Hur ska ett Spa se ut?

Många bra tips du fått och som jag bara kan hålla med om. Vad jag uppskattar är dämpad och mysig belysning, doftljus "á lá asien" eller rökelse, färska blommor, dämpad avslappnande musik och gärna något porlande ljud av ett vattenfall från väggen t ex.

Me like välly match :tummenupp

Hör av dig när det är klart så kommer jag gladeligen och testar det :)

Hur fungerar det, och är det så jäkla skönt? Det låter obehagligt men det finns ju folk som badar isvak så varför inte ispool...
Jag tycker att det kan vara riktigt najs efter ett hett bad eller bastu. Du sätter igång blodflödet på ett härligt sätt, och det är blandade känslor när du hoppar ned i "isvaken" kan jag säga, men efteråt är det grymt skönt!!

Last edited:
Antar att det är högst personligt.
Men skulle jag fixa relax/spa till mig själv, är en tv som man kan se från jacuzzi/badkar ett måste. Brukar alltid plocka med mig laptopen och kika på nån film/serie med en öl i handen när jag badar hemma hos föräldrarna. :öl

Antar att det är högst personligt.
Men skulle jag fixa relax/spa till mig själv, är en tv som man kan se från jacuzzi/badkar ett måste. Brukar alltid plocka med mig laptopen och kika på nån film/serie med en öl i handen när jag badar hemma hos föräldrarna. :öl

Tv kan funka om den är dold i ett hörn eller dylikt och sen kommer den fram när det är fullt med killar som vill dricka grogg/öl och glo på fotboll. Tjejerna uppskattar nog inte det på samma sätt som oss :gnissla
Men jag skriver upp det på listan :tummenupp

Så skönt nu med dessa låga räntor, ty nu kan vi bygga utta helvete vi svenskar!
Jag ska bygga en 25 meters pool i vår, nån som har några tips på bygget?
250 kvm trädäck runt poolen är snart klart, baren är inte färdig riktigt, det eldrivna taket över poolen kommer först i maj (specialbeställt ftån Tyskland) dubbla bubbelpooler blir det (en i varje ände av poolen) vi vill ju kunna husera åtminstonne 30 av våra vänner sen i sommar.

*poff* oj nu vaknade jag....fan

Vad är Decleor-produkter? Upplys en spa-analfabet som jag själv...
Mysigt med lågt till tak och mycket ljus står på önskelistan, check.
.

Sök på Decleor på google eller youtube. Finns aromoljor, hudkräm, duschkräm etc. Lite dyra men dryga och jag gillar dem väldigt mycket. Hudterapeuterna på många spa:n i sverige använder sig av Decleor.

Bastu är ju ett måste och dämpad belysning.
Tidningar.

hit ska jag om ett tag, få en "harmoni för kroppen" :)
http://www.firsthotels.com/sv/Vara-hotell/Sverige/Skovde/First-Hotel-Billingehus/Spa/

Last edited:
Skippa massagefåtölj, det är bortkastat om du ska ha bänk och massör. Samtliga fåtöljer jag provat är helt kass.:)

Den enda jag provat, på Oldsbergs konkursslott i Göteborgstrakten, var sinnessjukt skön och jag låg i timmar och blev knådad. Hatar massage normalt sett. Kanske 4 ggn någonsin jag blev knådad, man eller maskin. Denna vann.

Same here, jag provade en i Thais flygplanslounge i Bangkok. Den var obehagligt skön, svårt att beskriva. Jag fattar inte hur den kunde pricka så rätt på musklerna så jag hade svårt att ligga ner hela tiden pga gränsen mellan ont/skönt. Tror fan att jag gjorde lite stönande ljud omedvetet, bara draperi mot övriga loungen :)

Den enda jag provat, på Oldsbergs konkursslott i Göteborgstrakten, var sinnessjukt skön och jag låg i timmar och blev knådad. Hatar massage normalt sett. Kanske 4 ggn någonsin jag blev knådad, man eller maskin. Denna vann.

En öppen spis måste du såklart ha. :fakta Snyggt dekorerad med mosaik eller nåt.

Och som sprakar sådär lite hemtrevligt..när folk sitter i dom sköna stolarna med sina morgonrockar och med en drink i näven. :tummenupp

Tycker ni tagit upp det mesta men missat ett av det viktigaste tillbehören.......ölkylen!
:öl

Left4Dead2.
Om jag var på spa skulle jag efter bastubad m.m. vilja sitta naken i min morgonrock gjord av sibirisk tiger och lira detta spel med polarna.

:vaKom att tänka på en sak, som jag dock aldrig har sett i ett spa, men som fungerar lugnande och det är ju faktiskt akvariefiskar...ja och då menade jag inte argsinta ciklider i bubbelpollen. :brinnerup

Left4Dead2.
Om jag var på spa skulle jag efter bastubad m.m. vilja sitta naken i min morgonrock gjord av sibirisk tiger och lira detta spel med polarna.

Jag tror inte Tiger vill inte vara så nära din nakna kropp.
:rolleyes:

Last edited:
:vaKom att tänka på en sak, som jag dock aldrig har sett i ett spa, men som fungerar lugnande och det är ju faktiskt akvariefiskar...ja och då menade jag inte argsinta ciklider i bubbelpollen. :brinnerup

Eller så kör man den här varianten...
http://hd.se/orkelljunga/2009/06/29/fiskarna-rensar-dina-foetter/

94509_1337350_jpg_338410d.jpg

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage