Hur många mil körde du i dag?

278km efter jobb från Stockholm via motorväg till Västerås vilket suger rätt hårt på en motard, sedan landsvägar till Kvicksund, Kungsör, stora Sundby slott, Julitta Gård, Läppe, Kumla, Hallsberg, Åsbro och landa i Mariedamm.

Bifogat

• IMG_9998.jpeg
    IMG_9998.jpeg
    3.4 MB · Visningar: 17
12 mil,rekognoserat Mcveteranerna Kungsbackas 1 Majtur.
Så det blir 12 mil imorgon också.
Det är cirka 4 mil mellan Varberg och Fjärås.
Turen från Fjärås till Varberg ,på småvägar blir nästan 8 mil.

Inte en meter. Vaknade småsliten, smått illamående och lätt bakis. Inte läge att köra hoj idag. Skulle aldrig ha druckit den där sista GT:n....

OT: Förmiddagen gick istället till att rensa ut tomglas, diska och dammsuga efter 29 personer som var på "Valborgsmingel" i vårt hus igår kväll. Fick sedan slicka såren med en skogspromenad på 6 km och därefter hämtpizza på det. Ungefär som det brukar vara på nyårsdagen. Ni som vet, ni vet. ;)

3 mil i en form av shakedown inför morgondagen.
Nya däck som nu är lite lätt inslitna, en allmän kontroll så att allt verkar som det ska och sen lastning.
Lite lätt fuktning på ett gaffelben men hoppas det löste sig med bladmåttsmassage, eller så får jag väl byta tätningar till nästa bankörning om det börjar läcka i morgon.

Men vad gött det är ändå - årspremiären på bana blir i morgon och ringrostigheten är ju monumental skulle jag tro.

28 mil idag Västerås-Kjula-Ärla-Dunkern-Stjärnhov-Mariefred-Stallarholmen-Strängnäs-Västerås. Väg 223 mot Mariefred verkar vara en populär hojväg mötte bla en gul Triumph sporthoj och En Ducati monster.
Hela sträckan från avfarten Nykvarn vid mcdonalds till Strängnäs är riktigt trevlig mc-väg dock med riktigt mkt vilt på sina ställen.

25 mil i allt från tillfälligt uppehåll till ösregn.
Riktigt kul att köra några mil på vägar som jag uppfattade som enbart bärlager, hårt packat grus.
Det ingick förstås att vänta på att arbetet behövde hela vägens bredd några gånger.
1000012764.jpg

12,9 mil Mora-Rättvik-Furudal-Orsa-Mora
Blev kraftigt regn med kastvindar halvvägs men det gick snabbt över dock var jag inte speciellt glassugen på macken i Furudal efteråt....View attachment 514315
Tyckte jag såg en Sporthojtröja i Rättvik. Åkte tyvärr bil, eller det var kanske tur med tanke på vädret.

Det blev strax över 20 mil idag med Den Svarta Italienskan. Dels 7,5 mil t o r "startpunkten". Att ta sig ut från sta'n och sedan hem igen tar en stund....

Dels den egentliga turen som var en slinga på c:a 13 mil i trakterna nordöst Göteborg, söder om Trollhättan och nordväst om Alingsås. Det finns gott om härligt svängiga 70-vägar i de trakterna. 👍

1746211108653.png

22 mil idag med 30-åringen. Till Fottas mc i Ludvika sen via Grangärde till Björbo och vidare till Dala floda för lunch. Sen Borlänge och Torsång för en glass och hem igen till Fäggeby, Stora skedvi.
DSC_1087.JPGDSC_1088.JPG

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back