MiZou
Ny medlem
Om man jämför en radfyra mot en twin, hur stor är skillnaden i soppaförbrukning då, typ en firestorm mot en ninja eller nåt, lugn körning kontra mer "aktiv" körning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MiZou skrev:2326588Om man jämför en radfyra mot en twin, hur stor är skillnaden i soppaförbrukning då, typ en firestorm mot en ninja eller nåt, lugn körning kontra mer "aktiv" körning?
freestyle skrev:2326629min vtr 1000 drog 0.95 om man låg på bra med den på krokiga vägar. 0.7 -0.75 normal mc körning
gixxern 1000 drar 0.85 hårdkörning (körs hårdare) och 0.6 normal körning
man kan säga att de skiljer 1-1.5 dl ungefär....


GeFeldz skrev:2326979Superduken ska väl dra över litern inspirerat, med 15 liters tank. Ultimata touringhojen?![]()

mt01 skrev:2326612har en mt01:a oc den drar från 0,49 till 0,58 beroende på hur jag kör.
1700cc twin
det måste vara det låga varvet i motorn som gör att den inte drar mer.
harr öppna ljuddämpare, kn-filter+ lite öppnad luftbox, powercommander och så är den körd i en dynabänk
ha det bra
MT01
MiZou skrev:2326588Om man jämför en radfyra mot en twin, hur stor är skillnaden i soppaförbrukning då, typ en firestorm mot en ninja eller nåt, lugn körning kontra mer "aktiv" körning?
Precis. Har knappast med om det är twin eller r4 att göra. Handlar nog snarare om körstil och effekt på snurran.ulf_lundin skrev:2327268Fattar inget. Varför skulle en twin (i alla lägen) dra mer än en 4a ?
Soppaförbrukningen har väl inte så mycket att göra med just antalet cyllar.
Tycker frågan är, om inte felställd, så iaf konstigt ställd.
Vad vill frågaren veta ?
Mer än att förbrukningen beror rätt mycket på hur man kör........
/u
ulf_lundin skrev:2327268Fattar inget. Varför skulle en twin (i alla lägen) dra mer än en 4a ?
Soppaförbrukningen har väl inte så mycket att göra med just antalet cyllar.
Tycker frågan är, om inte felställd, så iaf konstigt ställd.
Vad vill frågaren veta ?
Mer än att förbrukningen beror rätt mycket på hur man kör........
/u
ulf_lundin skrev:2327268Fattar inget. Varför skulle en twin (i alla lägen) dra mer än en 4a ?
Soppaförbrukningen har väl inte så mycket att göra med just antalet cyllar.
Tycker frågan är, om inte felställd, så iaf konstigt ställd.
Vad vill frågaren veta ?
Mer än att förbrukningen beror rätt mycket på hur man kör........
/u
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |