Hur mycket klår försäkringsbolaget dig på?

Hur många balubas får du betala för mc-försäkringen?

• Antal röstningar
    0
Jag har min påställd året om,men ialf så fick jag nya premien 2005-2006 idag.3400:- halv/helår sänkt ifrån 4012:-

solitude skrev:
Kollat med Bilsport & MC?
Sist jag kollade med Bilsport & Mc,så ville dom inte ha hojjar typ R1or å liknande,halv/helförsäkrat var omöjligt samt att deras trafikförs började ifrån 25000:-

2026:- mån hel/hel på 1 (en) R1000!!!
o 5769:- år halv/hel för min 750:a

Lite dryga 4600:- i månaden :huvet

.../Yoshi

Berggren skrev:
AS :brynad

Min premie på TH va 31361:- :död
:rolleyes: 22år kan ha en betydelse,jag 32år omtänksamförare,tänker på mina medtrafikanter hehe Det måste va det dom tänker på +att jag hade min gamla Retta där i tre år utan att det hände nåt(va vet jag):tummenupp

Nexor skrev:
:banana 1400:- trafik/helår i en liten håla i skåne, den står på mig och jag är 18, återigen: :banana
Ja, men du har en hoj med 1/4 av kusarna jämfört med en av dom större litermaskinerna nästan..

Nexor skrev:
:banana 1400:- trafik/helår i en liten håla i skåne, den står på mig och jag är 18, återigen: :banana
Skulle bara va roligt och se va du skulle få för en premie på en R1a/Gsxr elle nåt.Här får du ett Regnr på min gamla Retta GRO-207,ring å kolla sen,håll oss uppdaterade(bara kul å se,inge illa menat)

Ja va tar dom för mig 22 000 helår/helförs på TH. Lite lagom dyrt men men vill man ha så vill man ha, Kan ju inte låta bli största nöjet i livet..

För mycket.. =(

Är man 22 som mig så är det väl inte många som försäkrar på sig själva.... Jag skulle då aldrig betala 31000 om året på en försäkring...

Så nu ger jag ca: 7000 =)

Ha en bra vinter... bara längtar tills man kan ställa på hojen..

funcke skrev:
Hmm, sån jäkla skillnad?!

Jag betalar mer eller mindre det dubbla, trots att jag är lika gammal som dig (ett år äldre) och har mer eller mindre likadan hoj(?) zx-6r 97:a.

Drygt 13, närmare 14 tusen om året i halvförsäkring blev det för mig och jag ringde ta-mig-fan alla. Har iofs nyligen tagit körkortet och bor i Hammarby, men ändå!

Vilket bolag har du försäkringen på?
Billigast för mig var TH.
men du bor i sthlm.. när jag flytta från sthlm till Norrtälje så sjönk min premier med 50%

Har If halvförsäkring 6400:- per år, R1 -98, 25år o bor i Umeå, inga krav på nattförvaring eller skyddskläder.

Inte så farligt tycker jag, men det underliga är ett en R1 -99 ligger 2 försäkringsklasser högre. 98:ans R1 ligger i klass 5 enligt Bike, och -99:an i klass 7. Så vitt jag förstått är R1 98 o 99 identiska så jag förstår inte varför det ska skilja så mycke..... :confused:

lägg upp ny två nya polls. en med helförsäkring och en med halvförsäkring. är väl gansk viktigt i frågan

speedo skrev:
Är man 22 som mig så är det väl inte många som försäkrar på sig själva.... Jag skulle då aldrig betala 31000 om året på en försäkring...

Så nu ger jag ca: 7000 =)

Ha en bra vinter... bara längtar tills man kan ställa på hojen..

Vänta bara till du smäller... :fatta!

Yoshi_gixxeRR skrev:
2026+2026+481=4533:- i månaden!!!!

Två st R1000 -03 a 2026:- i månaden st = 4052:-
0 en R750 a 481:- i månaden =481:-

Blir faktiskt 4533:- i månaden :3freak

.../Yoshi

Jaha...då e jag me. Jag räknade på en 1000 o en 750.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT