Hur många mil körde du i dag?

Asch…bara ca 7 mil.
Blev en långfika hos ens kära mor med grabben bakpå, och på vägen ”hem” ett besök förbi en kollega som var föräldraledig.
Men helt fantastiskt väder idag, så varmt i luften att det kändes som mitt på sommaren.
Och kvällen helt fantastisk och vacker 🤩

18 mil idag, i perfekt väder i Skåne.

Det är ju det där med att stanna och ta bilder, är det för bra och roligt (som idag) är det lätt att glömma det. Så jag lägger in en bild från förra veckan istället, jag körde ungefär samma runda då fast med 4-hjulingen.

IMG_9337.jpeg

18 mil idag, i perfekt väder i Skåne.

Det är ju det där med att stanna och ta bilder, är det för bra och roligt (som idag) är det lätt att glömma det. Så jag lägger in en bild från förra veckan istället, jag körde ungefär samma runda då fast med 4-hjulingen.

View attachment 520671
Trevlig fyrhjuling, men Ingen dålig stuga i bakgrunden det heller 😉

Ca 30 mil Drevsjö över kalfjället till Ringebu, vidare till Atna, Lillehammer, gjövik, hamar till elverum och en lyxigare hytte. Nu öl och chips.

Bifogat

• IMG_6306.jpeg
    IMG_6306.jpeg
    2.2 MB · Visningar: 13
  • IMG_6296.jpeg
    IMG_6296.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 13
Gick inte så bra, 2 mil fr Falun, vänstersvängande bil och kompisen klippte bilen bak och…
Ligger på falulassarett med brutet ben och fotfraktur. Träffat honom och ev har han hjärnskakning också. Jag klarade bilen vete fan hur…
Sitter i kompisens hus och tar en öl och försöker coola ner.
Ta hand om er och kör försiktigt!

Uppdatering:
Foten opererad och inget brutet i benet, men knät tömt på blod. (ECkligt…)
ev utskriven imorgon. Enorm tur ändå efter att ha varit med och sett kraschen och hojen. Och såret in i foten…

Last edited:
Gick inte så bra, 2 mil fr Falun, vänstersvängande bil och kompisen klippte bilen bak och…
Ligger på falulassarett med brutet ben och fotfraktur. Träffat honom och ev har han hjärnskakning också. Jag klarade bilen vete fan hur…
Fyfan, men tur att det inte gick värre ändå. Ben och fötter läker, bra att ni båda är kvar bland de levande. Bilar är hårda jävlar.

Riktigt tråkigt att höra, hoppas din kompis tillfrisknar väl :krama

Jag vet inte vad största hotet mot mänskligheten är, men största hotet mot motorcyklister är vänstersvängande bilar :( Ibland känns det som att den sjunkande IQ-nivån i samhället blir för påtaglig, kombinerat med att man verkar ge blinda och döva allemansrätt till plåtburkar på flera ton, borde inte kraven rimligtvis vara högre för fordonsslag där man ställer till det mer för andra med sina misstag? Har en färdigskriven tråd om detta men vilar på hanen :gnissla

Nu ska jag inte uttala mig för mycket om en händelse jag inte vet något om, men en motorcyklist man följer på andra sidan atlanten blev också nyligen utsatt för en vänstersvängande bil. I hans fall har det slutat med båda benen brutna (krosskador), båda handlederna brutna, brutna fingrar, blödning på lever och njure, lungkontusion, bruten nacke, aja, du fattar...

Blev stannad i en rutinkontroll av farbror blå idag, jättetrevliga och stod och snackade airbagvästar och motorcyklar lite mer än man borde på skattebetalarnas bekostnad :hihi Det sista som sades i den konversationen var "Håll dig på vägen nu, och se upp för alla andra idioter i trafiken." "Jadu, de där svängande bilarna..."

Man ska inte säga att döden alltid är värsta möjliga utfallet, enligt mig är det iaf inte det, men tur i oturen verkar vara applicerbart för din kompis. Som sagt, hoppas han tillfrisknar väl, det hade kunnat sluta betydligt värre :angel

22 mil hem från Falun efter att ha tagit rätt på kompisens kraschade hoj och besökt honom på sjukan. Komplicerat hål i foten med avslitna senor som opererades i eftermiddag.
Glad att vara hemma och mottogs med ett skyfall i eftermiddagsrusningen…
Totalt ca 130 mil sedan i lördags. Inte för att det är så viktigt just nu.

22 mil hem från Falun efter att ha tagit rätt på kompisens kraschade hoj och besökt honom på sjukan. Komplicerat hål i foten med avslitna senor som opererades i eftermiddag.
Glad att vara hemma och mottogs med ett skyfall i eftermiddagsrusningen…
Totalt ca 130 mil sedan i lördags. Inte för att det är så viktigt just nu.

Hoppas verkligen det går bra för honom och att han blir återställd utan allt för stora men.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park