Hur mycket äter ni på en dag?

• Thread starter Thread starter Alx
  • Start date Start date

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Eftersom jag själv kan äta typ oavbrutet en hel dag och ändå va lite småhungrig så tänkte jag kolla lite vad ni andra trycker i er om dagarna!

Har hittills idag ätit ett äpple, två mackor och en banan. Druckit två koppar te också. Är fortfarande hungrig och tycker att det är lite allmänt jobbigt att vänta nästan en hel timme till lunch!

Kommer säkerligen få i mig mycket mer under dagen! :rolleyes:

Så vad äter ni om dagarna?

Frukost, mellanmål,lunch, mellanmål, mat innan träning, mat efter träning, kvällsmat, nattmacka :)

Idag är en typiskt dag då jag jobbar 10-22. Tar med mig 10 mackor till jobbet som jag äter under 3 omgångar (precis käkat dom 4 första nu :)). Nästa 4 blir vid 14 tiden nån gång och sen dom 2 sista vid 16 snåret. Pizza blir middag, som äts runt 19 tiden. Om det sen blir nån nattmacka när jag kommer hem vetifan.

Alx skrev:
2515661 Eftersom jag själv kan äta typ oavbrutet en hel dag och ändå va lite småhungrig så tänkte jag kolla lite vad ni andra trycker i er om dagarna!

Har hittills idag ätit ett äpple, två mackor och en banan. Druckit två koppar te också. Är fortfarande hungrig och tycker att det är lite allmänt jobbigt att vänta nästan en hel timme till lunch!

Kommer säkerligen få i mig mycket mer under dagen! :rolleyes:

Så vad äter ni om dagarna?

Det där var faktiskt riktigt illa så lite det var!! Inte konstigt du är småhungrig hela tiden.

Själv äter jag kasst numera, man får väl skärpa sig nån dag snart....

Tidigare var det 6-8mål mat om dagen, sen tränade jag runt 4-5 timmar om dan med + jobb.

hållundan skrev:

Får väll bjuda på den! ;)

Mavve skrev:
2515750 Det där var faktiskt riktigt illa så lite det var!! Inte konstigt du är småhungrig hela tiden.

Själv äter jag kasst numera, man får väl skärpa sig nån dag snart....

Tidigare var det 6-8mål mat om dagen, sen tränade jag runt 4-5 timmar om dan med + jobb.

Hur mycket ska jag äta då? Jag tränar inte, går till jobbet varje dag bara, tar väll 20-25 min.

Lunch och kvällsmat helt klart. Säkert lite fika och kanske lite glass med.

Last edited:
Alx skrev:
2515759 Får väll bjuda på den! ;)

Hur mycket ska jag äta då? Jag tränar inte, går till jobbet varje dag bara, tar väll 20-25 min.

Lunch och kvällsmat helt klart. Säkert lite fika och kanske lite glass med.

Satsa på 3 måltider om dagen och 2-3 mellanmål. 2 mackor till frukost är inte tillräckligt för de flesta, käka lite gröt eller flingor också.
Istället för fika & glass till mellanmål kan man äta frukt & en macka. Grovt bröd är att föredra.

Är väldigt liten i maten... sen när man jobbar hinner man aldrig äta och är inte heller så sugen på mat när man står och lagar den hela tiden.

inte ofta jag äter frukost men om jag gör dte blir dte väl en kopp te och en macka. Sen kanske en frukt vid tolv.
lunch är jag inte så pigg på så det blir väl oftast en frukt till eller något litet. Äter middag runt fem-sex och sen kanske något litet på kvällen...

detta om jag INTE jobbar dvs.

Normalt sett så blir det middag vid 17 och en macka vid 22. Nu så har jag tagit mig titeln "ställföreträdande kontorschef" i två veckor framåt så nu finns risken att det blir lunch också.

Mackz skrev:
2515797 Satsa på 3 måltider om dagen och 2-3 mellanmål. 2 mackor till frukost är inte tillräckligt för de flesta, käka lite gröt eller flingor också.
Istället för fika & glass till mellanmål kan man äta frukt & en macka. Grovt bröd är att föredra.

Normalt så äter jag 2 mackor till frukost vid halv nio, ibland fil eller yogurt också. En frukt på förmiddan ibland två, lunch vid halv tolv. En frukt på eftermiddan och middag på kvällen. Ofta blir det något slags fika eller en chokladbit nån gång under dagen med. Får väll börja med att alltid ha yogurt på jobbet för man blir faktiskt lite mättare om man äter det med!

Jag kanske inte äter så mycket som jag tror ändå? Alla här på jobbet brukar alltid påpeka att jag äter jämt. Men uppenbarligen så behöver min kropp allt det jag stoppar i mig och lite till för att jag ska orka!

07:30 Kaffe och frukt, ibland fruktsallad om det finns.

10:00 Kaffe igen, frukost med mackor, gröt o ägg.

12:30 Lunch, nåt av de lättare alternativen.

15:00 Kaffe med nåt tilltugg, oftast frukt eller macka igen.

19:00 Middag.

Det är vad jag äter om dagarna.

Frukost 07:40 Havrefras, fil och en macka
Lunch 12:00 Dagens (på natt sjabbigt ställe) med mycket sallad
Middag 18:30 Oftast något lättare kanske en repris på frukosten

Det jag har reagerat på är hur lite jag dricker brukar bli ett glas vi varje måltid, alltså typ 0,7liter på hela dan, Det kan vell inte vara helt sunt?

Alltid frukost bestående av 2-3 mackor, filmjölk eller flingor och mjölk.
mellanmål/fika: kaffe/the, frukt eller youghurt
lunch: lagad mat i form av matlåda om jag är på jobbet eller så lagar jag nått gott hemma
mellanmål/fika: frukt, ibland the
kvällsmat: lagad mat i form av matlåda om jag är på jobbet eller så lagar jag nått gott hemma, ibland får jag mat hos mamma
mellanmål/fika: the, frukt, kaka/kakor ibland beroende på var jag är.

dessutom brukar det slinka ner runt 1,5-2 liter vatten/dag också

Jag äter alldeles för mycket, men gott är det. Får springa en hel del för att kompensera lite :yoparty

*/ ?>
Back