Hur mycket drar din mc?

Hur mycket drar din mc?


  • Antal röstningar
    0
vad det kostar när jag tankar är helt ovidkommande, däremot vill jag få ut så många mil som möjligt på varje tankning, det blir fort mil när man pendlar 14 mil om dagen, så lägre förbrukning eller större tank det kvittar, bara jag får fler mil/tankning.

men en fundering som dök upp, dom flesta verkar inte bry sig alls vad bränsleekonomin blir på en sommar men samtidigt så skriks det högt om höga försäkringspremier ??? när jag köpt mina hojar så har jag från första början räknat på vad det kommer att kosta, och om kalkylen spricker har jag gjort en dålig kalkyl eller ett dåligt köp. jag räknade med 0.8/mil och ligger runt 0.7-0.8 så 20-22 mil då är det läge att fylla på.

skiter i hur mycket min dricker, tankar endån bara för en hundring
 
vad det kostar när jag tankar är helt ovidkommande...
skiter i hur mycket min dricker...
Då finns det andra trådar ni kan skriva i, där ämnet är att raljera över hur lite man bryr sig om bensinräkningarna. Där kan ni regera och vara total bad ass!!!! Yeahhhhhh!!!!

:yoparty


om du ogillar bensin kostnaden så kan du ju köpa elhoj,,,,:arsele
Utveckla! Vilka alternativ finns? Vad kostar de?
 
Last edited:
Då finns det andra trådar ni kan skriva i, där ämnet är att raljera över hur lite man bryr sig om bensinräkningarna. Där kan ni regera och vara total bad ass!!!! Yeahhhhhh!!!!

:yoparty


Utveckla! Vilka alternativ finns? Vad kostar de?

Ok.. RC8 börjar sälja i mars ... Pris runt 300 000 ..Så står det i tidningen bike nr 2 2010 ....Sugen ?????:yoparty
 
...en thunderace...0.55...Med passagerare...

Det låter osannolikt. :va

En bekant som körde en dynojettad och uppdrevad T-ace förbrukade 0,5 l/milen på långfärd med tre väskor och passagerare. Jag körde i samma sällskap med min originalhoj och jag drog lite mindre. Med tre väskor och utan passagerare har jag kommit ner i 0,44 i snitt på knappt 40 mils körning (snittfart 100 km/h). Med mig på den resan var en TDM 900 som snittade 0,41 l/mil vill jag minnas.

Men som andra skribenter varit inne på i denna tråd. Däckskostnaden per mil är ofta högre än soppakostnaden. Den som verkligen vill spara pengar bör nog inte snurra runt med Michellin-Mega-Super-Duper på fälgarna.
 
Från 0,4 till 1,1 beroende på körstil..
Förstår inte tvåtaktare:va
 
Från 0,4 till 1,1 beroende på körstil..
Förstår inte tvåtaktare:va

Du har inte kört en Kawa 750 H2 det hör jag det
Det var min första hoj som 18-åring...sjuka grejer. 750cc inga reeds.
På 80-talet hade man mer vrid än dåvarande värstingen GSXR750, med en H2 växlande man vid 8000 på "Stans nabbaste hoj" i Västerås, 4-taktsmupparna vid 10 000 :D


[YOUTUBE-ID]gPGhuepihmc[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Oj då, du blir ”typ sur”.

Jag kör drygt 2000 mil per säsong. Om jag kan spara 0,2 liter / mil blir det ca 5200 kr mindre att betala till Statoil över en säsong. Om jag sparar 0,3 liter / mil (vore snudd på möjligt om jag bytte min Bandit 1200 mot en BMW Scarver) blir det 7800 kr mindre.

0,8 liter / mil = 1600 liter ≈ 20 800 kr
0,6 liter / mil = 1200 liter ≈ 15 600 kr
0,5 liter / mil = 1000 liter ≈ 13 000 kr

Vill du fortfarande ha mitt PG-nummer? :cool:
''


gay
 
Jag inbillar mig att dagens motorcyklar borde kunna optimeras rejält, dom flesta i tråden kör ju med högre soppaförbrukningar än de flesta nya bilar har, och då har bilarna lika mycket hästar men väger en massa gånger mer..

OnT; Senaste hojen, TLS -99(R.I.P), 0.6-0.8.. Hade en gång en cb1100f som drog litern/mil, men då kostade soppan under 5:-/litern..
 
Busan min drar ca 0.6l/milen vid 130 'touringfart' med damen ibak, mjuka vaskor+'tub' pa pakethallaren och tankvaska (jag vager 105 och hon 60) dvs ratt mycket last. :yoparty
Sen har jag fatt slut pa 20l pa 8 mil vid tokgasande dvs 2.5l/milen:tummenupp.
I princip skulle man fa den och dra dryga 2l/minuten eftersom spridarna ger 275cc/min (orginal)+325cc/min (extra) dvs 600cc/min per cylinder dvs 2400cc/min (2.4l/min) och dessa star uppe ca 85%. 2.4l/minx85%= ca 2040cc/min dvs dryga 2l/minut.
Har dock inte hittat varken vag eller mod att halla fullt i 10minuter...:D
 
En Firestorm som drar 0,6 liter per mil vid hetsig körning? Låter som en Boeing 747 som inte har några problem att starta och landa på Barkaby flygfält.

Vill du verkligen ha svar i den här tråden eller är det så att du bara vill sitta och skriva hur vi andra hittar på våra siffror?

Jag brukar oftast komma ca 21mil innan reservlampan börjar lysa, då drar jag in och tankar och får i 14liter...
 
Vill du verkligen ha svar i den här tråden eller är det så att du bara vill sitta och skriva hur vi andra hittar på våra siffror?

Jag brukar oftast komma ca 21mil innan reservlampan börjar lysa, då drar jag in och tankar och får i 14liter...

isf avrudas det väl snarare till 0,7 än 0,6 :7peta lägger man sen till att hastighet/trip mätaren ofta lägger på några % så blir nog förbrukningen ännu närmre 0,7...
 
Min bandit 1200-96 drar 0,68 vid lugn lansvägskörning:tummenupp
 

Bifogat

  • IMG_0874.jpg
    IMG_0874.jpg
    257.4 KB · Visningar: 66
0,42, tycker det är högt eftersom det bara är 400cc vi snackar om. Men det handlar ju om hur effektivt motorn drar ur dem 41 hästarna på en 28 år gammal hoj.
 
Jag brukar oftast komma ca 21mil innan reservlampan börjar lysa, då drar jag in och tankar och får i 14liter...
Som jag skrev: du och din FireStorm är ett unikt undantag.

http://www.motor-talk.de/forum/kraftstoffverbrauch-ctr-t189791.html

http://www.sportbikes.net/forums/honda-sportbikes/300074-superhawk-mpg-help.html

http://www.therevcounter.com/uk-motorbike-forum/15990-honda-vtr1000-firestorm-mpg.html

”Fuel range is the biggest drawback; 120 miles to the light of doom when touring, or 75 if you're on a mission.”

120 miles = 19 mil
75 miles = 13 mil
 
Min gammla ER5a drog cirkus 0,6 milen, detta under aktiv körning. Den var därtill strypt och fick kämpa en hel del... Ska se vad min nya hornet 600 drar nu i sommar!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top