Hur skall man väga en hoj enklast?

:confused: Jodå, det är precis så enkelt som Sportbike skrev.

Möjligtvis om man sätter plankan så det blir jämnhöjd annars så blir det fel pga tyngdpunkten. Jag beskrev det lite slarvigt med procentsatsen på resp hjul. Dock så kan man säkert räkna ut det med lite vinklar och hjulbasmått. Om man ställer upp hojen på en planka med båda hjulen på plankan och väger så blir det naturligtvis rätt.

Borde det inte gå att kolla upp hur mycket fjädringen flexar emot sen filmar man från sidan när man själv kliver av och på hojen och på det viset räkna ut hur mycket den fjädrade vikten är? Då behöver man bara vågen till att väga sig själv och den ofjädrade vikten.

Men!!!!
det är ju bara väga allt som plockas bort under ombyggnationen och väga det som sätts på nytt!
Sen till våren så körs hojen trafiksäkert utan risk för halka till en våg och en vikt erhålles som sen räknas ihop eller av med viktsänkning eller viktökning, ju!!

exempel: Bortplockat: 6 kg, Nymonterat: 3 kg
Alltså: -3 kg, sen vägs hojen in till våren in på rediga 192 kg och då är svaret på dagens fråga alltså: 195 kg :tummenupp

:hej

Den uppvägda vikten har inget med saken att göra. Det är bara om man till sist delar den i tre delar som den över huvud taget kan komma i fråga.

Då jag ibland doktorerat i postfysiologi, vill jag här som hastigast beskriva viktbetydelsen:
Först, men framför allt främst, måste kvanthexformeln kvasT åberopas innan något annat kommer ifråga. Detta beroende på den upplevda vikten vid frihängande, utan tryck nedifrån, medan den undanträngda volymen i den (i branschen välkända) preexpanderande kvasiliteten.
Sedan måste även beaktas den nigstående viktens särdragande motkraft - som aldrig ifrågasattes vid omnämnandet - men den var framställt fyra, och bara där.

Det är en röd tråd som skär knivskarpt genom hela resonemanget, men lättast att se är viktens tredje betydelse av typ.12, något som t.o.m. diskuterats i lägre kretsar. Något som alltså inte behöver förtydligas med andra ord.

Last edited:
Den uppvägda vikten har inget med saken att göra. Det är bara om man till sist delar den i tre delar som den över huvud taget kan komma i fråga.

Då jag ibland doktorerat i postfysiologi, vill jag här som hastigast beskriva viktbetydelsen:
Först, men framför allt främst, måste kvanthexformeln kvasT åberopas innan något annat kommer ifråga. Detta beroende på den upplevda vikten vid frihängande, utan tryck nedifrån, medan den undanträngda volymen i den (i branschen välkända) preexpanderande kvasiliteten.
Sedan måste även beaktas den nigstående viktens särdragande motkraft - som aldrig ifrågasattes vid omnämnandet - men den var framställt fyra, och bara där.

Det är en röd tråd som skär knivskarpt genom hela resonemanget, men lättast att se är viktens tredje betydelse av typ.12, något som t.o.m. diskuterats i lägre kretsar. Något som alltså inte behöver förtydligas med andra ord.

HAHAHA Du var mig rolig du laidback :D

Äntligen lite tvärvetenskaplig vinkel på problemet:tummenupp

Jag har inte doktorerat i postfysiologi, men har stundals varit helt uppslukad av ämnet. Dock skall jag erkänna att jag mest studerat brevbärarnas rörelsemönster och osannolikskoefficienten rörande vem som får post eller inte.
Jag har däremot en gedigen kunskap om filosofisk existentiell tyngdkraftspåverkan av säväl materia som antimateria.
jag har även skrivt en essä med namnet "jag väger alltså finns jag, är det av vikt att jag finns"

Men för att återkomma till ämnet så fanns det en expert som sa.

"Svaret på livet, universum och allting är 42"
alltså väger trådskaparens motorcykel, 42 vad fan han än gör med den.

Lösningen blev 2 vågar, tyvärr analoga då den digitala var slut och en liten ramp i form av en kil gjord av träregel.
Ville inte chansa på att köpa 2 digitala vågar med glasskiva. Det var det enda som fanns kvar förutom den analoga varianten.

Lösningen blev 2 vågar, tyvärr analoga då den digitala var slut och en liten ramp i form av en kil gjord av träregel.
Ville inte chansa på att köpa 2 digitala vågar med glasskiva. Det var det enda som fanns kvar förutom den analoga varianten.

OK Wiseguy
Bra jobbat !
Och
Vad blev vikten?
Framhjul kg?
Bakhjul kg?
Vilken våg, gärna länk?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...