Hur många mil körde du i dag?

14 maj. Kristi Himmelfärds Dag.
Jo Jo Kungsrallyt 2026, det blev en vädermässigt väldigt varierande dag. Lite över 10 mil var rallysträckan.
Jo Jo. Vi hade lite utav allt, duggren. Mulet inget regn, ösregn... torra vägar. Ösregn. Torra vägar å sol. Lite blöt om fötterna, å lite kall. Men kul ändå.
👍
😉
Totalt 14 mil.

20260514_075415.jpg
20260514_092859.jpg

20260514_101554.jpg20260514_114754.jpg20260514_131018.jpg20260514_190641.jpg20260514_191311.jpg

56 mil mestadels trevliga mil. De sista var inte kvalitetsmil direkt.

1779041357013.png

Nu använder jag gammaldags lokalsinne tillsammans med karta. Bra då GPS inte hinner uppdateras enligt uppgift. Enkelt i teorin, kliv på E20 i Partille och sväng av vid Olskroken så kommer man via Svingeln och Friggagatan till Odinsplatsen. Ha, ha, goa gubbar på Värstkusten och Värstlänken, snurrigt värre. Men man får se det positivt, jag gillar när det svänger. Tunnlarna hade visserligen varit trevligare med Yoshimura RS3 men besiktningsbarracudan sitter fortfarande på. Men jag är erfaren, jag har kört fel här sedan 80-talet.

Blev lite drygt 145 mil mellan torsdag och söndag. Utgick ifrån Uppsala, upp mot Bollnäs och vidare till Ullånger och sedan tillbaks. Blandade mellan TET, kurviga småvägar och tyvärr några mil motorväg för att komma fram till övernattning i hyfsad tid.
Freewind, 640 Adventure och Tiger 800. Freewindens kedja behövde spännas och 640ins förgasare fick demonteras på en enslig skogsväg några mil utanför Bollnäs, flödade över men återgick till att vara torr efter att den monterats ihop igen.
Hemsö fästning var riktigt kul att se, men satan för att sitta i de där kanonerna en varm sommardag 🥵.

56 mil mestadels trevliga mil. De sista var inte kvalitetsmil direkt.

View attachment 528744

Nu använder jag gammaldags lokalsinne tillsammans med karta. Bra då GPS inte hinner uppdateras enligt uppgift. Enkelt i teorin, kliv på E20 i Partille och sväng av vid Olskroken så kommer man via Svingeln och Friggagatan till Odinsplatsen. Ha, ha, goa gubbar på Värstkusten och Värstlänken, snurrigt värre. Men man får se det positivt, jag gillar när det svänger. Tunnlarna hade visserligen varit trevligare med Yoshimura RS3 men besiktningsbarracudan sitter fortfarande på. Men jag är erfaren, jag har kört fel här sedan 80-talet.
Odinsgatan, Odinsplatsen och Friggagatan "BIKESTREET" i Göteborg. Välbesökt under en tid i livet, nu är denna "bikestreet" död. Hojförsäljarna spred ut sig i regionen.

9 mil idag, tur och retur till jobbet. Tog Scramblern idag och även om det inte är något effektmonster så är det stor skillnad på 48hk i Freewinden och 73hk i scramblern.
Var alldeles för lätt att köra för fort 😱
Att motorn går mjukare bidrar nog också en del till att fartupplevelsen blir annorlunda?

Strax över 23 mil. Den Gamle Grävlingen var på besök i stan (Göteborg) och inför sin vidare resa söderut efterfrågades eskort och vägvisning. Och självklart ställer man upp för en hojbroder i nöd, särskilt när det rör sig körning på slingriga småvägar ute på landet.

Det väntades regn framåt eftermiddagen och eftersom Trajan och Guzzin var nytvättade så fick det bli Kawasaki som löste uppgiften. Vindruta, värmehandtag, handtagsskydd - små detaljer som gör stor skillnad en halvsval dag på våren.

Så undertecknad och kompisen Marc följde Old Badger en bit ned i Halland, ända till Ullared, innan kosan ställdes hemåt igen. Bildbevis bifogas.

Fotostopp mellan Kungsäter och Karl Gustav, ungefär.
1779308585721.png

Nästa stopp, Källsjö. Just på den här platsen har jag fotat ett antal hojar. Alltid lika fint vid sjön.
1779308692371.png

Dagens sista bild. Old Badger besöker Ullared för första gången! Nä, vi handlade inget. Old B skulle vidare och jag och Marc skulle hemåt igen - på lika roliga vägar!
1779308928039.png

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back