Hur ofta byter ni kolvar m.m?

En 1000cc sporthoj som körts rel lugnt håller över 10000 mil. Jag har själv haft koll på en Honda CBR 900 som gått 10000mil utan att dra extra olja ens. Så fint som den gick tror jag den klarar 5000 mil till. Helt klart håller en 1000cc längre än en 600cc om de är radfyror och sporthojar.
Jag har även en kompis som kört 8000mil med sin Dr600 87a stånka och den har stundtals gått hårt på våra grusturer. Enda han bytt är kopplingsvajer och lammeller. Vid 8000 mil såldes den i utmärkt skick. och till råga på allt bytte han olja med 1000mils intervaller.
 
Kolvarna håller - däremot bör du byta den gamla luften i däcken på våren. Välkommen till SH förresten!
 
Så är det - det är bara KTM ägarna som byter kolvar på 1000 mila servicen, väljer du ngt annat ska det inte vara något hinder.:hej
 
Så är det - det är bara KTM ägarna som byter kolvar på 1000 mila servicen, väljer du ngt annat ska det inte vara något hinder.:hej

Kom att tänka på att BMW faktiskt har en modell där man ska byta kolv, vevstake och sånt där enligt serviceschemat. :hihi
Fast, HP2an får ju sägas vara ett särfall.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top