Hur mycket olja???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Tja hur mycket olja ska man slå i vid ett vanligt olje byte på en Husa 650Fs 03:a...???

En del säger 0,7l
en del 1liter

Vad är riktigt?????

Mvh Micke

Jag ställer hojjen utan stöd plant och sen fyller jag tills halva glaset e fyllt. Hur mycket det är orkar jag inte hålla koll på :P

Ok kan motorn ta skada om man slår i för mycket olja???
det är ju inte bra när man slår i för mycket olja i bilar....
Sen läste jag här på forumet att om man kör mycket bakhjul, ska man slå i 3dl til det verkar mysko....

///Micke

Ja att slå i extra mkt olja för bakhjulsåka tror jag inte på. Nog ingen bra ide.
Har du provat tanka ner manual från http://www.husaberg.se ?
I 04:an är det iaf 1 liter.

Det är nog ingen slump att det står 1 liter i manualen.När du byter olja i bilen,slår du i 3 liter om det står 4 i boken :confused:

Det SKA vara mellan 0,92 - 0,95 med filter byte enligt ett Husaberg Mekaniker proffs...

Töm ut all olja o ta veck filtret låt rinna ut kicka ett gäng ggr o luta hojen kraftigt så får du ut en liten skvätt till... Se bara till att olja är varm när du tömmer är den kall så blir den tjock o trög....

MVH
//Patrick

Glömde skriva att häll absolut inte i mer olja, har du tur så trycks oljan ut genom vevhusventilationen vidare ner i ramen o in i förgasaren, har du otur så tryck diverse packningar ut/sönder.........................

Jag brukar få i 0,8l olja när jag byter, hur mycket jag än lägger ner, drar runt och ruskar om hojen får jag inte ut mer,

//John

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back