Hur många mil körde du i dag?

Gammalt tips från förr, när fler körde äldre hojar långt (tex jag):

Ny original kopplingswire med tejpade ändar dras parallellt med den gamla; fästs med buntband. Tar ingen plats, är alltid med. Om/när den gamla wiren börjar tappa kardeler är det enkelt att bara koppla in den nya, dra bort den gamla och slänga den (eller dra ur wiren ur höljet och rulla ihop den i bra-ha-asken).

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jo ett gammalt Mc-Nytt-tips för den som tävlar i T. 🙂
Tror väl inte att någon kör novemberkåsan med en extra kopplingsvajer idag.
Six Days, finns den tävlingen?

Det blev väl 10 mil idag på Kawan och denna som äntligen fick komma ut.

Vilket drag! Vilka bromsar! Vad tyst den går!
Jo allt är relativt. Den fick mig att le stort.

IMG_2207.jpeg
Står och steker lite vid Svampen, Stureplan.
En spotlight på hojen. 😎

IMG_2208.jpeg
Bäst i test. Inspelningsplatsen alltså. Ett tv-program. Otittbart förvisso.

36 mil idag Västerås-Sandviken-Gävle-Skutskär-Månkarbo-Östervåla-Huddunge-Heby. Kul hojväg mellan Österfärnebo och Sandviken. Småvägarna mellan Månkarbo och Heby var kurviga. Fikade på Lundgrens bageri i Österfärnebo.
Ja, 858:an norrut från Heby är riktigt fin. Brukar svänga av mot Tärnsjö, får testa att åka vidare mot Månkarbo nån gång!

Last edited:
Det blev 7-8 mil till och i södra Bohuslän idag. Vespan tog ut mig på en sensommartur till trakten kring Kovikshamn (ungefär mellan Nordre älvs utlopp och Marstrand). Där fanns en fin liten promenadslinga på en knapp halvmil i varierad terräng. Med andra, inget AGATT idag utan funktionströja, flanellskjorta, vindjacka, vandringsbyxor och dito kängor.

Det är ibland en fördel att köra Vespa på sådana här turer. Man kan helt skamlöst köra förbi skyltar som ”Enskild väg”. Ingen blir sur på en söt Vespa som man kanske hade blivit om jag hade kört t ex bil eller en traditionell hoj. (”Vad gör du här på vår väg?!”)

Det är vackert på landet!
1755714087154.png

Dåligt med lunchställen i bohusbergen! Så det fick bli ”man tager hvad man hann rycka med sig från kylskåpet” (fritt efter K. Warg). Den som ha god syn kan zooma in den lilla pluppen i horisonten. Det är Carlstens fästning på Marstrandsön.
1755714141676.png

Ajaj, rester från ett vägdrama. Det var inte jag!
Är det ett ormår i år? Jag har sett 4-5 huggormar bara de senaste veckorna. Det är ju annars ganska sällsynt att se huggormar. Åtminstone där jag brukar röra mig.

1755714221968.png

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...