Hur många oseriösa köpare finns det där ute igentligen.??

Vill låna tråden lite.

Vad tycker ni om folk som kommer för provkörning och typ varva sönder hojen,
bromsar som satan, ren misshandel helt enkelt å sedan säger nja 6000kr prut så tar jag den. affär blir ej av och sedan kommer nästa köpare och gör det samma. efter tio köpare har du kanske hojen på verkstaden istället:rolleyes:

detta har inte hänt mej ännu men känner en som hade bil och fick dessa problem. (Toppackningen gick)

Kan tänka mej hur mc, bilförsäljare känner sej när dom lånar ut ett fordon 4gånger i veckan
(Hoppas att det håller en gång till och att den blir sold innan det rasar) TYP:D

Har precis sålt bilen och varit med om samma sak.
Erbjöd mig att komma och visa upp bilen för en kille som sa att han förmodligen skulle ta bilen om den var i bra skick. När jag kommer dit så säger killen att bilen är i bra skick men jag ger bara xxxxx:- Ca 40% under mitt pris som redan var lågt.:mad:

Hmmm, inte skoj... Folk är :tomten

Känner nästan igen mig, hade en kille som skulle
komma å kolla på hojen. Så självklart så fixade man till den och donade som en dåre innan.

Killen kom och sparkade på däcken, provade blinkersen. Skulle provköra
utan hjälm mm...
Stop och stop... Är man intresserad av hojen så tar man väl åtminstone
med sig en hjälm???

Till slut så klämmer han fram nåt om: ja hojen var kalas fin, men jag måste sälja sälja bilen först. Sen ville jag se hur du såg ut i verkligenheten..... du var ju oxå fin, vill du dejta mig?

Idiot, det var för 17 ingen dejt jag ville ha utan jag ville sälja hojen!!:mad:

Det har inte slutat ännu!!! KOm en kille som ville provköra, ingen skyddsutrustning överhuvudtaget!!!!

-: Du, kompis? Vad torskar man om man kör utan hjälm?? :rolleyes:
(mitt svar som endast ekade runt i huvudet -: du har nog redan torskat din hjärna!!)

I vanliga fall hade det inte blivit någon provkörning, men jag skall köpa ny hjälm efter att jag sålt min cykel och köpt en tiller, så denna dag så fick puckot låna min hjälm.

Efter provturen så skulle det prutas 9000 pga att bakdäcket behövder bytas. (vilket redan står i anonnsen) :fyllisar

Nästa gång det kommer en kulturberikare och skall pruta stenhårt på ingenting så skall jag ta mig faan köra med reklamslingan -: Stopp, en bra deal är en bra deal! :yoparty

Fick just ett bud på crossen som ska säljas, den har bara varit igång i 4 tim och vill ha 47500:- (kostar ny 60000:-) för den. Killen skriver:

hej. 37tusen så kan jag ev fundera på köp

Verkar oxå vara en seriös köpare:huvet :huvet

Vill låna tråden lite.

Vad tycker ni om folk som kommer för provkörning och typ varva sönder hojen,
bromsar som satan, ren misshandel helt enkelt å sedan säger nja 6000kr prut så tar jag den. ..........TYP:D

Jag har funderat mycket på dethär... Låter privata försäljare alla prova? Sen när min ska säljas så tänker jag kräva att dom visar kredit före dom får provköra.

Jag har inte gjort det åt privatpersoner, men till olika hojförsäljare har jag sprungit omkring för att pröva det mesta som finns till utbud i sporthojmodell. Och kan säga att int ha ja direkt kört som en ängel...

Idiot, det var för 17 ingen dejt jag ville ha utan jag ville sälja hojen!!:mad:

lol... ja vad fasen, själv har jag satt ut både bildelar o gräsklippare o dejtat köparinnorna när inte delarna eller priset passade.:tummenupp

Finns gott om idioter, när jag säljer bilar kör jag efter principen att kolla efter vad dom lågt prissatta på blocket ligger o sen lägga sig ca15000 under.. likaförbaskat får man mailbud på 50-70% av utsatt pris.
:huvet :huvet :huvet

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...