Hur mycket ger ni i dricks till budpizzakillen?

Hur mycket dricksar ni utöver priset?

• Antal röstningar
    0

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ja, hur ska man göra? Betalar ni bara maten eller blire lite "här-haru-extra-för-besväret-grabben"?

Och hur mycket isf?

De har redan "bakat in" fraktkostnaden i priset, så det är väl dumt att betala ännu mer om inte budet gjort nåt väldigt gulligt och speciellt.

Zee skrev:
Ja, hur ska man göra? Betalar ni bara maten eller blire lite "här-haru-extra-för-besväret-grabben"?

Och hur mycket isf?

- Kom han i tid?
- Var han väldigt trevlig?
- LÄt han er få ett par extra drickor för att de glömde champinioner på ena pizzan?

...i såfall kan han väl få nån tia för besväret....

Annars lär han nog få lön för utfört arbete.

Är det inte i regel så att hemköraren måste ta skatten som dricks för att verksamheten ska vara lönsam?

Från min förra lägenhet skulle det ha varit billigare att beställa en pizza från stan och lifta med pizzabudet tillbaka än att ta en taxi in till stan. Värt att fundera på :va

Lämnar dricks till närmasta papperslapp, alltså, kostar det 105kr så får de 120.. kostar det då 99 så får de 100.. :näsblod ... ibland blir det 120 då oxå.. de måste ju ändå trampa upp 4 trappor. ..

Naturligtvis ingen dricks alls. Eller tja, kanske att man avrundar lite, men aldrig någon "separat" dricks, liksom.

De får inte en spänn i dricks.
De är dyra och det tar alltid minst dubbelt så lång tid som de upgger.

Boije skrev:
Lämnar dricks till närmasta papperslapp, alltså, kostar det 105kr så får de 120.. kostar det då 99 så får de 100.. :näsblod ... ibland blir det 120 då oxå.. de måste ju ändå trampa upp 4 trappor. ..
Det måste tidningsbuden också, tejpar du fast en femma på dörren varje dag? :)

En sak som i och för sig är lite inkonsekvent är att jag driccksar alltid om jag köper öl i bar, ibland om jag köper kaffe i bar men aldrig om jag köper McDonalds mat i "baren"/disken.
Varför är jag så inkonsekvent? :gnissla

Vad kostar en pizza egentligen att göra? Typ 10-20kr, kan väl inte vara mer?

va fan, pizzerian ligger 200m bort, ska de ha dricks för att köra den lilla biten?
runda av kan man ju göra..

En gång ville fanskapet till pizzabud inte gå självmant så jag fick typ schasa ut honom och stänga dörren, vid närmare undersökning visade det sig att han fått 20 spänn för lite. För att undvika ollad mat beställer jag aldrig där mer...

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa