Hur mycket klår försäkringsbolaget dig på?

Hur många balubas får du betala för mc-försäkringen?

• Antal röstningar
    0
Har en GSXR 750-90 streetfighter.
Helförsäkring: 1443.- helår (ej strypt) Länsförsäkringar!!!!!
Mvh Joffe!

billig försäkring....

Moto Mental Martinengixxer 1109. 2900:-/ helförs. helår :banana
Buell xb9r Firebolt -02 3680:-/helförs helår.... :tummenupp

Totalt: 549:- per månad.... :tungan :yoparty

Jag betalar 3800:- helförsäkring/helår
Har trygghansa 4+2 hjul försäkring.

m.v.h
harke

Får väl se vem som är billigast i år när det är dax att ställa på cykeln igen...[/QUOTE]

Kanske jag... Är en av dom som lever på att köra 25kw på papper! 2991kr hel/hel! :banana

Ola.no1 skrev:
Får väl se vem som är billigast i år när det är dax att ställa på cykeln igen...

Kanske jag... Är en av dom som lever på att köra 25kw på papper! 2991kr hel/hel! :banana[/QUOTE]

Finns inget bolag som släpper en billigare premie pga strypning.
Alla bolag kollar på ursprungseffekten numera.

Berggren skrev:
Kanske jag... Är en av dom som lever på att köra 25kw på papper! 2991kr hel/hel! :banana

Alla bolag kollar på ursprungseffekten numera.[/QUOTE]

Det beror på vilken körkortsbehörighet försäkringstagaren har samt vilket bolag det gäller. Jag får billigare försäkring hos Bilsport & MC pga. 25 kw.

Last edited:
Forsberg skrev:
Alla bolag kollar på ursprungseffekten numera.

Det beror på vilken körkortsbehörighet försäkringstagaren har, jag får billigare försäkring pga. 25 kw.[/QUOTE]

Jag fick inte det när jag hade a-begränsad. Fick inte det nu heller.

det verkar som att säljarna ibland gör fel och inte "ser" att hojen är strypt...
Har haft bekanta som har fått kraftigt reducerade priser på "strypta" hojar, fastän man inte ska få det längre... Men det är nog som sagt säljarna som har haft bråttom/varit nya/gjort fel/själva kört mc... :)

Detta kan vara anledningen till varför man får olika priser av samma bolag beroende på när man ringer :va

Berggren skrev:
Jag fick inte det när jag hade a-begränsad. Fick inte det nu heller.

Beror på vilket bolag det gäller också. Glömde skriva det, har ändrat nu.

RacerX skrev:
Sjukt! :koko
Du har inte funderat på att byta hoj? Eller kanske identitet...

Byta hoj???näää det går inte förutom till en -04,-05 jag har en förkärlek till R-1:an.
,men det är sjukt mkt är det,,, :kocko men smakar det så kostar det,det är bara att gilla läget. :huvet
byta identitet??ja det tåls ju att tänka på*S*

Ca 1500kr/månad helförsäkring de månader som jag kör med hojen.
Ca 150kr/månad när hojen är avställd.
Så det blir ca 10-12kkr per år..

Fan så dyrt ju

Mc: Honda CBR 1000 F
År: 1989
Effekt: 74 kw
Tjänstevikt: 270 kg
Ålder: 42år
Bor: Göteborg/Hisingen
F-bolag: Trygg Hansa
Typ av försäkring: Helår/halvförsäkring
Premie: 2778kr årspremie

E ju dax snart bara skall bara vara lite vinter först :)

0-3000
Strax under 3000/år halvförsäkring på 91a ZZ-R600 (avställbar, dock dyrare på sommaren än på vintern).

Antar att det var för dyraste hojen, för sen betalar man ju även 1500 nått half för den gamla GSXen(visst kanske man borde trafika den men det var under hundra spänn i skillnad) och 2900 för helf bil (206 GTI, iof tar vagnskadegarantin helfdelen). Summa: Försäkringsbolagen (olika) cashar in ca 600 spänn i månaden av mig för hela min motorpark, eller en bit över en krona milen (3500+ mil bil, 1500+ mc per år). Det är det värt!

(dock tycker jag att hade man många mc så borde trafikdelen i princip bara kosta på den dyraste av dom, jag lär ju inte köra båda samtidigt och hade jag inte kört gamlingen hade jag antagligen suttit på den nya)

halvförsäkring 433kr i månaden hos Folksam för min ZX12a :tuttar

Pyntar 5800:- för hel/hel men det är ju offroadförsäkring och den har ju lite villkor. Bl.a. måste hojen förvaras inlåst nattetid (gäller dock ej om hojen nattparkeras på annan plats än hemadress) samt att självrisk för stöld är 10.000 och självrisk för vagnskada är 5000. Båda dessa självrisker höjs till det dubbla om samma delförsäkring belastas inom 12 månader från förra tillfället.

rust29 skrev:
är väl den känsla alla har att man betalar

Själv pungar jag ut med ~13.000:- för en helförsäkring/helår hos TH på min VFR.
Är 29 år och bor i LKPG, cykeln står i garage och jag använder alltid skyddsställ.

Får väl se vem som är billigast i år när det är dax att ställa på cykeln igen...
Jag betalar 2893:- för min vfr 750 87:a tog kortet i sommras men försäkringen fick jag innan jag tog styrlappen.
Jag ska inte klaga :hihi

Skrämmande läsning!!
Om man räknar på det lägsta beloppet i svarsalternativen så har vi tillsammans betalat inte mindre än(håll i er...):

TVÅMILJONERTREHUNDRAFYRTIOTUSENTREHUNDRAFEMTIO kronor på 383 stackars betalande...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti