Hur många mil körde du i dag?

Som vanligt skriver jag dagen efter den aktuella körningen…
Min runda sammanfaller eller korsar/överlappar i mångt och mycket de vägar @geva presenterar ovan, dock inte så långt söderut denna gång. Körde roliga favoriter men tvingade mig också att avstå kända hits och prova alternativ, med blandat resultat.
Vill rekommendera ett fikaställe, https://www.alshult.se/ Tyskan brast ut i ett spontant asgarv när jag visade och fotade glasskylten… (Läs: glass-skylten). Föreslog försynt att de kanske skulle göra någon justering. Hon sa att jag var den förste som kommenterat och jag svarade att det visar nog mest hur barnslig jag är. Sen tror jag att fler noterat men har mer finess än jag.
Jag käkade god våffla och återställde koffeinhalten.
Väl där så ta återvändsturen ut till Getnö gård, men med respekt för alla som rör sig därute. De cyklar, vandrar, plockar bär eller tittar på naturen från bilen. Vinglar, svänger och pallnitar hux som flux.
Sen Hackekvarn till Urshult och såklart Jätvägen ett par ggr.

Edit; 30-35 mil snurrade jag runt utan att komma särskilt långt hemifrån, som om det spelar någon roll.

Bifogat

• F9DD266D-E30C-47BC-A5F9-14EC98B65844.jpeg
    F9DD266D-E30C-47BC-A5F9-14EC98B65844.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 33
Last edited:
Tog en liten sväng söderut....
trip.jpg

Ville återbesöka ett café jag åkte till för länge sedan.
De hade visst bytt stil, men det låg på samma plats som innan och det var gott om saker att se på, även om motorcyklar inte längre är lika välkomna.

För länge sen
GH.jpg

Nu:
gh1.jpggh2.jpg

911.jpg

20 mil.

IMG_2162.jpeg
Fikar i Sköndal. Gott!

IMG_2163.jpeg
Paradiset till vänster enligt skylten. Ungefär här ska det dras motorväg, genväg till Nynäshamn från E4/E20. Jaha.

IMG_2164.jpeg
En genväg med bommar och stenbumlingar.
Förr fick man åka här. Nu är det väl helst inte.

IMG_2166.jpeg
Joråsatt, lite tufft namn i Sorunda.

IMG_2168.jpeg
Tillbaka i sandlådan. Ganska brant. Inget för en KLE.

Ca 40 i skåneland.
Hälsat på en legend och provkört en rattig guldvinge i maskinellt toppskick. Riktigt kul!
Vägarna är roliga, utom Andrarum-Sjöbo där jag behöver tips. Körde över Vollsjö, gäsp.

Tror jag mötte @Tebax i Vittskövle och sen hamnade jag bak en ”specialare” jag inte säkert kan säga vad det var. Olika val i Degeberga. Det lilla jag såg av profilen får mig att tänka Rickman, men inte ankröven som såg ut som en bakker. Förnicklad ram, marving 4-1, antracitgrå(?) och dubbla runda bakljus. Nån som känner igen sig och om det var Tebax jag mötte, såg du vad det var?

Sen lite följe med nån ducce från Önneköp, som vek av mot Bus och jag sen mötte igen (tror jag iaf) innan Svensköp/Killhult.

Edit;

Vid Tykarpsgrottan fick jag syn på den hojjag tog fel på häromdagen i Degeberga.

Det var en fint byggd Martin klädd i coolfibre! Därför jag gissade antracitgrå med frågetecken. Det var alltså frågetecknet som var ”rätt”.

Last edited:
Ca 40 i skåneland.
Hälsat på en legend och provkört en rattig guldvinge i maskinellt toppskick. Riktigt kul!
Vägarna är roliga, utom Andrarum-Sjöbo där jag behöver tips. Körde över Vollsjö, gäsp.

Tror jag mötte @Tebax i Vittskövle och sen hamnade jag bak en ”specialare” jag inte säkert kan säga vad det var. Olika val i Degeberga. Det lilla jag såg av profilen får mig att tänka Rickman, men inte ankröven som såg ut som en bakker. Förnicklad ram, antracitgrå(?) och dubbla runda bakljus. Nån som känner igen sig och om det var Tebax jag mötte, såg du vad det var?

Sen lite följe med nån ducce från Önneköp, som vek av och jag sen mötte igen (tror jag iaf) innan Svensköp/Killhult.
Nej det var inte jag, ingen hojåka för mig idag tyvärr.
Men det där är säkert typiska ställen jag kan synas på. 🙂
Har kört typ Malmö-Degerbega-Karlshamn ofta genom åren.
Till Degeberga brukar man köra via Klågerup-Genarp-Häckeberga-Slimminge-Veberöd-Sjöbo-Vollsjö-Frenninge-Rebbetuaröd. Med lite variation beroende på hur mycket tid man har och vilket väder det är 😎

Nej det var inte jag, ingen hojåka för mig idag tyvärr.
Men det där är säkert typiska ställen jag kan synas på. 🙂
Har kört typ Malmö-Degerbega-Karlshamn ofta genom åren.
Till Degeberga brukar man köra via Klågerup-Genarp-Häckeberga-Slimminge-Veberöd-Sjöbo-Vollsjö-Frenninge-Rebbetuaröd. Med lite variation beroende på hur mycket tid man har och vilket väder det är 😎
Ok, men du kör en smaragdgrön Guzzi eller har jag dribblat bort mig alldeles?

Tillbaka till hufvudstaden efter en månad utsocknes så var man tvungen under tidspress testa hoggen igen bara för en kort tur. Så 8 mil på vägar fyllda till bredden med söndagselbilister …nåja man vänjer sig.

Bifogat

• IMG_2180.jpeg
    IMG_2180.jpeg
    3.1 MB · Visningar: 19
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph