Hur mycket har ni pröjsat totalt i påställningsavgifter 2014?

  • Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Hur mycket har ni betalat för era påställningar av er hoj under 2014?

Ser ut som jag har ställt på min totalt 20 gånger, dvs 1000 spänn då bara i påställningsavgift till Transportstyrelsen.
 
Kan customåkare och andra sittkissare hålla sig ifrån att svara i den här tråden?

Jag har ställt på kanske 15 ggr.

Hur gick det med det där att Transportstyrelsen skulle ta bort påställningsavgiften? Och, finns det nån lobbyverksamhet inom SMC för att få Transportstyrelsen att ta jobba bort systemfelet att man inte kan ställa av samma dag som man ställer på?
 
få Transportstyrelsen att ta jobba bort systemfelet att man inte kan ställa av samma dag som man ställer på?

Vilken upplösning på intervallet kräver du? Minuter, sekunder eller atomurs-ticks?
 
6 påställningar. 3 tidig vår, 2 nu på hösten, samt en i Juni när den vart avställd för längre bankörning.
 
Kan customåkare och andra sittkissare hålla sig ifrån att svara i den här tråden?

Jag har ställt på kanske 15 ggr.

Hur gick det med det där att Transportstyrelsen skulle ta bort påställningsavgiften? Och, finns det nån lobbyverksamhet inom SMC för att få Transportstyrelsen att ta jobba bort systemfelet att man inte kan ställa av samma dag som man ställer på?
Fräck nog för att köra nåt med orimligt dyr försäkring - fattig nog att inte ha råd. Plus uppfattningen att enbart plastraketer är 'rickTiga måtorrcyklarr', och alla som kör nåt annat är sittkissare.
Skit ner dig lille vän. Puss puss
 
Fräck nog för att köra nåt med orimligt dyr försäkring - fattig nog att inte ha råd.

För det första så är den avställningsbara försäkringen dyrare påställd. För det andra så kan jag årsförsäkra min för 12k och det är inte direkt någon jättesumma, men när jag personligen kört typ 300 mil gata i år, och på banorna gäller inte försäkringen alls. Varför ska jag då ha en året runt försäkring?

Det vore som att köpa ett kärnkraftverk när man behöver ett batteri.
 
5 påställningar för min del, klart värt det dock då försäkringen kostar 67 spänn om dan.

Ang att man inte kan ställa på och av samma dag - av och påställning sker från och med den dagen man ställer på/av fordonet, om du skulle ställa av samma dag som du ställt på så skulle hojen alltså aldrig ha varit påställd.
 
För det första så är den avställningsbara försäkringen dyrare påställd. För det andra så kan jag årsförsäkra min för 12k och det är inte direkt någon jättesumma, men när jag personligen kört typ 300 mil gata i år, och på banorna gäller inte försäkringen alls. Varför ska jag då ha en året runt försäkring?

Det vore som att köpa ett kärnkraftverk när man behöver ett batteri.
Njae, snarare ett vindkraftverk va? :) visst är avställningsbara försäkringar vettigt, men frågan är om f-bolagen ens kommer fortsätta vara intresserade av att erbjuda sådana när dom missbrukas kraftigt. Dom lägger nog hellre handläggningstid på skadereglering skulle jag tro.
Stör mig bara på attityden att kåpklädda literklubbor är det enda som gäller och alla andra hojar ska hånas,(helt efterblivet) men sån tror jag då inte du är peter, du verkar ju vettig!
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top