Hur mycket klår försäkringsbolaget dig på?

Hur många balubas får du betala för mc-försäkringen?

• Antal röstningar
    0
5600 helår helförsäkring
enda krav är godkända lås och skyddsutrustning

Missar man inte en stor sak här nämligen hur stor självrisk man har på hojen?

Självklart får man en lägre premie om man har 10 000 i självrisk vilket många här kan tänkas ha...

Kurvan som staplarna bildar liknar ju med lite god vilja en normalfördelningskurva. :rolleyes:

Jag får slanta upp ca 3500/år halvförsäkring.

PacMan skrev:
Kurvan som staplarna bildar liknar ju med lite god vilja en normalfördelningskurva. :rolleyes:

Uj, fördelningskurvor, har just haft tenta i statistik. Gick som väntat. :rolleyes:

TH tar lite över 8000/år av mig för halvf. Under 24 år, i uppsala och med 0 skadefria år. Inte trevligt men det går väl att leva med, speciellt när jag tänker på att LF skulle ta 23000 för halv/år.

P.S Jag betalar alltså ~4000kr/år, eftersom hojen är avställd ~halva året.

blub skrev:
Uj, fördelningskurvor, har just haft tenta i statistik. Gick som väntat. :rolleyes:

TH tar lite över 8000/år av mig för halvf. Under 24 år, i uppsala och med 0 skadefria år. Inte trevligt men det går väl att leva med, speciellt när jag tänker på att LF skulle ta 23000 för halv/år.

P.S Jag betalar alltså ~4000kr/år, eftersom hojen är avställd ~halva året.

Hörde att TH ska gå över till säsongsvarierande premeier (eller hur det nu benämner det) Mao så lär du få punga ut med mer än 4000 för 2005 såvida du inte ställer av den under högsäsongen :(

/BW

2520:- hel/hel betalar jag för min GRX1100R -90, jag bor utanför stan och är hundra år gammal.

GSXR1100R skrev:
2520:- hel/hel betalar jag för min GRX1100R -90, jag bor utanför stan och är hundra år gammal.

F-n va dyrt :rolleyes: Jag betalar 2210 kr/år hel/hel, 95 år ung o bosatt i bushen...

Jag får betala 778/mån/halv för min GSXR1000 -02 tycker det är helt ok
Jag är "bara" 24.

Black-Wolf skrev:
Hörde att TH ska gå över till säsongsvarierande premeier (eller hur det nu benämner det) Mao så lär du få punga ut med mer än 4000 för 2005 såvida du inte ställer av den under högsäsongen :(

/BW
Jepp. De har gått över till säsongsdifferentierade premier. Det gör att det nästan är olönsamt att ställa av. Men det gör jag ändå :)

RacerX skrev:
Det har de sista åren varit väldigt mycket snack om att det är så in i helv*te dyrt att försäkra sin hoj. :mad:

Men när man pratar med folk verkar det som att alla hittat något sätt att kringgå premierna och betalar inte så mycket i verkligheten!? :va
( de har t.ex. skenförsäkrat, hotat försäkringsagenten eller så har några till och med köpt BMW!! :död )

Så upp till bevis, har vi rätt att kvida så mycket som vi gör?

Hur mycket lägger DU på försäkringen per år? :7peta

Nästan gratis..
Det enklaste sättet att pressa premien är väl att köra enbart trafikförsäkrat och inte klota? Eller att som jag, köra lite äldre hoj, det gläder plånboken och man får råd med några hojar till.. (Dagens tävling: Gissa vad jag har mha nicket!)
Kanske som att svära i kyrkan (eller i Jönköping..) men alla här tycks ju vara ett genomsnitt av svenska hojåkare, dvs enligt egen åsikt betydligt bättre än genomsnittet.. :rolleyes:

6000:- halv/helår. Har TH och åretruntförsäkring.

Det är iaf tur att det är så mycket billigare att försäkra sporthoj än bil (för mej). Jag pröjsar mer i trafikförsäkring för min gamla gubbil (mazda -88)

:4skrika "LALALALALA" (vill inte höra om att det blir dyrare..)

Jag får nog helt enkelt bli lite äldre, så att jag slipper gråta över försäkringen. Borde nästan få rabatt för att hojen är på Åland under högsäsong (mindre stöldrisk), men TH var inte så pigga på det.

Fluxir skrev:
2890kr/halv/år på en FZR 600 -91a... jag är 18år å har hojen på mig själv... men å andra sidan har jag inte klagat på dyr försäkring heller.. :banana

Har du din strypt på papper/verkligheten?

Själv betalade jag 1807 SEK för halvförsäkring helår med dubbel olycksfallsförsäkring hos Bilsport & MC, så jag klagar inte :D. Hojen står på mig (18 år) och är strypt.

Tecknade förs idag.
R1 -01
10500kr/trafik/år hos Folksam
Är 22 och bor i Halmstad.
Hade inte råd med mer än trafikförsäkring.
Får bli kätting och fetelarm :gnissla

Tecknade på Folksam idag....

7500:- halv/helår.

R1 98:a
23år
Stockholms Län.

Anser det vara helt okej! :tummenupp

//Niklas

Tecknade hos LF igår... En hel/helår för mig kommer gå på 11 752:-, vilket jag måste vara glad för antar jag.

Edit: Förstår mig inte på poll-resultatet; hur kan de flesta bara betala mellan 3 000 och 9 000?? Ni måste mena era endast garageförsäkrade fordon då va?
:va

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey