Hur nöjd blev du av att följa strömmen?

Hur nöjd blev du, egentligen?

• Antal röstningar
    0
Bara en sån sak som att man kör Triumph. Två stycken!
Med balkonglack!
Kan man bli mer emot strömmen? :va

Och kör i tyskt helställ för 179 åjrå! :D

Och har en engelsk bil. Fy faan jag är helt störd!

Jag har ställt massa frågor här på SH angående det mesta och fått varierande svar. De mesta tycker jag ha varit bra det känns ju som att man får ett mer objektivt svar här på SH än hos en mc-handlare. Det är samtidigt ett sätt för mig att göra en analys, jag frågar aldrig om färg dock. Att fråga vilket skinnställ som är bäst tycker jag inte är att följa strömmen går man till mc-butiken så säger han självklart de märket han har bäst avans på.

Sen är min teori sådan att man alltid missar nåt och det är bra vända på så många stenar som möjligt. Man har ju köpt ett antal begagnade bilar i sin dagar och alltid missar man nåt. Två veckor efter köpet står man där och kollar på en repa "fan va den där då jag köpte bilen?"

Så jag är tacksam för den hjälp jag får.

//Dafe

Man kan ju fråga sig hur många av de som röstat jag gjorde som jag själv ville som faktiskt frågat om råd om nånting här... jag antar att det är vad det handlar om iaf. Att man ställer en fråga, vad är bäst? och sen gör som man själv vill ändå. Själv har jag inte frågat, men läst en del och oftast så faller tipsen utanför min budget, antingen så är det billiga grejer som jag sorterar bort som osäkra alternativ eller så blir det för dyrt. Så för min del har det bara blivit som jag själv vill. Men till våren kommer jag förmodligen att plåga er med en vilken hoj ska jag välja fråga :tungan

Fullträff :D
Fast, det är ju stor skillnad på hur man frågar också! ;) "Jag ska köpa hoj. Vilken hoj tycker ni är bäst?" eller "Jag är bara 168, men jag vill ha en hoj som dels funkar till och från jobbet, några bandagar varje år och, jag vill kunna åka på hojsemester med frugan bakpå. Jag har kollat på RF900 och VFR800, finns det några fler i samma klass?". Eller "Vilken hugger tycker ni är snyggast på min hoj?" jämfört med "Jag har en idé om en snygg hugger till min hoj, men jag hittar ingen som stämmer in när jag kollar runt. Finns det fler ställen att titta på än <några firmor> eller är det svårt att plasta en egen?" ;)

Fast, det är ju stor skillnad på hur man frågar också!

Givetvis är det så. Beroende på hur frågan är ställd får man olika typer av svar också.

En fråga om "vilken motorcykel som är bäst" får troligtvis inte några vettiga svar.

Ställer man däremot en fråga om "vilken motorcykel som är bäst lämpad för en viss typ av användningsområde" kan nog svaren skilja sig åt markant.

I somras köpte jag t ex r-däck till bilen och ställde en fråga på ett forum som bör ha koll på den typen av däck. Med hjälp av svaren sökte jag ytterligare information på ett antal internationella forum och kom fram till huvudsak tre olika fabrikat. Jag vågar påstå att jag inte kommit fram till rätt val av däck om jag endast som förr haft tillgång till en däckfirma i närområdet.

Använder man nätet och olika informationskällor på rätt sätt är nätet en fantstisk

Den stora majoriteten är lejda, utan att inse det själva. Vovve, volvo, v65, vin på fredag... Expressen, Aftonbladet, R1, CBR. Foppatofflor. Jag känner mig rätt lejd själv.. :)

Har vikit av med kx500 lv reg motard projekt nu så jag antar att jag inte följer strömmen:tummenupp

Kanske för att de sjuttioelva r1orna är snygga och jävliga goa att köra än en gammal HD?!
Sant, vibrationsfria köpehojar är det jävligaste som finns, det är väl därför ägarna byter hoj varje vinter :D ....men varför alltid till en likadan :va

Har vikit av med kx500 lv reg motard projekt nu så jag antar att jag inte följer strömmen:tummenupp

500 tvåtaktscross är en speciell känsla helt klart. Hade i tur och ordning två enduroreggade HVA 390 CR och sedan en enduroreggad HVA 500 CR. När jag var i 20-årsåldern. Hördes lång väg i skogen, speciellt ljud. :D

Last edited:
Skiter fullständigt i vilket håll vattnet flyter åt, jag har den hoj jag trivs med kläder som funkar för mig och kör på mitt vis!

OCH, det skulle ju vara kul att hör vad de för tillfället 92% procent (i pollen) gjorde som var så olikt det som har skrivits om i mer än 1000 trådar här på SH. Den enda som egentligen med en dåres envishet håller fast vid sitt projekt är ju Jörgen. Eller finns det fler, det finns ju sååå många individer här. Jo det finns en TRX som var rätt bra enl min smak.

Edit: Ja jag är trött, har jobbat sedan 07:00 men ändå, hur många skiljer sig ifrån mängden, Jag tror inte att jag gör det.

Last edited:
Den stora majoriteten är lejda, utan att inse det själva. Vovve, volvo, v65, vin på fredag... Expressen, Aftonbladet, R1, CBR. Foppatofflor. Jag känner mig rätt lejd själv.. :)

Vin på fredagen för det mesta ... annars är alla de andra fel för min del :)

Hmm.. går man mot strömmen här så verkar man ju tillhöra en majoritet så då åker man ju plötsligt medströms igen... moment 22

Tror man får en snevriden bild av att läsa forumet.

Jag med många andra skiter fullständigt i att göra trådar om allt, vill jag ha ny hjälm går jag och köper en, vill jag bygga om nåt på hojen gör jag det.

tror det är en mindre klick människor som skapar trådar om vad de ska ha för färg, för hoj, för stövlar, etc etc men man får ju lätt uppfattningen att alla gör så ;)

tror det är en mindre klick människor som skapar trådar om vad de ska ha för färg, för hoj, för stövlar, etc etc men man får ju lätt uppfattningen att alla gör så ;)

Det är en sak om man frågar om någon vet vilket moment som föreskrivs för den eller den skruven eller vilket ventilspel en viss hoj ska ha.
Men att fråga om saker som ger subjektiva svar känns lite meningslöst. Ja, om man nu inte är väldigt osäker i sig själv och behöver guidning i allting man gör ... :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph