Hur många oseriösa köpare finns det där ute igentligen.??

jonkan

får bara se på nu =(
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
nyligen sålda - vtr,yzfr6.
La ut hojjen på annons för ett tag sedan. Jag vet, det är absolut sämsta tillfället på året, men det har sina rimliga förklaringar. Folk ringer :tummenupp man snackar lite skit :tuttar å man spennderar några rellativt lättköpta minuter av sitt liv till att redogöra för intressenten om ens kärlek som man så svinigt nog ska sälja :gråta .

Man bokar upp en tid för visning av hojjen, man jobbar stärten av sig på arbetet för att kunna gå lite tidigare, man vill ju självklart vara en god säljare å försöka hålla sig till dom tider som passar intressenten bäst. :dummer

Slänger sig in i bilen, full fart hem för nu j*vlar är det bråttom. I med drive på automaten :yoparty å sen är det bara full pull hemmåt :Rockbanan

Sen sitter man som ett fån hela förbannade eftermiddagen å zappar mellan kanalerna i hoppet om att killen en nog bara lite sen

-------------------------------------------------------------------------
-------------------------:finger :finger :finger :finger -----------------------------------------------------------------------------------------------

I och för sig så har det ju bara hänt sex gånger så de löser sig nog. :mattias

men men , jag e inte bitter :såjaponken

jonkan skrev:
2445303 La ut hojjen på annons för ett tag sedan. Jag vet, det är absolut sämsta tillfället på året, men det har sina rimliga förklaringar. Folk ringer :tummenupp man snackar lite skit :tuttar å man spennderar några rellativt lättköpta minuter av sitt liv till att redogöra för intressenten om ens kärlek som man så svinigt nog ska sälja :gråta .

Man bokar upp en tid för visning av hojjen, man jobbar stärten av sig på arbetet för att kunna gå lite tidigare, man vill ju självklart vara en god säljare å försöka hålla sig till dom tider som passar intressenten bäst. :dummer

Slänger sig in i bilen, full fart hem för nu j*vlar är det bråttom. I med drive på automaten :yoparty å sen är det bara full pull hemmåt :Rockbanan

Sen sitter man som ett fån hela förbannade eftermiddagen å zappar mellan kanalerna i hoppet om att killen en nog bara lite sen

-------------------------:finger :finger :finger :finger -----------------------------------------------------------------------------------------------

Har inga säkra siffror men i Sverige tror jag det ligger nånstans runt 73427st

det är bara att säga till dom att dom ska ringa när dom sitter i bilen och är på väg! skulle inte tagit ledigt bara för att sälja hojen, hinner dom inte på eftermiddagen får dom komma på helgen!:tummenupp

Hmmm, inte skoj... Folk är :tomten

Känner nästan igen mig, hade en kille som skulle
komma å kolla på hojen. Så självklart så fixade man till den och donade som en dåre innan.

Killen kom och sparkade på däcken, provade blinkersen. Skulle provköra
utan hjälm mm...
Stop och stop... Är man intresserad av hojen så tar man väl åtminstone
med sig en hjälm???

Till slut så klämmer han fram nåt om: ja hojen var kalas fin, men jag måste sälja sälja bilen först. Sen ville jag se hur du såg ut i verkligenheten..... du var ju oxå fin, vill du dejta mig?

Idiot, det var för 17 ingen dejt jag ville ha utan jag ville sälja hojen!!:mad:

Finns mycket konstigt folk som lägger ner tid på att terrorisera annonsörer..
Många konstiga mejl och sms har det blivit..

Tycker man märker rätt direkt om det finns nått seriöst intresse..

Men, kanske har folk för lite att göra ibland...

Jag kanske har tur som en tokig, men jag hade inga problem att sälja min R6:a för en dryg månad sedan. Efter samtal per mail och telefon dök köparen upp på avtalad tid, efter provkörningen fanns inte mycket att gnälla på så hojen bytte ägare till utsatt pris (efter diskussion ingick lite lösa prylar/reservdelar som jag inte angivit i annonsen i köpet). Jag fick ett bra pris för hojen, förhoppningsvis är köparen lika nöjd.

Jag tror det finns gott om seriösa köpare, om ingen hör av sig har man satt fel pris.

/A

Du får bestämma tider som passar dig, när du själv är hemma ändå.Folk blir bara fräckare å fräckare.Fast själv har jag aldrig råkat ut för det fenomenet.Dom har alltid kommit i tid.Kanske det beror på att jag är tjej.Fnissss.
/payton
jonkan skrev:
2445303 La ut hojjen på annons för ett tag sedan. Jag vet, det är absolut sämsta tillfället på året, men det har sina rimliga förklaringar. Folk ringer :tummenupp man snackar lite skit :tuttar å man spennderar några rellativt lättköpta minuter av sitt liv till att redogöra för intressenten om ens kärlek som man så svinigt nog ska sälja :gråta .

jonkan skrev:
2445303

Jag kryper till korset :gråta . Jag kört en smitning, men det var pga att det blev dubbelbokat samma dag(åkte o kollade på min nuvarande dam), o jag hann inte hem - o självfallet hade jag skrivit andra säljarens namn o samtliga uppgifter på ett annat papper... som inte va med....

Mie skrev:
2445404 Hmmm, inte skoj... Folk är :tomten

Jag skiter i hojen, ska vi ut en sväng? :tungan
Måste erkänna att det var nog det mest komiska sätt att 'ragga' på som jag hört hittils :D

Last edited:
jonkan skrev:
2445303 La ut hojjen på annons för ett tag sedan.

Det är lugnt, han ville bara ha din adress för att se om det finns möjlighet att titta närmare (mycket närmare) på hojen då du inte är hemma...

Sorry, men jag har egna erfarenheter från detta...

Du får bestämma tider som passar dig, när du själv är hemma ändå.Folk blir bara fräckare å fräckare.Fast själv har jag aldrig råkat ut för det fenomenet.Dom har alltid kommit i tid.Kanske dset beror på att jag är tjej.Fnissss.
/payton
jonkan skrev:

Finns fullt med idioter som bara ringer och leker seriösa fast dom egentligen inte har en krona!!!

ewook skrev:
2445445
Jag skiter i hojen, ska vi ut en sväng? :tungan
Måste erkänna att det var nog det mest komiska sätt att 'ragga' på som jag hört hittils :D

Mmm, nu i efterhand så kan jag skratta åt det men jag var ganska rädd när jag stod där själv med 2 killar som jag aldrig har sett förut... som börjar snacka om att dejta mm....

Mie skrev:
2445470 Mmm, nu i efterhand så kan jag skratta åt det men jag var ganska rädd när jag stod där själv med 2 killar som jag aldrig har sett förut... som börjar snacka om att dejta mm....

Åfan *_* läste väl inte ordentligt, tog det som att han var ensam *_* fifan. Säger så här, jag skulle nog bli ännu räddare än va du skulle bli om det hände mig :näsblod

ewook skrev:
2445473 Åfan *_* läste väl inte ordentligt, tog det som att han var ensam *_* fifan. Säger så här, jag skulle nog bli ännu räddare än va du skulle bli om det hände mig :näsblod

haha, ja det kan jag förstå...
det var nog jag som skrev att det bara var en kille som skulle kolla men han hade ju skjuts dit oxå...

Jepp folk har tappat förståndet helt och hållet tror jag. Jag har en ES 750 på blocket fin och allt men det blir bara skam bud på typ 5 K!! jag vill ha 11 500?? Fel pris nja det tror jag inte, men jag har kanske fel..... :confused:

Ja, fy fan. Värst var killen som ringer en timme innan han skulle vara i Stockholm och skyller på att han står i Kolmården med havererad bil. Vadå genomskinligt att han fått kalla fötter och vill dra sig ur? Framförallt då hojen hållits inne från andra intressenter ett par dagar...

Och killen som stod i Kolmården med trasig bil var jag. :rodnar

Men dagen efter var jag in med polarens bil och köpte hojen, så jag tror jag är förlåten. Även om han måste ha tänkt mindre vackra tankar första kvällen. :D

Tja,

Det är klart att det finns sånna som snackar mest eller som drömmer, dvs inte har pengar att köpa för men nått som är vanligare är säljare som lever i en dröm att deras "pärla" som dom köpt för 50 tusen och kört i två år och inte gjort nått med ska kunnas säljas för 50 elller 60 tusen. Kom ner på jorden så får ni grejjorna sålda.

Anders

jonkan skrev:

Prova att annonsera här på sporthoj får du se..
Provade att sälja en ZX12 en gång och det var 4 stycken som svarade och ALLA 4 uppmanade mig att göra bedrägeri på hojen och sälja den utan kvitton för mellan 15-25 tusen!!!
HÄR kan man snacka om oseriösa köpare !

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...