Gick inte så bra, 2 mil fr Falun, vänstersvängande bil och kompisen klippte bilen bak och…
Ligger på falulassarett med brutet ben och fotfraktur. Träffat honom och ev har han hjärnskakning också. Jag klarade bilen vete fan hur…
Sitter i kompisens hus och tar en öl och försöker coola ner.
Ta hand om er och kör försiktigt!
Riktigt tråkigt att höra, hoppas din kompis tillfrisknar väl
Jag vet inte vad största hotet mot mänskligheten är, men största hotet mot motorcyklister är vänstersvängande bilar

Ibland känns det som att den sjunkande IQ-nivån i samhället blir för påtaglig, kombinerat med att man verkar ge blinda och döva allemansrätt till plåtburkar på flera ton, borde inte kraven rimligtvis vara högre för fordonsslag där man ställer till det mer för andra med sina misstag? Har en färdigskriven tråd om detta men vilar på hanen
Nu ska jag inte uttala mig för mycket om en händelse jag inte vet något om, men en motorcyklist man följer på andra sidan atlanten blev också nyligen utsatt för en vänstersvängande bil. I hans fall har det slutat med båda benen brutna (krosskador), båda handlederna brutna, brutna fingrar, blödning på lever och njure, lungkontusion, bruten nacke, aja, du fattar...
Blev stannad i en rutinkontroll av farbror blå idag, jättetrevliga och stod och snackade airbagvästar och motorcyklar lite mer än man borde på skattebetalarnas bekostnad

Det sista som sades i den konversationen var "Håll dig på vägen nu, och se upp för alla andra idioter i trafiken." "Jadu, de där svängande bilarna..."
Man ska inte säga att döden alltid är värsta möjliga utfallet, enligt mig är det iaf inte det, men tur i oturen verkar vara applicerbart för din kompis. Som sagt, hoppas han tillfrisknar väl, det hade kunnat sluta betydligt värre