Hur nöjd blev du av att följa strömmen?

Hur nöjd blev du, egentligen?

• Antal röstningar
    0
Som man frågar får man svar.
Ställer man frågan "hur lång är ett snöre?" får man alla möjliga mer eller mindre fantasifulla svar.

Ställer man frågan "Jag kör ca 1000 mil om året. 600 av dem ligger varvräknaren över 8tusen rpm. Vilken olja rekomenderar ni & varför?" får man lite bättre underbyggda svar ...

Sen ska man inte glömma posör faktorn som ingen vill erkänna att man trots allt lite går efter. Speciellt om man hittat två hojjar som man skulle kunna trivas med o inte kan bestämma sig :D

I somras köpte jag t ex r-däck till bilen och ställde en fråga på ett forum som bör ha koll på den typen av däck. Med hjälp av svaren sökte jag ytterligare information på ett antal internationella forum och kom fram till huvudsak tre olika fabrikat. Jag vågar påstå att jag inte kommit fram till rätt val av däck om jag endast som förr haft tillgång till en däckfirma i närområdet.

Vad blev det för rdäck?
Jag hade Toyo's R888 o var supernöjd med dem tidigare.

Har alltid varit kärringen emot strömmen, så varför ändra på sig !

Inte nu längre för nu är dom jävligt goa!

Jag tycker man ska få åka på vad man vill, jag bara retades tillbaks ;)

Lite avundsjuk är jag på de kompisar som bygger och trimmar hojar baserade på japssporthojar i ett avseende: Det finns så sjukt mycket reservdelar pga av alla krascher, f-bedrägerier och stölder. Man kan ju tex få tag på en busa-eller gixxertopp i nyskick, endast körd 1000-2000 mil för under 5000:-. Det är ju mao helt oekenomiskt att renovera en oportad topp om några säten är dåliga osv , bara att byta hela toppen istället. 2006 sedan var 46 % av alla nysålda R1:or förskringsärenden redan efter ett år.

Till HD eller Ducati är det helt andra priser även på beggade delar. Inte så många hojar som "skrotas"

Last edited:
OCH, det skulle ju vara kul att hör vad de för tillfället 92% procent (i pollen) gjorde som var så olikt det som har skrivits om i mer än 1000 trådar här på SH. Den enda som egentligen med en dåres envishet håller fast vid sitt projekt är ju Jörgen. Eller finns det fler, det finns ju sååå många individer här. Jo det finns en TRX som var rätt bra enl min smak.

Edit: Ja jag är trött, har jobbat sedan 07:00 men ändå, hur många skiljer sig ifrån mängden, Jag tror inte att jag gör det.

Tja. Jag frågade överhuvudtaget inte här vad jag skulle köpa för hoj.
Efter mycket kollande och läsande så kom jag fram till att det var en TDM som jag skulle ha. Enligt många här på forumet så är det en töntig/tråkig hoj och jag borde mest hålla käften eftersom jag ändå inte fattar något med den hojen.
Men jag är supernöjd med den då den uppfyller mina krav. Det är ju alltid fråga om en kompromiss. Visst skulle jag gärna ha en extremt motorstark sporthoj som är lätthanterad på kurviga vägar och samtidigt går att packa över 100liter packning och köra bekvämt hundra mil i sträck utan att försäkring eller annat kostar skjortan. Men det finns inte någon sådan hoj.
TDM var den bästa jag kunde hitta jämfört med mina krav.

Att jag sen köpte ett dyrt ställ och en märkeshjälm innebär väl att jag är knullad men liiiite prylbög bor i mig med.

Det finns 1000 seriestrippar i (avsomnade?) tidningen MAD om "motvallskärringar" som ska vara annorlunda för att vara annorlunda.
Sen när de lyckats övertala några andra byter de snabbt för att vara annorlunda.

Vad blev det för rdäck?
Jag hade Toyo's R888 o var supernöjd med dem tidigare.

Det blev Toyo R888. Det var inte mitt förstahandsval vilket var Pirelli PZero Corsa. Dessa två däcken var mest lämpade för mitt användningsområde. Som outsider hade jag Michelin Pilot Sport Cup, men ansåg inte dem lämpade för transportsträckorna jag avsåg att köra om det skulle regna. De föll bort tidigt.

Kan varmt rekommendera Toyo R888. De fungerade utmärkt. Kört fyra bandagar och närmare 150- 200 mil gata (transportsträckor till och från bankörningarna). Merparten av dem i riktigt hårt tempo utomlands.

Får jag tag i Pirelli PZero Corsa nästa omgång köper jag troligtvis det, men om de inte går att få levererade kommer jag utan tvekan att köpa Toyo R888 igen.

Det allra roligaste fenomenet är när någon redan bestämt sig, ställer en fråga och sedan försöker styra svaren att passa det som personen redan kommit fram till. Förekommer ofta här på SH :)

Själv går jag oftast min egen väg, det blir fel nästan varje gång, men jag lär mig massor och är lycklig i alla fall. :)

Last edited:
Det allra roligaste fenomenet är när någon redan bestämt sig, ställer en fråga och sedan försöker styra svaren att passa det som personen redan kommit fram till. Förekommer ofta här på SH :)

Själv går jag oftast min egen väg, det blir fel nästan varje gång, men jag lär mig massor och är lycklig i alla fall. :)
Jo, men det gäller ju inte bara styling, det gäller ju det mesta. Extra intressant är det ju när folk hittar vevstakar som tittar ut ur blocket och vill att vi ska säga att det räcker att byta luft i däcken så blir allt bra :rofl

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra