Hur mycket olja???

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Tja hur mycket olja ska man slå i vid ett vanligt olje byte på en Husa 650Fs 03:a...???

En del säger 0,7l
en del 1liter

Vad är riktigt?????

Mvh Micke

Jag ställer hojjen utan stöd plant och sen fyller jag tills halva glaset e fyllt. Hur mycket det är orkar jag inte hålla koll på :P

Ok kan motorn ta skada om man slår i för mycket olja???
det är ju inte bra när man slår i för mycket olja i bilar....
Sen läste jag här på forumet att om man kör mycket bakhjul, ska man slå i 3dl til det verkar mysko....

///Micke

Ja att slå i extra mkt olja för bakhjulsåka tror jag inte på. Nog ingen bra ide.
Har du provat tanka ner manual från http://www.husaberg.se ?
I 04:an är det iaf 1 liter.

Det är nog ingen slump att det står 1 liter i manualen.När du byter olja i bilen,slår du i 3 liter om det står 4 i boken :confused:

Det SKA vara mellan 0,92 - 0,95 med filter byte enligt ett Husaberg Mekaniker proffs...

Töm ut all olja o ta veck filtret låt rinna ut kicka ett gäng ggr o luta hojen kraftigt så får du ut en liten skvätt till... Se bara till att olja är varm när du tömmer är den kall så blir den tjock o trög....

MVH
//Patrick

Glömde skriva att häll absolut inte i mer olja, har du tur så trycks oljan ut genom vevhusventilationen vidare ner i ramen o in i förgasaren, har du otur så tryck diverse packningar ut/sönder.........................

Jag brukar få i 0,8l olja när jag byter, hur mycket jag än lägger ner, drar runt och ruskar om hojen får jag inte ut mer,

//John

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...