Hur många mil körde du i dag?

Gick inte så bra, 2 mil fr Falun, vänstersvängande bil och kompisen klippte bilen bak och…
Ligger på falulassarett med brutet ben och fotfraktur. Träffat honom och ev har han hjärnskakning också. Jag klarade bilen vete fan hur…
Sitter i kompisens hus och tar en öl och försöker coola ner.
Ta hand om er och kör försiktigt!

Uppdatering:
Foten opererad och inget brutet i benet, men knät tömt på blod. (ECkligt…)
ev utskriven imorgon. Enorm tur ändå efter att ha varit med och sett kraschen och hojen. Och såret in i foten…

Last edited:
Gick inte så bra, 2 mil fr Falun, vänstersvängande bil och kompisen klippte bilen bak och…
Ligger på falulassarett med brutet ben och fotfraktur. Träffat honom och ev har han hjärnskakning också. Jag klarade bilen vete fan hur…
Fyfan, men tur att det inte gick värre ändå. Ben och fötter läker, bra att ni båda är kvar bland de levande. Bilar är hårda jävlar.

Riktigt tråkigt att höra, hoppas din kompis tillfrisknar väl :krama

Jag vet inte vad största hotet mot mänskligheten är, men största hotet mot motorcyklister är vänstersvängande bilar :( Ibland känns det som att den sjunkande IQ-nivån i samhället blir för påtaglig, kombinerat med att man verkar ge blinda och döva allemansrätt till plåtburkar på flera ton, borde inte kraven rimligtvis vara högre för fordonsslag där man ställer till det mer för andra med sina misstag? Har en färdigskriven tråd om detta men vilar på hanen :gnissla

Nu ska jag inte uttala mig för mycket om en händelse jag inte vet något om, men en motorcyklist man följer på andra sidan atlanten blev också nyligen utsatt för en vänstersvängande bil. I hans fall har det slutat med båda benen brutna (krosskador), båda handlederna brutna, brutna fingrar, blödning på lever och njure, lungkontusion, bruten nacke, aja, du fattar...

Blev stannad i en rutinkontroll av farbror blå idag, jättetrevliga och stod och snackade airbagvästar och motorcyklar lite mer än man borde på skattebetalarnas bekostnad :hihi Det sista som sades i den konversationen var "Håll dig på vägen nu, och se upp för alla andra idioter i trafiken." "Jadu, de där svängande bilarna..."

Man ska inte säga att döden alltid är värsta möjliga utfallet, enligt mig är det iaf inte det, men tur i oturen verkar vara applicerbart för din kompis. Som sagt, hoppas han tillfrisknar väl, det hade kunnat sluta betydligt värre :angel

22 mil hem från Falun efter att ha tagit rätt på kompisens kraschade hoj och besökt honom på sjukan. Komplicerat hål i foten med avslitna senor som opererades i eftermiddag.
Glad att vara hemma och mottogs med ett skyfall i eftermiddagsrusningen…
Totalt ca 130 mil sedan i lördags. Inte för att det är så viktigt just nu.

22 mil hem från Falun efter att ha tagit rätt på kompisens kraschade hoj och besökt honom på sjukan. Komplicerat hål i foten med avslitna senor som opererades i eftermiddag.
Glad att vara hemma och mottogs med ett skyfall i eftermiddagsrusningen…
Totalt ca 130 mil sedan i lördags. Inte för att det är så viktigt just nu.

Hoppas verkligen det går bra för honom och att han blir återställd utan allt för stora men.

Älgjakten går ju käpprätt åt helvete, andra älgjaktsveckan är ännu värre än förra. Man vågarbibre släppa hunden då det går upp emot eller över +20 på dagarna. Jag satt och funderade på Nordkap men fredag kanske blir gränsfall att våga släppa så jag åkte inte.

Blev 41.4 mil idag mestadels grus men ett pysande framdäck gjorde att det blev lite mer asfalt än tänkt och en sväng till Harads att fylla luft. Är lur på att det är ventilhatten med givaren från lufttrycket till Aoocci skärmen som släpper luft då man kör.

Screenshot_20250910_191757_Garmin Connect.jpg

9 mil.
Hittade en plats som såg trevlig ut på kartan, men den visade sig vara belamrad med sommarstugor. Inget för mig som hellre njuter av frånvaro av folk i tillvaron.
Det är nog fel dag att åka på lågtrafikerade vägar här utan närvarande yxa. Det var visserligen bara ett träd jag behövde köra över. Annars var det som bilden visar.
20250912_165702(1).jpg

Första ggn som handledare till dotterns pojkvän så blev det väl runt 12.
Dottern satt bakom mig så hon får vara med och känna på iaf..
Vi körde Borlänge vid småvägar till Leksand.
Fika på Siljans konditori = alltid trevligt! 🤩
Sedan hem vid småvägar.
Han har redan kört en hel del med sin pappa så det var verkligen bara småsaker att peka på.
Jättekul! 😁👍

Last edited:
14 mil idag, blev lite kortare än tänkt. Jag såg på displayen att trycket i bakdäcket sjönk lite efterhand, så jag körde hemåt istället. Hittade ett litet hål, så det blev premiär för mig att laga med en Biltema-korv. Får väl se om det håller…

IMG_9357.jpeg

IMG_9359.jpeg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back