Se där ja.Roland Cedermark gillade att åka dragspelsbuss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Se där ja.Roland Cedermark gillade att åka dragspelsbuss.
Gillade o gillade, han jobbade på ackord.Roland Cedermark gillade att åka dragspelsbuss.
Gillade o gillade, han jobbade på ackord.
Jag vet inget om honom men jag såg något klipp från en dokumentär (tror jag) där han satt i kvällningen och improviserade stilla över någon vemodig visa i folkton eller kanske en koral. Det var bra.Jag tror han hade fast pris. För vad jag förstått så spelade han mest melodier och dåligt med ackord med vänsterhanden.
Minns då vi åkte i vår nyinköpta Opel Kadett diesel med typ 53 vilda hästar som dessutom hade radio med kassettbandspelare till skillnad från den Morris Marina vi hade innan utan radio och vi äntrade Ölandsbron. Morsan och farsan spelade en kasset med Roland Cedermark som splade Elvis då vi är på väg från mormor och morfar stuga på Öland, just då vi åker in på Öandsbron i mörkret på sensommaren kvällen drar Heartbreak Hotell igång och jag minns det än. Om denna händelse som nioårig gjorde att jag senare hittade originalen och rockmusiken som kom efter Elvis, Chucken och Jerry Lee vet och att jag sen även började spela musik själv vet jag inte men det är konstigt att sånt här sitter kvar i minnet.
För övrigt är jag inget större fan av Roland Cedermark.
Tack för tipps!Vill rekommendera ett fikaställe, https://www.alshult.se/
Tror de har ute på Getnö gård också men ej testat.Tack för tipps!

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |