Hur ofta byter ni kolvar m.m?

En 1000cc sporthoj som körts rel lugnt håller över 10000 mil. Jag har själv haft koll på en Honda CBR 900 som gått 10000mil utan att dra extra olja ens. Så fint som den gick tror jag den klarar 5000 mil till. Helt klart håller en 1000cc längre än en 600cc om de är radfyror och sporthojar.
Jag har även en kompis som kört 8000mil med sin Dr600 87a stånka och den har stundtals gått hårt på våra grusturer. Enda han bytt är kopplingsvajer och lammeller. Vid 8000 mil såldes den i utmärkt skick. och till råga på allt bytte han olja med 1000mils intervaller.
 
Kolvarna håller - däremot bör du byta den gamla luften i däcken på våren. Välkommen till SH förresten!
 
Så är det - det är bara KTM ägarna som byter kolvar på 1000 mila servicen, väljer du ngt annat ska det inte vara något hinder.:hej
 
Så är det - det är bara KTM ägarna som byter kolvar på 1000 mila servicen, väljer du ngt annat ska det inte vara något hinder.:hej

Kom att tänka på att BMW faktiskt har en modell där man ska byta kolv, vevstake och sånt där enligt serviceschemat. :hihi
Fast, HP2an får ju sägas vara ett särfall.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top