Hur man blir ödmjuk?

Skulle du ladda upp de där bilderna på din brud?
Oom du gör det är du ödmjuk. :mattias

Ödmjukhet är ingen framgångsfaktor :mattias

Håll käften och lyssna på vad jag ska säga nu. Pisse nisse.

Det e det visst det. Icke framgångsrika personer blir ödmjuka.

Så knip igen käften, ta det jävligt lugnt, och tänk igenom det jag precis skrev.

Urban Turban Tigertönt.

Jag kom underfund med för flera år sedan att jag är likadan och försökte ändra mig. Sen insåg jag att jag är bättre än alla andra så då lät jag det vara, jag sover gott ändå :näsblod

De e exakt samma såm ja skrev fast du ville krångla till de. Vem fan tror du att du e :gnissla

Den som samvetstlöst kan trampa på folk kan gå hur långt som helst !

Nu trillade pengen ner! :lol

Men det är så jag jobbar. Jag kör över folk först och missförstår sen.

Mitt favoritcitat är är brother Sean's:

Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.

När du pratar med någon, svara inte omedelbart det du tänker, utan dröj med svaret och fundera på vad du VERKLIGEN vill svara.

Den stora utmaningen är att hantera omvärldens reaktion på ett ändrat beteende. Räkna med att dina polare inte kommer digga din förändring till en början. Då gäller det att fundera på om man umgås med rätt personer...

Lycka till! :tummenupp

Jag brukar tänka så här; ingen gillar en självgod skit. Därmed inte sagt att jag om stundom är just det, men jag försöker begränsa mitt förakt till de som verkligen förtjänar det. Dessutom brukar jag försöka tänka på att det egentligen inte finns någon som blir imponerad av att jag klankar ner på någon mindre kunnig, det får bara mig själv att känna mig överlägsen för stunden.

Denna tråd påminner mig om ett gammalt favvocitat:

”Som Guds utvalda, heliga och älskade skall ni alltså klä er i innerlig medkänsla, vänlighet, ödmjukhet, mildhet och tålamod.” (Kol 3:12)

.. Nej. Jag har inte ett religiöst ben i kroppen utan fick detta citat tilldelat åt mig på en lapp tillsammans med en "varannan vatten" som jag stapplade runt på visbys bakgator en sen sommarnatt för ett par år sen..

Men jag gillar tankesättet som den förespråkar! En vacker dag så kanske man har den där inre ron som modellen kräver.
Tills dess är det verbala jabbar, offensiva skämt och rÅckEnRoLL hela vägen!! :yoparty :rolleyes:

Jag brukar tänka så här; ingen gillar en självgod skit. Därmed inte sagt att jag om stundom är just det, men jag försöker begränsa mitt förakt till de som verkligen förtjänar det. Dessutom brukar jag försöka tänka på att det egentligen inte finns någon som blir imponerad av att jag klankar ner på någon mindre kunnig, det får bara mig själv att känna mig överlägsen för stunden.

wörd typ.

”Som Guds utvalda, heliga och älskade skall ni alltså klä er i innerlig medkänsla, vänlighet, ödmjukhet, mildhet och tålamod.” (Kol 3:12)

.. Nej. Jag har inte ett religiöst ben i kroppen utan fick detta citat tilldelat åt mig på en lapp tillsammans med en "varannan vatten" som jag stapplade runt på visbys bakgator en sen sommarnatt för ett par år sen..

Men jag gillar tankesättet som den förespråkar! En vacker dag så kanske man har den där inre ron som modellen kräver.
Tills dess är det verbala jabbar, offensiva skämt och rÅckEnRoLL hela vägen!! :yoparty :rolleyes:

wörd typ.

Det ska "gudarna" veta att det krävs tålamod i livet, och för förändrig, men det är fienden som är bästa läraren i den aspekten.

Det är lätt att bli ödmjuk!

Tänk positivt!

(Så kanske du blir lika bra som jag en vacker dag!!)
;)

Skämt åsido, det är ett allvarligt ämne, och de flesta går genom livet utan att ens ställa sig de frågor du gjort.
Antingen beroende på att de har n sån hybris och bara har höga tankar om sig själva, alternativt bara är pissigt uppfostrade.

En annan anledning kan vara att de aldrig varit allvarligt sjuka.
Då har man nämligen bara EN önskan.
Medan den självupptagne har 1000....

Så sant det du skriver! HAr varit tillsammans med en tjej i fem år som har det så fruktansvärt tufft, hon har CF (mycket svår lungsjukdom, diabetes och ledbesvär. För ett år sen var hon så dålig att jag var tvungen att mata henne, hjälpa henne ur sängen. Tufft att se en 25 åring o den man älskar må så dåligt.

Kan säga att jag har blivit mycket ödmjuk o empatisk efter det.

Det man kan göra är o försöka tänka sig in i varje människas situation innan man dömmer någon.

Riktigt stor eloge till dig att du har kommit till insikt o vill ändra på dig.
Inte många som kan erkänna det:tummenupp

Tolf

Nyheter
Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen