Hur mycket olja???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Tja hur mycket olja ska man slå i vid ett vanligt olje byte på en Husa 650Fs 03:a...???

En del säger 0,7l
en del 1liter

Vad är riktigt?????

Mvh Micke

Jag ställer hojjen utan stöd plant och sen fyller jag tills halva glaset e fyllt. Hur mycket det är orkar jag inte hålla koll på :P

Ok kan motorn ta skada om man slår i för mycket olja???
det är ju inte bra när man slår i för mycket olja i bilar....
Sen läste jag här på forumet att om man kör mycket bakhjul, ska man slå i 3dl til det verkar mysko....

///Micke

Ja att slå i extra mkt olja för bakhjulsåka tror jag inte på. Nog ingen bra ide.
Har du provat tanka ner manual från http://www.husaberg.se ?
I 04:an är det iaf 1 liter.

Det är nog ingen slump att det står 1 liter i manualen.När du byter olja i bilen,slår du i 3 liter om det står 4 i boken :confused:

Det SKA vara mellan 0,92 - 0,95 med filter byte enligt ett Husaberg Mekaniker proffs...

Töm ut all olja o ta veck filtret låt rinna ut kicka ett gäng ggr o luta hojen kraftigt så får du ut en liten skvätt till... Se bara till att olja är varm när du tömmer är den kall så blir den tjock o trög....

MVH
//Patrick

Glömde skriva att häll absolut inte i mer olja, har du tur så trycks oljan ut genom vevhusventilationen vidare ner i ramen o in i förgasaren, har du otur så tryck diverse packningar ut/sönder.........................

Jag brukar få i 0,8l olja när jag byter, hur mycket jag än lägger ner, drar runt och ruskar om hojen får jag inte ut mer,

//John

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...