Hur många mil körde du i dag?

Lite drygt 10 på fem olika motorcyklar. Jag tog Suzukin till Sulas provkörningsdag.
Började med ZX4RR. Den hade annan karaktär än min DR650. Kul chassi och lätt att få dit jag ville, men jag tror motorn passar lättare förare bättre.
Avslutade i hagelskur med V-Strom 800 DE. Det var som att komma hem.

Lite drygt 10 på fem olika motorcyklar. Jag tog Suzukin till Sulas provkörningsdag.
Började med ZX4RR. Den hade annan karaktär än min DR650. Kul chassi och lätt att få dit jag ville, men jag tror motorn passar lättare förare bättre.
Avslutade i hagelskur med V-Strom 800 DE. Det var som att komma hem.
Få höra mer om V-Strom 800 , vad var positivt och negativt ?

Få höra mer om V-Strom 800 , vad var positivt och negativt ?
Den har rätt motorkaraktär för typen av mc och är lätthanterlig.
Det enda negativa är att man får en massa vind på hjälmen och att den saknar farthållare. Förra gången jag provade en fick jag med en offert och var nära att handla.
Nu har jag en KTM 1290 som gör samma jobb.

Den har rätt motorkaraktär för typen av mc och är lätthanterlig.
Det enda negativa är att man får en massa vind på hjälmen och att den saknar farthållare. Förra gången jag provade en fick jag med en offert och var nära att handla.
Nu har jag en KTM 1290 som gör samma jobb.
Ingen fara inom 1år kommer GIVI med en ruta som är 1m hög.

Start Stockholm via Märsta bakvägen upp till Uppsala sedan gamla vögen via Månkarbo upp till ett öde Dragon Gate. Från Älvekarleby sedan väg 76 till Östhammar, Norrtälje via Rimbo hem till Stockholm. 170 km igår lördag och 358 km på söndagen…bra helg Panigalen funkar fint som dagstourer🥳

Bifogat

• IMG_0116.jpeg
    IMG_0116.jpeg
    2 MB · Visningar: 19
Last edited:
16 mil, Norrtälje via Brottby och sen Åkersberga hem.

Jag såg att soppan kostar 15,09 på Q-Star i Brottby. Det är inte farligt dyrt.

Inte läge att öppna ventilationen på hjälmen ännu. 11-12 grader. Nästan så TDMen ville ha en vintertermostat för någon rullgardin till kylaren finns inte.

Drygt 2mil i gott tempo till sportfältet i skinande sol, och drygt två mil i 5,5 grader och isande pissregn hem, i inte så gott tempo....

Inte läge att öppna ventilationen på hjälmen ännu. 11-12 grader. Nästan så TDMen ville ha en vintertermostat för någon rullgardin till kylaren finns inte.
Avundsjuka.

Svettig skalle och fuktigt = alla ventiler samt visiret öppet och blått nylle för att kunna se ens ett litet jota. :näsblod

4,4mil Orsasjön runt som egentligen är helt meningslös då 60% går i bebyggelse med utfarter och annat med 40-70km/h.
Lyckades dock möta samma polisbil två gånger...
View attachment 514574
Ser att du nästan utgår från, eller iaf passerar, mitt gamla hem. 😊
Bodde på Tuvan i många år.

Blev bara 17 mil idag och de var lite fuktiga. Rådjur både till och från jobbet men de var inte nära vägen. Däremot en älg på väg tillbaka över Sjunda. 5 max 10 meter från vägen och hade jag inte stannat hade hon nog stått kvar. Men när jag stannat och våra ögon möttes älgade hon över vägen upp över hygget.
Bara 6 mil igår då det var tävlingar men 22 efter träningen i onsdags. 🛵:tummenupp

Blev hungrig i väntan på Motogp så blev en sväng på 12 mil för en burgare på rätt ställe för att sedan vända hemåt och bänka sig framför tv:n med en kall öl och heja på qvarten. Ibland är livet enkelt. 😎
1000017359.jpg1000017360.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back