Hur många mil körde du i dag?

Strong av er som redan hunnit jaga ut på hoj på riktigt!
Min premiär blev idag, bara några få mil, för att det har börjat suga ett tag i hojtarmen.

…och för att det gick, och vägarna var mestadels torra, och vintergruset mestadels bortkört av bildäcken. :tummenupp
Jag har glömt var jag ställde hojen i höstas, och nu kan jag inte hitta den under snön. Men den dyker väl upp när det börjar töa i april-maj nån gång.

7 mil idag. Regn på förmiddagen med uppehåll och lite ljusare himmel på eftermiddagen. I huvudsak nästan torra eller lätt fuktiga vägar. 4-5 plusgrader ungefär.

Var i Halland och hämtade upp veckans fynd. En välutrustad, pedantskött och lågmilad Kawasaki Versys 650 från 2007.

EDIT: Framåt kvällningen blev det 2 mil med Vespan också. Var "tvungen" att lyssna på ett föredrag om motorcyklar på Göteborgs stadsmuseum. Se Dagens bild-tråden!

1708531010437.png

1708531089695.png

Last edited:
3.

Årspremiär och alla hojar fungerade efter att ha varit isär i varierande grad.
Packboxar och kamkedjesträckare verkar fina fisken och nu har tanden blodats inför säsongen.
Lördag verkar bli soligt....

7 mil idag. Regn på förmiddagen med uppehåll och lite ljusare himmel på eftermiddagen. I huvudsak nästan torra eller lätt fuktiga vägar. 4-5 plusgrader ungefär.

Var i Halland och hämtade upp veckans fynd. En välutrustad, pedantskött och lågmilad Kawasaki Versys 650 från 2007.

EDIT: Framåt kvällningen blev det 2 mil med Vespan också. Var "tvungen" att lyssna på ett föredrag om motorcyklar på Göteborgs stadsmuseum. Se Dagens bild-tråden!

View attachment 495416

View attachment 495417
Där ser man. Är det en +1, eller skall något bort? Fin i alla fall.... å röd. Bästa färgen.

Där ser man. Är det en +1, eller skall något bort? Fin i alla fall.... å röd. Bästa färgen.
+1. Sålde ju min Tiger Sport 1050 i maj 2023 så det blev onödigt tomt i garaget. Men nu är det knôkfullt (egentligen överfullt) igen. ;)

Kawan är tänkt som allround-hoj för lite längre och kortare turer. Ganska billig i drift/försäkring/service. Det är ingen sporthoj men den har trevlig motor, är väldigt lätthanterlig, har skaplig komfort, någorlunda väderskydd, två väskor, semestergas (beställd hos Lelles), värmehandtag (på gång att inhandlas) = redo för Norge i maj!⛰️🏔️

Rött är sött! 🏍️ Fast den här är mera Aperolfärgad. Och Aperol Spritz är ju gott. 🥃🍾

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti