Hur ser era webläsare ut?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Nu för tiden när de flesta verkar använda sig av anpassningsbara browsers så som Opera och Firefox så hade det varit kul att se hur ni har anpassat dem för att passa just er.

Här är mitt bidrag (Opera 8):

Bifogat

• scrot.jpg
    scrot.jpg
    107.7 KB · Visningar: 194
Har endast uglifierat min läsare. Firefox med styggt theme.

Bifogat

• flum.jpg
    flum.jpg
    22.4 KB · Visningar: 126
Mitt är vanliga explorer.

Bifogat

• namnlös.jpg
    namnlös.jpg
    66.9 KB · Visningar: 113
Avant Browser. Tänkte testa FireFox men la ner när jag hörde om minnesläcka.

Bifogat

• avant.jpg
    avant.jpg
    140.1 KB · Visningar: 75
Jag har ju den bästa webläsaren (avant browser 10)

Bifogat

• Untitled-1 copy.jpg
    Untitled-1 copy.jpg
    132.9 KB · Visningar: 72
Visst har Firefox fortfarande problem med minnesläckor? Har INGA problem med IE och plugin:et Avant alls. Surfar bara snabbare än förut. Har kört med Avant sen förra våren tror jag. Brandvägg och antivirus så är det fine (kollar då och då med Ad-Aware, SpyBot och SpySubtract men det finns sällan nåt crap) . Firefox är säkert bra också.

Ninjaboy skrev:
Du menar att du har ett plottrigt tillägg till den sämsta browsern och därmed kvarstår t ex alla säkerhetsproblem? :va

Ska testa FireFox nu. Få se om det kan va nåt.

Nicke skrev:
Visst har Firefox fortfarande problem med minnesläckor? Har INGA problem med IE och plugin:et Avant alls. Surfar bara snabbare än förut. Har kört med Avant sen förra våren tror jag. Brandvägg och antivirus så är det fine (kollar då och då med Ad-Aware, SpyBot och SpySubtract men det finns sällan nåt crap) . Firefox är säkert bra också.
Jag tycker att det är ett problem om man måste installera en massa extra program och köra dem regelbundet utan att det tillför något till det man egentligen vill göra men ni Windows-användare har ju betydligt större tolerans för sådant.

Det finns en minnesläcka i Firefox 1.0 i alla fall, jag har inte provat 1.0.1 på min huvudburk så jag vet inte om det är fixat. I alla fall så kan jag köra runt 14 dagar kontinuerligt innan den blir instabil och till slut kraschar, Firefox alltså, det är bara att klicka igång den igen. För de som slår av burken varje dag så märks det inte så något stort problem är det ju inte. Jag tycker inte att du ska avstå att prova för den skull om det inte visar sig vara ett större problem på Windows-plattformen. Det är ju bara 5 MB att ladda ner också och den importerar dina favoriter m m.

Firefox är utan tvekan det bästa jag någonsin provat när den kom sig upp till 1.0.

An3Azz skrev:
Firefox är utan tvekan det bästa jag någonsin provat när den kom sig upp till 1.0.

Jag provade firefox en gång och då var jag van vid avant browser som har många finesser, och så kommer man till firefox som inte har någon nästan så det var lite jobbigt, bara att byta tillbaka till avant då ju

Medhålles. Jag är inte paranoid ang. säkerhet och Avant har grymt många bra funktioner för att surfa snabbt med flera sidor/siter uppe samtidigt så Avant ligger på plus. Håller på att testa Firefox nu.

whitesnake skrev:
Jag provade firefox en gång och då var jag van vid avant browser som har många finesser, och så kommer man till firefox som inte har någon nästan så det var lite jobbigt, bara att byta tillbaka till avant då ju

Alla IE användare missförstår syftet med Firefox, Microsoft har matat er med mer svullna program för varje version så länge nu så att ni inte ifrågasätter det längre.

Firefox ska vara enkel, helt avsiktligt, däremot är den extremt konfigurerbar via extensions. Jag är väldigt nyfiken på vad Avant kan göra som inte Firefox har någon extension för.

Det där känner väl även den mest okunniga om datorer till. Visst fasen vet jag att programmen kräver löjligt mycket numer och värre blir det - och därför har jag ordentligt med minne. Noll prestige om vilken browser man kör men Avant funkar direkt med minimalt lite tweakning (endast fixa lite i Options) och inget behov av extensions. Orsaken att jag inte testat Firefox förrän idag (och fortfarande är tveksam) är rykten om minnesläckor. Ser dock bra ut och känns OK.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt