Hur många mil körde du i dag?

Jag såg en Volvo i torsdags med CUM. Men det är en annan tråd antar jag.

86b78c56b7cbbee2b149b75588473eb0.png

Med vänlig hälsning,

Samma här. Brukar köra mellan trean och nian varje gång jag tar hoj till jobbet. 25 minuter extra jämfört med att mata 45:an men såå värt det.
Från nian så fortsätter man mot Gärdhem och får sig en mil med svängar till och en stunds livskvalitet.

Tog Fz1:an för att manifestera Motorcykelns dag och for förbi Sthlms MC Varuhus. Inte proppat med folk, men tydligen hade dom större tryck i fredags. Sedan vidare till Rosenhill och Bulten ToR. 7 mil kanske?

Blev en sväng över till Lilleström Norge för ett rundestycke och kaffe, 70.1 mil. Väg 22 längs med sjön är riktigt trevlig. Fina vägar som lagas bättre där det behövs och strösslar inte med grus på asfalten som i Sverige, dock lite rädd för att det kommer komma en avi på posten..
View attachment 514364View attachment 514365View attachment 514366
Väg 22/220 är fin! (bitvis jättefin, bitvis "bara" fin)

Prova 21:an en annan gång. Den går visserligen inte till Lilleström, om det var dit du skulle. Men man kan göra en runda med väg 21 norrut från Halden, svänga nordväst i på 170 mot Björkelangen och sedan 115 mot sydväst. 115 ansluter efter ett tag till 22/220 mot Halden igen.

Alternativt kan du fortsätta 115 sydvästligt och därefter 114 till Sarpsborg. Också fina mc-vägar! Hemåt igen från Sarpsborg har jag däremot inte hittat riktigt lika rätt. 118 är ok jämfört med E6. Men inte mer än så.

Väg 599 från "söder om Sarpsborg" mot Rokke och sedan ansluta till 22/220 är dock rätt trevlig.

Även 598 efter Skjeberg riktning Lilleby och sedan 596 mot Rognemyr ser jättefin ut på kartan. Den ansluter sedan till 599 och till 22/220. Måste nog testa den i sommar! :)

Last edited:
Lite drygt 10 på fem olika motorcyklar. Jag tog Suzukin till Sulas provkörningsdag.
Började med ZX4RR. Den hade annan karaktär än min DR650. Kul chassi och lätt att få dit jag ville, men jag tror motorn passar lättare förare bättre.
Avslutade i hagelskur med V-Strom 800 DE. Det var som att komma hem.

Lite drygt 10 på fem olika motorcyklar. Jag tog Suzukin till Sulas provkörningsdag.
Började med ZX4RR. Den hade annan karaktär än min DR650. Kul chassi och lätt att få dit jag ville, men jag tror motorn passar lättare förare bättre.
Avslutade i hagelskur med V-Strom 800 DE. Det var som att komma hem.
Få höra mer om V-Strom 800 , vad var positivt och negativt ?

Få höra mer om V-Strom 800 , vad var positivt och negativt ?
Den har rätt motorkaraktär för typen av mc och är lätthanterlig.
Det enda negativa är att man får en massa vind på hjälmen och att den saknar farthållare. Förra gången jag provade en fick jag med en offert och var nära att handla.
Nu har jag en KTM 1290 som gör samma jobb.

Den har rätt motorkaraktär för typen av mc och är lätthanterlig.
Det enda negativa är att man får en massa vind på hjälmen och att den saknar farthållare. Förra gången jag provade en fick jag med en offert och var nära att handla.
Nu har jag en KTM 1290 som gör samma jobb.
Ingen fara inom 1år kommer GIVI med en ruta som är 1m hög.

Start Stockholm via Märsta bakvägen upp till Uppsala sedan gamla vögen via Månkarbo upp till ett öde Dragon Gate. Från Älvekarleby sedan väg 76 till Östhammar, Norrtälje via Rimbo hem till Stockholm. 170 km igår lördag och 358 km på söndagen…bra helg Panigalen funkar fint som dagstourer🥳

Bifogat

• IMG_0116.jpeg
    IMG_0116.jpeg
    2 MB · Visningar: 9
Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back