt ok på enduro men antagligen urusel på trial, hur svarar man då? :confused:

Det här handlar inte om hur bra man är på bana, svara hur du tycker du är som motorcyklist i största allmänhet, innerst inne vet man :)

Efter att bara ha haft kort i två säsonger utan fortutbildningar är jag tveklöst under snittet.
Men efter 6-10000 mil per år i bil är jag hyfsad på att läsa trafiken.
Så 3/10 på att framföra MC'n och 8/10 på "trafikläsning".

Folket som har röstat "RÖSTA EJ HÄR! MÄN RÖSTAR OVAN-KVINNOR NEDAN" måste ju vara VÄRDELÖSA människor och därmed förare :dummer:dummer

Det här var knepigt. På gata vid normal körning tycker jag att jag kör över genomsnittet, dvs säkert med god framförhållning, konsekvent, på rätt sida av min förmåga och snyggt (alltså att jag tar höjd för andra trafikanters misstag och inte sätter dessa i tokiga situationer)

När det gäller mer inspirerad körning på gata och bankörning så är det under genomsnittet som gäller, det går inte så fort, jag kan inte wheela, tempot är inte konsekvent. Kurvtekniken är ok men bromstekniken är inte bra.:yoparty

I pollen blev det "under genomsnittet".

Vad är definitionen av normalbegåvad/genomsnittlig?

Jag har inte orsakat en olycka och/eller vurpat på 20 år. Var placerar det mig på skalan?

Jag känner igen mig i TS historia. Jag trodde jag var åtminstone skitjättebäst tills jag började åka på kurser. Numera har jag lärt mig väldigt mycket mer och insett att min uppfattning om tidigare kompetensnivå nog var en aning överdriven...

Jag vill lämna Långsam grupp under tvång från Arrangören men lyckas inte.
Alltså är jag kass.

Det här var knepigt. + text

Schyssta insikter men jag var nog inne mer på handhavandet och tekniken. Skall dra en pararell: en tjej jag känner kör alltid jätteförsiktigt och har aldrig råkat ut för en olycka. När hon skall köra runt i en dubbelfilig rondell väljer hon alltid ytterfilen, alltså höger fil trots att hon skall varvet runt. Hon har ju all rätt och ligga där ute men är hon en duktig bilförare. Nää, hon är urkass.

Kenny Block tar förmodligen samma rondell med hysteriskt driftande hjul, han kör nog ett extra varv, det ser fullständigt galet ut. Är Kenny en duktig bilförare? :Bugar
Ja, du förstår poängen

Lite muppiga alternativ dock..

T ex.. "Jag är riktigt bra, få hänger med mig på gatan "

hurvida folk hänger på eller inte på gata har ju ofta mest att göra med hur mkt risker man är villig att ta..

Last edited:
Lite muppiga alternativ dock..

T ex.. "Jag är riktigt bra, få hänger med mig på gatan "

hurvida folk hänger på eller inte på gata har ju ofta mest att göra med hur mkt risker man är villig att ta..

Håller med..

De flesta kör ifrån mig på gata. Få gatåkare hänger på mig på bana. Jag kan inte stunta. Tävlar inte. Blir frånåkt av (nästan) alla som tävlar.

Vad röstar man då?

"Snabbast i ankdammen"?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP