Hur ser era webläsare ut?

Jahaja, ni windowsanvändare kan ju bråka om vilken webläsare som är bäst. Som MacOS X-användare surfar jag med den eminenta webläsaren Safari (Firefox finns annars till Mac också)

Bifogat

• Bild-1.jpg
    Bild-1.jpg
    117.2 KB · Visningar: 84
Nicke skrev:
Det där känner väl även den mest okunniga om datorer till. Visst fasen vet jag att programmen kräver löjligt mycket numer och värre blir det - och därför har jag ordentligt med minne. Noll prestige om vilken browser man kör men Avant funkar direkt med minimalt lite tweakning (endast fixa lite i Options) och inget behov av extensions. Orsaken att jag inte testat Firefox förrän idag (och fortfarande är tveksam) är rykten om minnesläckor. Ser dock bra ut och känns OK.
Gör inte mig något heller vad folk kör på, bara när jag hör att folk väljer bort något på lösa grunder som jag kliver in. Du provar ju så du kan ju välja själv. :tummenupp

Jag tycker det är bättre med ett slimmat program som går att bygga på, det är ju sällan ett "fully featured" program är precis som man vill ha det i alla fall och i Firefox kan man lägga till precis det man vill ha, en sak i taget. Själv har jag sex stycken små extensions, t ex ad blocker och download manager förbättringar.

Går väl tillbaka till Windows/Unix, hur man väljer att bygga systemen. Gör "allt" valt av någon annan, eller gör lite riktigt bra enligt standard och låt resten vara upp till användaren. Lite som kommunism eller inte. :D

Last edited:
Coola Ola skrev:
Jahaja, ni windowsanvändare kan ju bråka om vilken webläsare som är bäst. Som MacOS X-användare surfar jag med den eminenta webläsaren Safari (Firefox finns annars till Mac också)
Enkelt och elegant när det är som bäst! :Bugar Måste skaffa en Mac Mini när jag lämnar tillbaka hem-pc junket från Dell.

Har hört en del Mac-användare som provat Firefox och klagat att den inte är lika integrerad i OS:et som Safari, både funktions- och designmässigt. Har du provat eller är du helt nöjd ändå?

Jag kör Firefox i OSX :)
Funkar precis lika bra som Safari, dock mycket snabbare (med adblock)
Dessutom med bättre java stöd.

@Ninjaboy Jag fick en elektronisk rabattkupong av apple på 450 kr, vet inte om
du kan nyttja den på nå´t sätt till en Mac Mini. Gäller tom 31/3

Coola Ola skrev:

Använder med Safari, är hel nöjd med den!!... men hur får du fönstrerna att ligga i själva safari???

Alex.J skrev:
Använder med Safari, är hel nöjd med den!!... men hur får du fönstrerna att ligga i själva safari???

Aktivera fliksurfning i inställningar, sedan är det bara att öppna i flikar :)

piece skrev:
@Ninjaboy Jag fick en elektronisk rabattkupong av apple på 450 kr, vet inte om du kan nyttja den på nå´t sätt till en Mac Mini. Gäller tom 31/3
Hyggligt :tummenupp men jag har kontrakt på hem-pc:n i 9 månader till och håller på att bygga en ny mediaburk så det blir inga fler burkar just nu. Men tack ändå som sagt.

piece skrev:
Aktivera fliksurfning i inställningar, sedan är det bara att öppna i flikar :)

Tomma flikar öppnas med Cmd+T, Cmd+musklick om man vill öppna en länk i en ny flik istället för ett nytt fönster.

Apropå Firefox vs Safari så är egentligen FF den bättre browsern, alla submit-knappar och liknande ser dock ut som windowsknappar men annars inget som sticker ut. Jag gillar dock utseendet/enkelheten på Safari och kör det därför. Körde faktiskt nästan enbart FF förut.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt